خودکشی پایان کابوس هنرپیشه ای که قربانی تجاوز شد/آمار تجاوز به زنان در آمریکا+آمار

«دیزی کولمن» سوژه اصلی فیلم «اودری و دیزی» با موضوع تجاوز که از نتفلیکس پخش شد در 23 سالگی خودکشی کرد.

به گزارش مشرق،  هر ۹۸ ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد.  از هر شش زن آمریکایی، یک نفر حداقل یک بار مورد سوء قصد جنسی و یا تجاوز کامل قرار گرفته است (۸/۱۴ درصد تجاوز کامل، ۸/۲ درصد سوء قصد).  ۳ درصد از مردان آمریکایی، ۱ نفر از هر ۳۳ نفر، حداقل یک بار مورد سوء قصد یا تجاوز جنسی قرار گرفته است. آژانس های حمایت از کودکان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با قاطعیت اعلام کردند که هر ساله ۶۳ هزار کودک آمریکایی مورد سوء استفادهٔ جنسی قرار می گیرند. اکثر کودکان قربانی سوء استفادهٔ جنسی بین ۱۲ تا ۱۷ سال سن دارند. به عبارتی ۳۴ درصد کل کودکان قربانی این پدیده زیر ۱۸ سال و ۶۶ درصد از آنان بین ۱۲ تا ۱۷ سال سن دارند. اکثر تجاوزهای جنسی در آمریکا در نزدیکی خانهٔ قربانی اتفاق می افتد. 

بیشتر بخوانید:

در آمریکا از هر ۶ زن یک زن مورد سوء قصد یا تجاوز قرار می گیرد


حین رخ دادن تجاوز، قربانی مشغول چه فعالیتی بوده است؟

۴۸ درصد قربانیان یا خواب بودند و یا مشغول کار خانه بودند
۲۹ درصد قربانیان در مسیر محل کار، مدرسه، فروشگاه و یا در حال ورزش بودند
۱۲ درصد قربانیان در محل کار و مشغول به کار بودند
۷ درصد قربانیان در مدرسه بودند
۵ درصد قربانیان مشغول کارهای متفرقه بودند

در آمریکا اکثریت قربانیان تجاوز جنسی را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند


 

به طور متوسط آمریکا هر ساله ۳۲۱ هزار و ۵۰۰ قربانی تجاوز و خشونت جنسی بالای دوازده سال را به خود می بیند. در این بین جوانان بیشتر در معرض خطر خشونت جنسی قرار دارند. افراد در سنین بین ۱۲ تا ۳۴ سال در معرض بیشترین خطر تجاوز و خشونت جنسی قرار دارند. در نتیجه میلیون ها زن در آمریکا تجاوز جنسی را تجربه کرده اند. در آمریکا مردها و پسرها هم خشونت جنسی را تجربه می کنند. تاسف آمی اینجاست که محیط دانشگاه شرایط تجاوز را برای پسران ۱۸ تا ۲۴ سال به میزان ۵ برابر افزایش می دهد.

تقسیم بندی مکان وقوع تجاوزهای جنسی در آمریکا


خشونت جنسی می تواند تاثیرات مخرب بلندی مدتی بر قربانیان داشته باشد. احتمال ابتلا به افسردگی و خطر خودکشی افراد پس از تجربهٔ خشونت جنسی به شدت افزایش می یابد. 

در آمریکا از هر ۱۰ قربانی تجاوز جنسی ۹ نفر زن هستند


 

۹۴ درصد از زنانی که مورد تجاوز جنسی واقع می شوند، در دو هفتهٔ پس از حادثه از اختلال استرسی پس از ضایعهٔ روانی (PTSD) رنج می برند. ۳۰ در از زنان تا ۹ ماه پس از حادثه از اختلال استرسی پس از ضایعهٔ روانی (PTSD) رنج می برند.  ۳۳ درصد از زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند به خودکشی فکر می کنند و ۱۳ درصد از آنان به زندگی خود پایان می دهند.

تعداد قربانیان سالانه تجاوز جنسی در آمریکا در ۴ بخشی که بیشترین موارد ارتکاب را دارند


 

درصد قرار گرفتن مردان در معرض خطر خشونت جنسی در آمریکا


«دیزی کولمن» هنرپیشه، تهیه کننده فیلم بود. او یکی از دو سوژه اصلی مستند «اودری و دیزی» محصول سال ۲۰۱۶ نتفلیکس با موضوع تجاوز بود که چهارشنبه در ۲۳ سالگی بر اثر خودکشی درگذشت.

دیزی در سال ۲۰۱۳ زمانیکه تنها ۱۴ سال داشت از سوی «متیو بارنت» ۱۷ ساله مورد تجاوز قرار گرفت. قضیه این تجاوز رسانه ای و به شدت جنجالی شد اما دادگاه آمریکا در نهایت متجاوز را که نوه «رت بارنت» نماینده سرشناس ایالتی بود را با اهرم ارتباطات سیاسی تبرئه کرد.

«اودری پات» دیگر سوژه مستند «دیزی و اودری» هم توسط ۳ پسر جوان که هر سه را از قبل می شناخت مورد تجاوز قرار گرفت. این ۳ پسر ضمن تجاوز، عکس های عریان این دختر را در فضای مجازی پخش کرده بودند. اودری بیش از ۱۰ روز نتوانست با این قضیه کنار بیاید و خودکشی کرد.

اثرات تجاوز «دیزی کولمن» را نیز رها نکرد تا اینکه او هم در ۲۳ سالگی به زندگی خود پایان داد.

جسد او پس از تماس مادرش در خانه پیدا شد.

مستند «اودری و دیزی» روایت تجربیات تلخ دیزی کولمن و اودری پات از تجاوز جنسی بود و تاثیراتی که این واقعه بر خانواده شان گذاشته و اینکه چطور با این مساله کنار آمده اند و آسیبی که به آن ها وارد شده و پیامدهای عدم پذیرش از سوی جامعه.

این فیلم به کارگردانی «بانی کوهن» و «جان شنک» ساخته شد و برای اولین بار در جشنواره «سان دنس» اکران شد.

مادرش ملیندا در فیسبوک نوشت: دختر من کاترین دیزی کلمن امشب خودکشی کرد. شاید پست ها و پیام های من احمقانه به نظر برسد اما من به پلیس زنگ زدم تا مساله خودکشی دخترم را بررسی کنند. او بهترین دوست و دختر دوست داشتنی ام بود.

او در ادامه نوشت: فکر می کنم او مجبور شد به این اقدام دست بزند و این تصور را داشت که من می توانم بدون او زندگی کنم. ولی نمی توانم. ای کاش می توانستم درد را از او بگیرم! او هرگز از آنچه این پسران با او انجام دادند بهبود نیافت و این واقعا منصفانه نیست. دختر بچه من از بین رفت.

کلمن در ژانویه سال ۲۰۱۲، وقتی که تنها ۱۴ سال داشت، در یک مهمانی در مریویلِ مونتانا، مورد تجاوز قرار گرفت. آنها که به او تجاوز کردند هرگز محکوم نشدند.

بعد از تجاوز در فضای مجازی و در مدرسه مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفت و به تیتر و خبری در سطح ملی بدل شد.

دختر دیگر این فیلم مستند «اودری پات» در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ در ساراتوگای کالیفرنیا مورد تجاوز قرار گرفت او تنها ۱۰ روز پس از آن با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

«دیزی کولمن» به کالج «میزوری وَلی» رفت و در آنجا از پلتفورم خود برای تاسیس سازمانی با عنوان «SafeBAE» برای پایان دادن به معضل تجاوز جنسی در بین دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان استفاده کرد.

میزان ناامنی برای زنان و دختران و حتی پسران در آمریکا به حدی بالا است که این ارگان  به بازماندگان تجاوز جنسی کمک می کند تا با تجارب خود کنار بیایند.

مهم ترین موضوعی که علاوه بر مساله سنگین تجاوز «دیزی کولمن» را آزار می داد این بود که «متیو بارنت» پسری که به او تجاوز کرده بود نوه «رت بارنت» نماینده اسبق سرشناس ایالتی در منطقه «نوداوی کانتی» ایالت میزوری بود که با نفوذ خود باعث تبرئه نوه متجاوز خود شد. این خبر در سال ۲۰۱۳ به شدت جنجال آفرین شد و پرونده مختومه دادگاه اول در سال ۲۰۱۴ در دادگاه دوم به جریان افتاد اما در آنجا نیز سنبه خانواده متجاوز پرزورتر بود و در نهایت تنها به ۴ ماه حبس برای «متیو بارنت» خاتمه یافت تا رویای آزادی و امپریالیسم، همچنان کابوسی شود بی پایان.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    114 2
    هند هم دست کمی از آمریکا نداره در مورد موارد تجاوز به زنان و دختران. چند سال قبل گزارشی از الجزیره راجع به تجاوز به مخصوصا بچه مدرسه ای ها در ژاپن که بیشتر بخاطر نوع پوشش (دامن) در مسیر منزل رخ میدهد نشر داد. اونوقت احکام اسلام را اجرا کنی داد این حقوقی ها در میاد مگر زمانی که به سر خودشان بیاد تا بگن اتفاقا خوب کاری میکنه . بزار نسل همچین آدمائی از روی زمین کنده بشه .
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      44 0
      هند هم که انگلیس دومه :))))) اینا کم کم دیگه دارن زبان مادریشون رو هم از دست می دن و به زبان بیگانه با هم حرف می زنن.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      21 60
      آمار ی از ایران داریم؟ در مورد تجاوزات جنسی به زنان و کودکان؟ یا اصلا نداریم؟ روزانه چند زن مورد هتاکی و یا متلک قرار می گیرند، اینها در قانون یعنی آزار جنسی! آیا در این مورد آماری هست؟ یا متلک گفتن به زنان را نداریم؟ همه چیز بر میگرده به آمار دقیق و درست
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    63 3
    خدا لعنت کند کسانی را که دنبال اجرای و در حال اجرای موذیانه ۲۰۳۰ در اینجا هستند و متأسفانه قانون خیلی شل و واداده با آنها برخورد کرده
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    13 59
    ای وای ای وای . چند روز پیش 4 دختر نوجوان در شمال خودکشی کردند .
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      37 4
      خب که چی؟ هر روز افراد زیادی در دنیا خودکشی میکنن دلایل مختلفی هم داره
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      51 6
      ای وای ای وای ای وای هفته ی قبلی هم شش نفر جوون تو انگلیس خودکشی کردن :/
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      29 2
      چه ربطی به شقیقه داشت ؟ مگه به تو یکی خبر دادن به اونام تجاوز شده بود ؟ توی ژاپن یک جنگل برای خودکشی هست هر هفته میرن جسد میارن بیرون ، خبری از تجاوز به اونها به تو نرسیده ؟ عجب موجوداتی پیدا میشن !
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      17 0
      می گفتی 40 تا مگه دروغ کنتور می ندازه
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      8 0
      ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ گوسفندان تیرانایییی ... ممممبععععععععععععععععع!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    17 24
    تجاوز بیشتر به خاطر فوران نیروی جنسی مرد اتفاق می افتد اگر طرف زن داشت این عمل زشت بوجود نمی آمد
  • تارا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    34 1
    جالبه آدم فکر می کنه این چیز ا تو آمریکا و اروپا عادیه واین روابط جنسی کاملا معمولیه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    24 2
    وقتی آزادی رو با خود فروشی اشتباه گرفتن نتیجش میشه همین
  • KiAŊ IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    12 0
    اینو میگن یه آمار بی عیب و نقص . دمتگرم ، عالی بود .
  • محمد حسن IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    47 4
    به اسم حقوق زن، تماشاگر برهنگی و طنازیت می شوند. حقوق تو بیش از اینهاست. قدرتی که یک بانو با حجاب و اعتماد به نفس و تقید به شعائر دینی کسب میکنه، نافذتر از قدرت ظاهری مردهاست. جاهلیت مدرن میخواد تو رو در عقب ماندگی فکری محبوس کنه
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    40 1
    تجاوز در غرب به یک امر روزمره تبدیل شده و هر روز هزاران مورد گزارش میشه و دهها هزار مورد گزارش نمیشه اما یه سوال؟چرا در داخل کشور بعضی ها مدینه فاضله که دنبال می کنن ِغرب و امریکا و اروپاست واقعا چرا؟ با وجود آنکه بالعیان فساد در غرب را میبینن؟چرا؟؟؟؟
    • هادی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      3 0
      این جماعت خودشون جزو قربانیان تهاجم نرم و ضدفرهنگی دشمن هستند...
  • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 21
    چقدر دقیق !!!! یه آماری از کشور خدمون هم داشته باشیم بد نیست .
  • DE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 10
    بدش گفتی ولی خوبشم بگو. از همع چیزشون امار دارن . آیا ما هم آمار داریم ؟؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      16 0
      من آمار ایران در این زمینه رو یه سایتی دیدم، البته خیلی وارد جزئیات نشده بودن، صمنا در همین کشورهای غربی هم خودشون میگن آمارشون بیشتر ازین حرفاست و خیلیاش به دلایل مختلف اعلام نمیشه، درسته روابط آزاد براشون عادیه ولی افشای تجاوز براشون عواقب اجتماعی بدی داره
    • DE ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 3
      شما ۱۵:۰۹ از خودت آمار داری .
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    26 1
    اونهایی که می گفتند ، آزادی جنسی و آموزش آن ، باعث می شود تا هرزه ها کاری با مردم و ناموس مردم نداشته باشند . الان تو کدام گوری به ریش احمقها می خندند . همانجا باید تو دهن این کثافتها می زدیم و نمی گذاشتیم تو دانشگاهها و مدارس ما کودکان و جوانان معصوم ما را طعمه امیال خودشان کنند . سند 2030 که روحانی تاکید به اجرای مو به مو آن دارد ، همین بحثها را دارد .
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      10 0
      سندی که حتی فرانسه حاضر به امضاش نشد
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    8 1
    اینم از غرب چشم و دل سیر. برهنگی نتیجه اش همین میشه.
  • حسین IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    امارتجاوزمخصوصابه کودکان درغرب خیلی بیشتراز اینها هست درایران وتمام کشورهای اسلامی مسلمادقیقترین آمارها یک صدم اینهاست اثباتش ساده است هرکدام ازشمادرخانواده وفامیل تون چندزن وکودک سراغ دارین بهشون تجاوز شده باشد؟ مسلماانگشت شمارهبیشترزنها اینجا خودشون بخاطری بندوباری سون دلشون نیخوادارتباط جنسی غیرشرعی دارن واینقدر هم که درسالهای اخیربیشترشده بخاطربی حجاب وبدحجابی زنها وتبلیغ فرهنگ غرب توسط ماهواره ها واصلاح طلبا بوده واقعااجرای دستورات ديني باعث امنیت زنانه
  • DE ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 0
    هر ۹۸ ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد. عجب پس این گاوچرانها بیخود نیست دایم به دنیا و به کشورها تجاوز میکنند زیرا عقده ای شده اند و میخواهند تلافی در بیاورند. خخخخ سرلشکر و شپهبد و تیمسار ارتش امریکا هم مفعول بوده ند تا ارتقاء درجه گرفتند امریکا چقدر شبیه کمپ منافقین است.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    چشم و دل سیر نیستن که استخون گرسنه ان
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    چشم و دل سیر نیستن که استخون گرسنه ان
  • حسام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    تو فرانسه ی به اصطلاح مهدِ تمدنِ غرب، متأسفانه تجاوز به محارم داخل خانواده داره قانونی میشه!، اینها همه آثار برهنگی و عدم پوششِ صحیح در فرهنگ غرب است. اگر پدران و مادران و دختران و پسران یک خانواده داخل خانه پوشش مناسب داشته باشند و زمینه تحریک جنسی درون خانواده وجود نمیداشت آیا این فجایع مشمئزکننده درون خانواده های غربی رخ میداد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس