کد خبر 1348138
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
بولتون: پوتین منتظر خروج احتمالی آمریکا از ناتو بود

جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه منتظر خروج احتمالی آمریکا از ناتو بود.

به گزارش مشرق، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ افزود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه منتظر خروج احتمالی آمریکا از ناتو بود و گفت که اگر ترامپ دوباره انتخاب می شد، احتمالا چنین اقدامی را انجام می داد.

بولتون در یک برنامه "واشنگتن پست" در خصوص جدی بودن ترامپ برای خروج از ناتو گفت: من در نشست ناتو در سال ۲۰۱۸ بسیار نگران بودم. نمی دانستم ترامپ قصد دارد چه کاری انجام دهد. چند ثانیه قبل از اینکه سخنرانی کند من را نزدیک خود صدا زد و من گفتم مستقیم به موضوع اشاره کن اما بیش از حد سخنرانی نکن.

وی افزود: من روی صندلی نشستم، نمی دانستم قصد دارد چه کاری انجام دهد فکر می کردم به این کار(خروج از ناتو) اصرار خواهد کرد. اما حداقل در آن زمان از ناتو خارج نشد. در دور دوم ریاست جمهوری، فکر می کنم ترامپ کاملا آمریکا را از ناتو خارج می کرد و پوتین منتظر این اقدام بود.

تیلور بودوویچ یک سخنگوی دونالد ترامپ این اظهارات بولتون را رد کرد و گفت: جان بولتون تنها زمانی که آمریکا در جنگ است خوشحال می شود.

این سخنگوی ترامپ مدعی شد: دونالد ترامپ، آمریکا را وارد صلح آمیز ترین دوره تاریخ این کشور کرد و در دوره او سرمایه گذاری آمریکا در ناتو به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت. جان بولتون عصبانی است زیرا قبل از اینکه این بودجه صرف شود، وی از کار خود اخراج شد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که خواستار واکنش کاخ سفید به این اظهارات بولتون شده بود، گفت که اکثر آمریکایی از اینکه رویکرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تعامل با جهان با رویکرد ترامپ متفاوت است، قدردانی می کنند.

آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ به بهانه های مختلف، تعهدات و عضویت خود در توافق ها، سازمان ها و پیمان های بین المللی را لغو و اقدام به خروج از آنها کرد.

توافق بین المللی اقلیمی پاریس، شورای حقوق بشر-اصلی‌ترین نهاد رسیدگی کننده به موضوعات حقوق بشری-، یونسکو، توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران و همکاری ترانس پاسیفیک از جمله این موارد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    11 1
    سگ زرد (ترامپ) برادر شغال (بایدن). روسای جمهور آمریکا : یکی رذل تر و نفهم تر از اون یکی.یه مشت زباله از خودراضی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس