کد خبر 1104754
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
جنجال اپل‌واچ فرهاد مجیدی!

گویا سرمربی استقلال به کمک ساعت هوشمند خود، اطلاعاتی را از فردی خارج از کادرفنی دریافت می‌کند.

به گزارش مشرق، سعید الهویی، مربی سپاهان که در غیاب امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی با استقلال شرکت کرده بود، صحبت‌های جالبی را درباره نابرابری در اجرای یک قانون عجیب مطرح کرد.

الهویی گفت: «فقط درخواست داریم عدالت اجرا شود. ما برای ارتباط با آنالیزور یا کسی که اطلاعات میزان دوندگی را به ما می‌دهد، از آی‌پد استفاده کردیم که ناظر داوری به ما این اجازه را نداد. در حالی که سایر تیم‌ها از «اپل‌واچ» برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند. ما می‌خواهیم عدالت در این موضوع هم رعایت شود تا بازی‌های جوانمردانه‌ای ببینیم.»

ممانعت ناظران بازی از به همراه داشتن وسایل ارتباطی الکترونیکی از سوی اعضای کادرفنی، موضوعی است که کم و بیش برای تیم‌های لیگ برتری حل شده است. گرچه این قانون یک قانون کاملاً داخلی است و حتی براساس قوانین ای‌اف‌سی و فیفا هم این موضوع بلامانع است، اما اعضای کادرفنی در لیگ برتر ایران اجازه ندارند که از طریق موبایل، تبلت یا هر وسیله الکترونیکی دیگری با آنالیزورهای خود روی سکوها در ارتباط باشند. این در حالی است که حتی در رقابت‌های آسیایی بارها دیده‌ایم که این امکان فراهم بوده و کادرفنی تیم‌های حریف که به این شکل ارتباط‌ها عادت دارند، به راحتی در طول بازی با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته آنالیز، تیم حریف را آنالیز می‌کنند و اطلاعات را در لحظه برای کادرفنی روی نیمکت تیم ارسال می‌کنند تا تعویض‌ها و تصمیم‌گیری‌های فنی در طول بازی بر همین اساس انجام شود.

بیشتر بخوانید:

توصیه اکبرپور به مدافعان استقلال

نظیر این اتفاق را هم در بازی سپاهان - السد در ارتباط دستیاران ژاوی با آنالیزورهای تیم دیده‌ایم و هم نظیر آن در تیم ملی کشور خودمان در جام جهانی رخ داد. آنالیزورهای پرتغالی کی‌روش از روی سکوها آنالیزهای لازم را انجام می‌دادند و اطلاعات لازم را در اختیار دستیاران کی‌روش قرار می‌دادند. آیین‌نامه مسابقات اما این امکان را به تیم‌های لیگ برتری نمی‌دهد که این موضوع در نوع خود سؤال جالبی به حساب می‌آید! چرا در شرایطی که در فوتبال حرفه‌ای دنیا از چنین امکانی استفاده می‌شود و کادرفنی از ابزارهای پیشرفته در جهت ارائه فوتبالی با کیفیت‌تر استفاده می‌کنند، قوانین برگزاری مسابقات داخلی ما دست مربیان را برای بالا بردن کیفیت فوتبال بسته است؟ در شرایطی که این قانون به خودی خود بحث‌برانگیز است اما آن‌چه اعتراض مربیانی چون الهویی را در پی داشته این است که چرا همین قانون بحث‌برانگیز در لیگ ایران به صورت عادلانه و برای همه تیم‌ها اجرا نمی‌شود؟ الهویی می‌گوید: «طبق قوانین مسابقات داخلی ما استفاده از تجهیزات الکترونیکی توسط اعضای کادرفنی و افراد حاضر در نیمکت تیم ممنوع است اما چنین قانونی نه از سوی ای‌اف‌سی اعلام شده است و نه فیفا. حتی اگر سازمان لیگ تصمیم گرفته است که استفاده از این ابزار را ممنوع کند، چرا این ممنوعیت برای همه تیم‌ها به صورت یک‌سان رعایت نمی‌شود.»

در گفت‌وگویی که با یکی از ناظران بازی استقلال داشتیم و از پاسخ‌هایی که به سؤالات ما درباره ممنوعیت اپل‌واچ فرهاد مجیدی داد، متوجه شدیم که اصلاً تصوری مبنی بر امکان برقراری ارتباط از طریق ساعت هوشمند، در ذهن ناظران بازی‌ها وجود ندارد. ناظرانی که معمولاً سن و سالی از آن‌ها گذشته و آشنایی چندانی با تکنولوژی ندارند، تا به حال حتی توجهی به ساعت هوشمند فرهاد مجیدی هم نکرده بودند.

شنیده‌ها اما حاکی از آن است که این ساعت هوشمند، برای سرمربی استقلال چندان هم بی‌فایده نبوده است و او اطلاعات مورد نیاز خود را از فردی خارج از کادرفنی دریافت می‌کند. شخصی که در نیم‌فصل اول رقابت‌ها در لیگ برتر تیم‌داری می‌کرد و زمانی حتی زمزمه اضافه شدن او به کادرفنی استقلال هم مطرح شده بود، حالا از دور و از طریق ابزار الکترونیکی که از چشم ناظران بازی پنهان مانده است، اطلاعات موردنیاز سرمربی استقلال را به او می‌رساند. همین موضوع در رقابت تنگاتنگی که برای رسیدن به سهمیه آسیایی بین تیم‌ها به وجود آمده، حسابی جنجالی شده است و موضوعی است که انتظار می‌رود سازمان لیگ در هفته‌های باقی مانده از رقابت‌ها به آن ورود کند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    64 68
    گریه جدید لنگیا چرا شاه فرهاد اپ تو دیته؟ انقدر باید به جعلی بودن جام های اسنپی خودت باور داشته باشی که از دوم شدن استقلال هم وحشت داشته باشی.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      34 39
      برای کیسه کسی نگرانی نداره خودشون کلا نگران هستند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      40 29
      دقت کردین هر جا خبر استقلاله لنگیا حضور گسترده ای در اون خبر دارند
    • محمدباقر IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      36 23
      خود مهم پنداری تیمی که با یه جین پنالتی الکی به زور و ضرب اوردنش 2 جدول و کری برای تیم مقتدر صدر جدول و صاحب 4 واقعی سس ماس لطفا
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      25 18
      بعد از جك تري دي و داور حالا يه تقلب ديگه از كيسه
    • رضا آبی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      22 21
      دمت گرم حرف حق رو شما گفتین اما لنگی های کم جنبه تحمل حرف حق رو ندارن خدا بابا مسعود رو برای لنگی ها حفظ کنه عجب بابایی هستش نظیر نداره
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      23 13
      شما .. بازهم برای دومی بجنگید.... چه قدر این کیسه تو این چند سال ترحم انگیز شده
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      20 8
      نه بابا ما چکار داریم شیخ جونش براش خریده ...
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      7 3
      ازیک شاخ اینستاگرام از این بیشتر توقع نیست
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    34 33
    جنجالی دیگر از اسطوره کیسه خخخخ
  • حجت US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    30 14
    اينا چقدر بدبخت هستند كه سرمربيشون از فراز كمالوند نظر ميگيره. البته در و تخته خوب به هم جور مياد اسطوره دوپينگي و ف- ك كعروف
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    20 16
    سعید الهویی بهتره به تیم خودش بپردازه تا استقلال
  • حسین IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    18 7
    #بابامسعود
  • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    16 11
    حقیقت تعجب کرده بودم چرا فرهاد مجیدی تو بازی ها اینقدر وقت رو نگاه می کنه نگو داشته شیطنت میکرده و از استادش کسب دستور می کرده .
  • FR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    15 11
    لنگی ها از ترس برخورد با استقلال در جام حذفی از رقبای استقلال حمایت می کنند
  • BE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    14 7
    از سلام نظامی به شاه ریغوی امارات تا سوسول بازی در تهران ، جل الخالق
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    10 1
    تقلب تحت هر شرایطی تقلب است و باید عامل ان تنبیه شود. پس نتیحه بازی باید 3 بر 0 شود.
  • فرزاد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    16 9
    هرجا نام استقلال میدرخشد حضور انبوهی از لنگی ها به چشم میخورد از بس که پیگیر سرورشون هستن
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      6 5
      نام كيسه ميدرخشد
  • ج. م IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    8 6
    لنگیهای اسنپی حق ندارنددر مورد سرورشون نظر بدن. داش مجید دوس داشته از زیر دستاش کمک گرفته ربطش به مسعودیا چیه
  • رضا DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    8 0
    مشرق استقلالی موقع استقلال اپل واچ خوبه و تیم های اروپایی استفاده می کنند اما برای کسانی دیگر یه وسیله آمریکایی
  • Poker IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 5
    اصلا اس تق لال عددی نیست که بخوایم در موردش نظر بدیم .کبسه جان
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    پوکر فساد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس