کد خبر 1104877
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
مراسم قرعه کشی لیگ والیبال به حاشیه کشید/ اعلام ناگهانی سیدبندی!

مراسم قرعه کشی سی و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال حواشی زیادی داشت.

به گزارش مشرق، مراسم سی و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران یادواره شهید قاسم سلیمانی، ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) بیستم مردادماه با حضور نمایندگان باشگاه‌ها در آکادمی ملی المپیک در حالی برگزار شد که محمدرضاداورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مراسم حضور نداشت و همین موضوع منجر به گلایه مربیان شد.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون مسابقات را سمبل کاری می‌کند

ابتدا قرار بود تعیین مسابقات و برنامه بازی ها قرعه کشی شود اما به طور ناگهانی اعلام شد تعیین حریفان سید بندی شده و ظرف چند روز آینده تاریخ و ساعت بازی ها اعلام می شود!

بر این اساس تیم های یک تا هفت در هفته اول میزبان و تیم های هشتم تا چهاردهم میهمان هستند و یک هفته در میان تغییر می کند.

تغییر برنامه ناگهانی فدراسیون والیبال خبر از بی برنامگی در این فدراسیون می دهد و آینده ای مبهم برای برگزاری مسابقات شاهد خواهیم بود.

در ابتدای مراسم، وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون والیبال درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: در خوشبینانه ترین حالت مسابقات از ۱۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد مشروط بر اینکه شیوع و گسترش ویروس کرونا کنترل شود. پروتکل بهداشتی برگزاری مسابقات به وزارت بهداشت ارسال شده است. در چند روز آینده پروتکل به وزارت ورزش ابلاغ و سپس به فدراسیون خواهد رسید تا مسابقات بر اساس آن برگزار شود.

مشاور عالی فدراسیون درباره تیم های بدهکار تاکید کرد: ۱۶ میلیارد بدهی انباشته از سوی باشگاه وجود دارد و همین امر باعث فشار نهادهای نظارتی بر فدراسیون شده است. فدراسیون با روش دوستانه با باشگاه ها برخورد کرده است و با پیگیری به دنبال تعامل با باشگاه ها بوده است. تعداد قابل توجهی تعیین تکلیف مالی را انجام داده اند اما برخی از باشگاه ها بدهکار هستند. امیدوارم باشگا ها فشار دستگاه نظارتی بر روی فدراسیون را درک کنند. اگر باشگاه ها تسویه حساب نکنند علی رغم میل باطنی از مراسم کنار گذاشته خواهند شد.

نادر انصاری، دبیر کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال هم در این مراسم، گفت: چهار تیم پیکان، خاتم اردکان، هراز آمل و شهرداری قزوین هنوز بدهی را تسویه نکرده اند و منتظر هستیم تا پیش از مراسم تعیین تکلیف کنند. تصمیم بر این است در هفته یک بازی برگزار شود که این بستگی به تعداد تیم های حاضر در مسابقات دارد. اگر تعداد تیم ها به ۱۴ برسد، در هفته دو بازی انجام خواهد شد. در پلی آف نیز هفته ای یک بازی برگزار می شود.

در ادامه مراسم، مصطفی کارخانه و بهروز عطایی انتقادات تندی نسبت به نحوه برگزاری مسابقات داشتند که منجر به بحث بین آنها و شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها و وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون شد.

در ادامه این مراسم اعلام شد تیم هراز آمل بدهی خود را تسویه کرده و فقط سه تیم خاتم اردکان، شهرداری قزوین و پیکان تهران باقی مانده اند تا بدهی‌شان را تعیین تکلیف کنند.

محمد ترکاشوند، سرمربی تیم والیبال پیکان در اعتراض به مهلت فدراسیون برای تعیین تکلیف بدهی ها، گفت: الان مانند پلیس آمریکایی پای روی گلو گذاشته اید. به دلیل کرونا ما سی درصد از قراردادمان را بخشیدیم؛ شما چه کاری کردید؟ پدر خانواده برای این باشگاه ها چه کرده است؟

در نهایت تکلیف سه تیم بدهکار خاتم، پیکان و شهرداری قزوین مشخص نشد و دبیر کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون سیدبندی بازی ها را به شرح زیر اعلام کرد:

سید یک:
۱. شهرداری ورامین
۲. سایپا تهران
۳. شهرداری ارومیه
۴. سپاهان اصفهان
۵. شهداری گنبد
۶. فولاد سیرجان
۷. هراز آمل

سید دو:
۸ .پیکان تهران
۹.راه یاب ملل مریوان
۱۰. شهداب یزد
۱۱. خاتم اردکان
۱۲.آذر باطری ارومیه
۱۳. هورسان رامسر
۱۴.شهرداری قزوین

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس