کد خبر 1099419
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کتاب مری ترامپ

کتاب «تهدید»‌ که مملو از هشدارهای جدی در مورد اختلال عملکردی موجود در کاخ سفید و وزارت دادگستری ایالات متحده است، به‌دلیل انتقادهای کاخ سفید مورد سانسور قرار گرفت و با تأخیر منتشر شد.

به گزارش مشرق، چندماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است. در یک ماه گذشته دو نفر از نزدیکان ترامپ علیه وی کتاب‌هایی نوشته‌اند که همه آن‌ها به سرعت فروش بالایی را تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده باز هم کتاب‌هایی علیه رییس‌جمهوری آمریکا وارد بازار شود.

عموزاده علیه عموی رییس‌جمهوری!


هفته قبل بود که بالاخره کتاب مری ترامپ، برادرزاده رییس‌جمهوری آمریکا با عنوان «بیش از حد و هرگز کافی: چطور خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را خلق کرد» منتشر شد و طبق اعلام سایت آمازون در درجه‌بندی‌های این سایت نه تنها در بخش کتاب سیاسی، بیوگرافی و کتاب تاریخی در رتبه نخست ایستاده است، بلکه در کل عنوان پرفروش‌ترین کتاب این سایت فروش را از آن خود کرده است.

بیشتربخوانید:

ادامه پروژه تطهیر ترانه‌سرای هتاک به امام و رهبری در نشریه اصلاح‌طلبان افراطی +عکس

کتاب مری ترامپ که در روز اول عرضه به بازار، یکمیلیون دلار فروش کرده، در زندگی خانوادگی و تربیت کودکی رییس‌جمهوری آمریکا شیرجه می‌زند تا ابعاد روان‌شناختی یکی از منفورترین رهبران ایالات متحده در آمریکا و جهان را واکاوی کند. در معرفی این کتاب در سایت آمازون آمده است: «مری ترامپ، روانشناس بالینی کارآزموده و تنها برادرزاده ترامپ، در این پرتره معتبر اما عجیب از دونالد ترامپ خانواده مسمومی که او را به دنیا آورد، بر تاریکی‌های این خانواده، نور می‌اندازد تا توضیح دهد چطور عمویش تبدیل به مردی شد که حالا سلامت، اقتصاد، امنیت و بافت اجتماعی جهان را به خطر انداخته است. مری ترامپ تحصیلات، بینش و رابطه نزدیکی را که برای افشای دونالد و کل طایفه‌اش لازم است، دارد. او به تنهایی می‌تواند این افسانه جالب و رعب‌آور را بازگو کند، نه فقط به این خاطر که زاویه‌ دیدی درونی به آن دارد بلکه به این علت که او تنها «ترامپ»ی است که تمایل دارد حقیقت را در مورد یکی از قدرتمندترینو در عین حال از هم‌ گسیخته‌ترین خانواده‌های جهان بگوید.»

رییس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتشار این کتاب در توییتی نوشت: «مری ترامپ، کسی که به ندرت به‌عنوان یک برادرزاده دیده شده و بسیار کم درباره من می‌داند، چیزهای غیرواقعی درباره والدین بی‌نظیر من (که اصلاً نمی‌توانستند او را تحمل کنند!) و خودم می‌گوید و پیمان‌نامه عدم‌افشایش را هم نقش کرده است.» او آشفته است! کتاب‌های زیادی درباره من نوشته شده‌اند، بعضی خوب، بعضی بد. هم خوشایند و هم ناخوشایند، و تعداد بیشتری هم مانده که منتشر شود!» کتاب از سوی انتشارات سیمون و شوستر راهی بازار شده که ماه گذشته با انتشار کتاب افشاگرانه جان بولتون، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ نیز جنجال بزرگی به پا کرد.

سد سانسور برای کتاب بولتون


قبل از کتاب مری ترامپ، کتاب جان بولتون هم با کتابش جنجالی شد. او که در ابتدای حضور ترامپ در دولت وی حضور داشت ماه‌ها بعد از اخراجش علیه ترامپ کتاب نوشت. کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» بولتون اما با مانعی به نام سانسور مواجهه شد. جان بولتون، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ،  درحالی حکم جواز انتشار کتاب افشاگرانه‌اش را از دادگاهی که به‌خاطر شکایت دولت به اتهام «ایجاد مخاطره برای امنیت ملی» تشکیل شده بود، دریافت کرد که پس از چهارماه مانع‌تراشی و البته دریافت دو میلیون دلار پیش‌پرداخت، نسخه قاچاق این کتاب «همه چیز درباره ترامپ» هم روی اینترنت پخش شد. پیش از آن دولت آمریکا تلاش کرده بود این کتاب به‌دلیل افشای اطلاعات محرمانه منتشر نشود. ترامپ پیش‌تر درباره این کتاب توییت کرده بود: «شکستن قانون از طریق انتشار اطلاعات طبقه‌بندی‌شده (آن هم به‌طور انبوه). او باید برای این کار، هزینه گزافی پرداخت کند همانطور که سایرین قبل از او پرداخت کرده‌اند.

این اتفاق دیگر هرگز نباید بیفتد!» هر چند در نهایت قاضی به نفع بولتون رأی داد و کتاب به بازار رسید. بولتون در کتاب پرجنجالش گفته است که ترامپ نه تنها به‌خاطر طرحش برای اکراین بلکه به علت تلاشش برای مداخله در تحقیقات جنایی به نفع دیکتاتورها در جهت همراه کردن آن‌ها و امتیاز گرفتن برای انتخاب مجددش در انتخابات، استیضاح شود. بولتون به ماجرای اخیر استیضاح ترامپ اشاره کرده است که اخیراً به علت فشار بر اکراین برای به جریان انداختن پرونده فساد مالی پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود و تحت تأثیر قرار دادن فضای افکار عمومی، استیضاح شده بود.

اخبار محرمانه از کاخ سفید به روایت برنده پولیتزر


سال گذشته بود که کتابی علیه ترامپ در یک روز 750‌هزار نسخه فروخت. «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، در روز نخست انتشارش بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این کتاب که ۱۱‌سپتامبر(سه‌شنبه ۲۰‌شهریور) به بازار آمد، دونالد ترامپ به‌عنوان عنصر بی‌نظمی در کاخ سفید توصیف شده که کارکنانی وی را احاطه کرده‌اند که سعی دارند تا مانع بروز بدترین غرایز وی شوند. کاخ سفید این کتاب را سرزنش کرد و ترامپ آن را یک کلاهبرداری خواند.

نویسنده کتاب در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت خیلی از این‌ها افرادی هستند که سعی داشتند تا شغل‌شان را حفظ کنند و می‌دانم گزارشگرانی بودند که می‌خواستند حرف‌های آن‌ها را منتشر کنند، اما چون ما کار ضبط مستندات را به پایان برده بودیم، آن‌ها نتوانستند از این مطالب استفاده کنند. از برخی اظهارات به‌عنوان منابعی برای درک پس زمینه اثر استفاده کرد و ممکن است بخش‌هایی باشند که وابسته به مستندات نیستند. وودوارد، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر این کتاب را متکی بر سخنان منابع محرمانه نوشته است اما تاکید کرده که کتاب با اتکا بر مصاحبه‌های ضبط شده و منابع مستند، خلق شده است. وودوارد از سال‌۱۹۷۱ در واشنگتن پست کار کرده و دو جایزه پولیتزر در کارنامه دارد.

مأمور امنیتی هم علیه ترامپ کتاب نوشت
یک مدیر اخراج‌شده اف‌بی‌آی خاطراتش را از دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با نام «تهدید» نوشت و این اثر هم در روزهای اول به شدت مورد توجه قرار گرفت. کتاب «تهدید»‌ نوشته اندرو مک‌کِیب، یک روز پیش از آنکه به‌طور رسمی منتشر شود،‌ رتبه اول را در فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون به‌دست آورده است. «تهدید»‌ توانست «شدن»‌ (کتاب میشل اوباما) را که از زمان انتشارش در ماه نوامبر تقریباً هر روز در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته بود، کنار بزند. فروش کتاب «تهدید»‌ پس از مصاحبه مک کیب در برنامه «‌۶۰‌دقیقه» و انتشار گزیده‌ای از آن در رسانه‌های مختلف که در خصوص انتقادهای او از دونالد ترامپ بود، شدت گرفت. کتاب «تهدید»‌ که مملو از هشدارهای جدی در مورد اختلال عملکردی موجود در کاخ سفید و وزارت دادگستری ایالات متحده است، به‌دلیل انتقادهای کاخ سفید مورد سانسور قرار گرفت و با تأخیر منتشر شد.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس