کد خبر 1104243
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
بی خوابی نمایه

کم خوابی موضوعی است که می‌تواند بسیار مهم باشد چرا که اغلب ما به دلیل مشغله زیاد روزمره خود به اندازه کافی استراحت نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، کمبود خواب وقتی اتفاق می‌افتد که به طور مداوم میزان خواب توصیه شده را دریافت نکنید، که شبانه ۷ تا ۸ ساعت است. این وضعیت باعث عوارض فیزیولوژیک شدیدی در بدن انسان می‌شود.

شما بیشتر در معرض عفونت‌های ویروسی قرار خواهید گرفت
کمبود خواب می‌تواند افراد را بیشتر در معرض عفونت ویروسی قرار دهد. در این مواقع، افزایش حساسیت ما به عفونت ویروسی آخرین کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم به خصوص در نتیجه عادت‌های بد خواب.

با کاهش تمرکز رو به رو می‌شوید
یکی دیگر از جنبه‌های خواب ضعیف کاهش تمرکز و هماهنگی ذهن و جسم است. این موضوع به خصوص برای مشاغل مرتبط با رانندگی و برای کسانی که با ماشین آلات سنگین کار می‌کنند خطرناک است.

شما در معرض خطر ابتلا به چاقی قرار دارید
خواب ضعیف بر هورمون‌هایی تأثیر می‌گذارد که روی اشتها موثرند. خواب ضعیف می‌تواند منجر به کاهش لپتین و افزایش سطح گرلین شود، که به نوبه خود می‌تواند منجر به پرخوری و چاقی شود. " چاقی خطر ابتلا به کرونا را نیز افزایش می‌دهد.

خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
خواب ناکافی می‌تواند تحمل بدن را در برابر گلوکز کاهش دهد و منجر به مقاومت به انسولین و دیابت شود، اختلالی که در آن قند خون (گلوکز) به طور غیرطبیعی زیاد است، زیرا بدن انسولین کافی برای تأمین نیازهای خود تولید نمی‌کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی
خواب مختل شده و نامنظم، توانایی بدن را در تنظیم هورمون‌های استرس کاهش می‌دهد، که می‌تواند منجر به مشکلات فشار خون می‌شود.

عصبی‌تر می‌شوید
خواب ناکافی نه تنها هورمون‌های بدن را درگیر می‌کند بلکه به دلیل افزایش تحریک سیستم عصبی منجر به افزایش درد معده، سردرد و افسردگی می‌شود.

منبع: انتخاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس