کد خبر 1104496
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
ازسرگیری درگیری بین نیروهای هادی و گروه متحد امارات

درگیری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات در استان أبین بار دیگر ازسر گرفته شد.

به گزارش مشرق، منابع یمنی گزارش دادند که درگیری بین نیروهای هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شنبه شب(دیشب) در استان أبین ازسر گرفته شد.

این درگیری‌ها در جبهه الطریه واقع در جنوب شرقی یمن با حمله توپخانه‌ای آغاز شد و پس از آن درگیری شدیدی بین دو طرف به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، وقوع این درگیری‌ها در حالی است که چند هفته پیش عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

استان أبین از ماه می گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای هادی و شورای انتقالی جنوبی است.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، خروج نیروهای نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس