کد خبر 1104846
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
فدراسیون والیبال مسابقات را سمبل کاری می کند

سرمربی تیم والیبال سایپا با انتقاد از فدراسیون والیبال گفت: انتظارم این بود که رئیس فدراسیون در مراسم قرعه کشی لیگ حضور داشت اما برگزاری مسابقات را سمبل کاری می کنند.

به گزارش مشرق، قرعه کشی سی و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه با حضور نمایندگان باشگاه ها در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

مسابقات والیبال ایران مزین به نام سردار شهید سلیمانی شد

پیش از شروع مراسم، مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال سایپا انتقادات تندی نسبت به برگزاری مسابقات و رئیس فدراسیون والیبال داشت و گفت: حدود ۴۰ سال در والیبال حضور دارم و مسابقات والیبال حدود ۲۰ سال است به صورت جدی برگزار می شود. به نظر من فدراسیون والیبال هر سال رقابت های لیگ برتر را سمبل کاری می کند. ۱۴ تیم در مسابقات حضور دارند. هر تیم حدود ۸ میلیارد هزینه می کند که بسیار بالا می باشد. فدراسیون نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ورودی از تیم ها دریافت می کند و ۱۰ درصد قرارداد بازیکنان کادر فنی نیز دریافت می شود. اما در برگزاری مسابقات، چه کاری انجام می دهند.

وی افزود: بهتر است مانند لیگ های اروپایی مثل پلاس لالیگا یک آرم برای برگزاری رقابت ها در نظر گرفته شود. دوم اینکه هر ساله باشگاه ها، هزینه های زیادی برای حضور در مسابقات خرج می کنند اما یک کاپ مناسب به قهرمان داده نمی شود که در خور نام باشگاه باشد. با ارزان ترین قیمت، یک کاپ را در نظر می گیرند قرار است فدراسیون از تیم ها پول دریافت کند!؟ بهتر است یک جایی فدراسیون از باشگاه ها حمایت کند.

کارخانه تصریح کرد: تمام انرژی فدراسیون بر روی تیم ملی قرار گرفته است. در حالی که بازیکنان تیم ملی از دل باشگاه ها بیرون می آیند. فدراسیون که پولی به این بازیکنان نمی دهد و این بازیکنان در باشگاه ها حمایت می شوند. انتظار این است که به باشگاه ها توجه بیشتری صورت گیرد. همیشه از اعمال قانون صحبت می شود اما در کوران مسابقات چیزی از اعمال قانون شاهد نیستیم. بهتر است در تمام رقابت های لیگ برتر از ویدیو چک استفاده شود چرا که تمام تیم ها به هم نزدیک هستند و مشخص نیست کدام تیم قهرمان می شود. پس نباید حقی از تیمی گرفته شود.

سرمربی تیم والیبال سایپا به توهین برخی تماشاگران اشاره کرد و گفت: بازیکنان تیم ملی که در باشگاه ها حضور دارند دارای ارزش هستند اما در برخی از شهرها بدترین توهین ها به آنها می شود. بهتر است قانون جدی در این زمینه وضع شود تا اگر تماشاگری به بازیکنان بی احترامی می کند جریمه سنگین شامل محرومیت برای آنها اعمال شود یا حتی از باشگاه به دلیل بی حرمتی تماشاگرانش امتیاز کسر شود.

وی در ادامه راهکاری را پیشنهاد داد و تصریح کرد: به عنوان کسی که سالیان سال در والیبال حضور دارد پیشنهادم این است که فدراسیون گروهی را انتخاب کند که تمام بازی ها را رصد کند و ایرادات آن را بگوید. ما هر سال مشکلات و ایراداتی را در مسابقات داریم اما بدون توجه از آنها عبور می کنیم. فدراسیون به باشگاه ها مانند بچه سر راهی نگاه می کند. بهتر است فدراسیون احساس کند باشگاه ها مانند تیم های نوجوانان و جوانان یکی از فرزندان این خانواده باشند.

کارخانه در ادامه از محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون گلایه کرد و گفت: انتظارم این بود که امروز داورزنی در مراسم حضور داشته باشد. مگر در سال چند مسابقه برگزار می شود. در برخی از مسابقات اتفاقاتی رخ می دهد اما متأسفانه نه رئیس فدراسیون و نه دبیر و نه حتی رئیس سازمان لیگ در آن حضور ندارند. پس فدراسیون مسابقات را سمبل کاری می کند. اینها حرف دلم است که ۲۰ سال در دل نگه داشتم. فدراسیون فقط اعلام می کند اگر تیمی پول پرداخت نکند از مسابقات حذف می شود. انتظار باشگاه ها نیز این است که فدراسیون نیز از باشگاه ها حمایت کند. بهتر بود داورزنی امروز در مراسم حضور داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس