کد خبر 1105057
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
بخش اهدای پلاسما در بیمارستان بقیه الله

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کمبود پلاسما در کشور برای درمان بیماران بدحال کرونایی یک امر جدی بوده و این در حالی است که یک واحد پلاسما می‌تواند نجات‌بخش جان بیماران از مرگ حتمی.

به گزارش مشرق، احمد نجفی، متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه پلاسما درمانی برای بیماران بدحال کرونایی تأثیرات شگرف دارد، اظهار داشت: بسیاری از این بیماران حتی آنهایی که به دستگاه ونتیلاتور وصل بوده‌اند با تزریق پلاسما بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هزینه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان چقدر است؟

وی با بیان اینکه آنتی‌بادی موجود در بدن اهداکنندگان با اهدای پلاسما کاهش نمی‌یابد، ابراز داشت: فردی که اقدام به اهدای پلاسما می‌کند هیچ عوارضی برای او ندارد.

اهدای پلاسما سطح ایمنی بدن را کاهش نمی‌دهد

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه اهداکننده و فرد بیمار باید دارای گروه‌های خونی مشابه باشند، تصریح کرد: بر خلاف نظر عامه فرد اهداکننده به هیچ عنوان سطح ایمنی بدن او کاهش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه فرد اهداکننده قبل از اهدا باید آزمایشات لازم را داده باشد، خاطرنشان کرد: کمبود پلاسما در کشور برای درمان بیماران بدحال کرونایی یک امر جدی است که از هموطنان عزیزی که پیش از این کرونا گرفته و حدود یک ماه از بهبودی آنها گذشته است دعوت می‌کنیم با اهدای پلاسما زمینه ساز نجات جان دیگران باشند.

اهدای هر واحد پلاسما می‌تواند نجات دهنده یک شهروند و یا هموطن ایرانی باشد

بیشتر بخوانید:

کدام بهبودیافتگان از کرونا می‌توانند پلاسما اهدا کنند؟

نجفی با اشاره به اینکه باید اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان از کرونا در جامعه فرهنگ سازی شود، افزود: اهدای هر واحد پلاسما می‌تواند نجات دهنده یک شهروند و یا هموطن ایرانی باشد و با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و لزوم ذخیره پلاسما برای فصول سرد این مهم باید مورد توجه مدیران و مسئولین و همچنین مردم قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 0
    به عنوان هزینه درمان کرونا ، از کسانی که درمان شدن پلاسما بگیرید. چرا التماسشون میکنید دیگه؟!
  • سید عبدالله قریشی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    چند سال است خونگیری در شهرستان بوکان کلا متوقف شده است لطفا پیگیری فرمائید و گرنه روزانه بیش از صد نفر آماده اهدای خون هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس