کد خبر 1104309
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
جان بولتون - نمایه - کراپ‌شده

مشاور مستعفی امنیت ملی کاخ‌ سفید می‌گوید ناتو در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا از هم می‌پاشد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

جان بولتون در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان درباره تصمیم به خارج کردن نیروهای آمریکایی از آلمان گفت: ترامپ برای این کار هیچ دلیل موجهی ندارد.

دونالد ترامپ فاقد راهبرد و جهان‌بینی است، تصمیم‌های آنی و شتاب‌زده می‌گیرد و آگاه نیست رئیس‌جمهوری ایالات متحده بودن چه مسئولیت سنگین و خطیری است. بولتون تاکید می‌کند حضور نظامیان آمریکایی در آلمان «دلایل عمیق تاریخی» دارد و این مسئله در پیوند با منافع امنیت ملی ایالات متحده است، اما ترامپ موضوع را از این زاویه نمی‌بیند.

بیشتر بخوانید:

احمق‌هایی مثل ترامپ به دنبال مذاکره با کسی غیر از رهبر ایران هستند

او افزود: این مسئله درباره استقرار نیروهای نظامی آمریکا در کره‌جنوبی، ژاپن، افغانستان یا عراق نیز صادق است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، جان بولتون یک محافظه‌کار افراطی و مانند ترامپ جمهوری‌خواه است و شخصیتی مناقشه‌برانگیز به شمار می‌رود. او با بسیاری از روسای جمهوری آمریکا از جمله جورج دبلیو بوش همکاری کرده و در فاصله آوریل ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است.

ترامپ می‌گوید مشاور سابق خود را اخراج کرده اما بولتون مدعی است کناره‌گیری کرده است. او از کسانی است که امیدوارند ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال شکست بخورد و چهار سال دیگر در قدرت نماند.

بولتون بر این باور است در صورت ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ برای یک دوره دیگر خسارت‌هایی که به بار می‌آورد گسترده‌تر و ترمیم آنها دشوارتر خواهد بود؛ در چنین حالتی خطر فروپاشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید می‌کند.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با بیان این که ظاهرا این خطر در اروپا جدی گرفته نمی‌شود افزود: ترامپ در این پیمان، منفعتی برای آمریکا نمی‌بیند و معتقد است کشورهای عضو ناتو گذشته از چند استثنا، گروهی هستند که به شکل غیرمنصفانه از این که ایالات متحده از آنها دفاع می‌کند سود می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    این سگ حالا جز واق واق کردن کاری ازش بر نمیاد چون دندوناشو کشیدن دیگه نمیتونه پاچه بگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس