روحانی نمایه

رئیس جمهور حفظ جان و سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت نظام و دولت دانست و تصریح کرد: سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابل معامله نیست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان یک ستاد فرابخشی و فرادستگاهی و فراقوه‌ای یادآور شد: همه تصمیمات و سیاست‌های مقابله مؤثر با ویروس کرونا از همان آغاز تاکنون براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده که برای همه مجموعه کشور لازم‌الاجراست.

وی حفظ جان و سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید در اتخاذ و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابله معامله نیست.

بیشتر بخوانید:

روحانی: مردم شاهد آبادانی نواحی مرزی غرب کشور خواهند بود

رئیس جمهور حاکمیت واحد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا را که بارها و به صراحت مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است از دلایل مهم موفقیت در مهار شیوع ویروس کرونا در موج‌های اول و دوم خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب حتی تصمیم‌گیری در مورد امور شخصی خود را به مصوبات این ستاد معطوف نموده و مراجع عظام تقلید نیز تصمیم‌گیری درباره شعائر و آیین‌های دینی را به این ستاد محول کرده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به فرآیند کاملاً علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری‌ها در کمیته‌های تخصصی و جمع‌بندی مباحث و دیدگاه‌ها به صورت مصوبه کمیته‌های مختلف و ارائه آن به ستاد ملی تأکید کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا نه شخصی و نه دستگاهی است بلکه بر مبنای خردجمعی و با پشتوانه ساعت‌ها بررسی و مباحث کارشناسی در کمیته‌های تخصصی ستاد، اتخاذ می‌شود که تاکنون مراجع بین‌المللی نیز آن را تحسین کرده‌اند.

روحانی همچنین به تدوین، طراحی و تعیین دقیق مجازات و جرائم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی اشاره کرد و گفت: در تعیین این جرایم و مجازات‌ها دقت شده است تا ضمن داشتن قابلیت و ضمانت اجرا به نحوی اعمال شود که جنبه بازدارندگی و تنبیهی آن به تغییر رویه و سبک زندگی شهروندان منجر شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه باید به روشنی بدانند که جرائم و مجازات‌ها برای حفظ سلامت مردم و رعایت حقوق شهروندان تعیین شده و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، دقیقاً تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات و جریمه است.

روحانی تمام دستگاه‌های کشور را به تبیین، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای دقیق و رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های جرائم و مجازات تعیین شده موظف کرد و گفت: عدم اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش لازم در این خصوص، نتیجه معکوس داشته و نارضایتی مردم را به دنبال خواهند داشت و نباید اجازه داد مردم دچار «عقاب بلا بیان» شوند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید دارو و واکسن را در کشور از جمله دستاوردهای مثبت و فرصت ایجاد شده ناشی از تهدید شیوع ویروس کرونا و مشکلات این بیماری عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های تولید دارو و واکسن از اولویت‌های این دولت در سال‌های اخیر بوده که در زمان شیوع کرونا سرعت و وسعت بیشتری گرفت و امیدواریم این موفقیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی ادامه یابد.

رئیس جمهور تلاش همزمان و همپا برای تولید دارو و واکسن در داخل کشور و تهیه دارو و واکسن مورد نیاز از خارج را حرکتی ادامه‌دار خواند و گفت: کماکان مهم‌ترین اصل، رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان دستیابی به دارو و واکسن مورد تأیید است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    11 0
    ممنونم که به فکر جان مردم هستید. فقط در جریان باش تا 1400 نصفه مردم از کرونا میمیرن، نصفه دیگه هم از فقر و بدبختی. چرا 1400 نمیاد؟!!! چرا تموم نمیشی جناب روحانی؟!!!
  • یا حسین IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    8 1
    اگه سلامت مردم مهمه کنکور سراسری رو با زیر ساخت های لازم برگزار کنید... لاقل دو هفته تعویق میدادید ک امکان افزایش حوزه باشه...بابا پشتیبانای بیشرف فلان موسسه با دو هفته تعویق ک نمی میرید...پدر مادرای با فکر بچتون با دو هفته تعویق تلف نمیشه ک...حوزه ها افزایش پیدا کنه چیزی هم نصیب اونایی که میگن تعویق نمیشه...فقط سلامت همه کمتر در معرض خطره.....باور کنید با وجود این همه ارگان های مختلف و امکاناتشون امکان فاصله دو و نیم متری هم حتی برای صندلی ها هست....فقط الان تا هفته بعد زمان کافی برای بهره گیری از امکانات وسیع ارتش سپاه نیروی انتظامی اماکن ورزشی مذهبی و...نیست...و تضمین امنیت سوالات در این زمان کوتاه با این تغییرات وسیع ممکن نیست...نیاز به کارگروه تخصصی از تمام ارگان ها داره..هرچند بهتر بود قبل این تشکیل میشد...باور کنید هزاران راهکار هست که ایران بهترین کنکورو در جهان برگزار کنه...مثلا برگزاری کنکور در شب مثلا برای مشهدیا استفاده از صحن های حرم و پتانسیل عظیم نفرساعت کار خدام حرم رضوی...با توجه به شرایط آب وهوایی کل کشور نیاز به همت و برنامه ریزی دقیق هست...متعصبان برگزاری کنکور! مسلما شرایط ویژه برگزاری کنکور متفاوتی رو میطلبه...کما انکه کنکور دکتری و ارشد امروز داره اثراتشو نشون میده...قیاس با پاساژ علاالدین و شمال درست نیست..اینا دو تا جامعه آماری متفاوتن...اونا با اختیار میرن ولی داوطلبا خواهان شرایط ایمن هستن...ثانیا آقای حریرچی در بررسی پاندمی هر دو عامل پراکنش و تراکم مهمن..با توجه به اینکه بیشتر خانواده ها یک کنکوری دارن پراکنشی در ابعاد یک کشور داریم
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 0
      احسنت!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    :)))))))))))!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    توگفتی ماهم باور کردیم.!!!!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    خنده
  • فرهاد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    12 0
    باز خالی بستی جیگر نرفتن به مجلس را باور کنیم یا اصرار به برگزاری کنکور خدایا عین برق برسان سال ۱۴۰۰ را الهی امین
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    کدام داروی کرونا ؟ کجای دنیا داروی کرونا شما را برای درمان کرونا قبول دارد. تا کی دروغ می گوئی و خجالت نمی کشی.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 0
    خدا رسوا و لعنت کنه دروغگو را............
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 1
    من از مخالفان جدی کنکور هستم . فقط اگه کنکور میگیرین . خواهشا الان که سپاه اعلام امادگی کرده تعلل نکنید بدین به گروهی که میتونه پروتکل رو تامین کنه و حساب و اندازه و ضابطه سرش میشه. واقعا خیلی نا اهل هستین اگه از روی غرور نگذارین سپاه یه نظمی به سالنهای برگزاری و کنترل وضعیت بده. دیگه بالار فتن امار کرونا به عهده شما و وزیر علوم نالایقتون!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    روحانی در هر حال تحریم سخت را تذکر می ده این بنده خدا قسم جلاله می خورد که راه حلش رو بلده خسته نباشی قهرمان خدا قوت کاربلد
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    هیچ اطمینانی به حرفای این بابا نیست اول باید بگه هسته ای را در مقابل چه چیزی واگذار کرد و علی رغم خروج بقیه چرا ایشان همچنان در برجام مانده است
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    9 0
    هفت ساله که هر روز با یه دروغ زهر به کام مردم می ریزه بعد می گه به فکر سلامت مردمه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 0
    مشاور روحانی توییت زده به جای تلاش برای تعویق کنکور درس بخوانید.. وقتی نه سلامت داوطلب و نه امنیت و نه عدالت برگزاری آزمون تضمین نمی‌کنید چه درسی؟...واقعا دو هفته تعویق می‌دادید زیر ساخت رو فراهم می‌کردید حداقل
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 9
    بعد 1400 صبح به صبح 2 عدد مرغ یک کیسه برنج مقداری گوشت قرمز و 500 هزار تومان پول نقد به هر خانواده داده می شود هر زمانی که روحانی رفت برای آقای که می گوید 1400 زود بیاید حالا که این اجناس میلیون تونی تولید کشورمان در مغازه ها مرده ها می گیرند می خورند زنده ها گشنگی می خورند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    چقدر هم حفظ جان کردی 19000نفر براثر کرونا به لقاء الله پیوستند.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    2 0
    خیلی.....!!!!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    البته...!!!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    برای دولت جان هیچ کس مهم نیست
  • سيد محمود زكائى ضيابرى IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    عجب مملكتى ما داريم نماز جمعه و جماعت ( واجب ) بخاطر بحران كرونا كلا تعطيل ولى عزادارى ايام محرم و صفر ( مستحب ) با رعايت پروتوكل هاى بهداشتى بايد صورت بگيرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس