کد خبر 1108542
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
صادرات ژاپن

برای پنجمین ماه متوالی و به خاطر تبعات شیوع ویروس کرونا، صادرات ژاپن به شکل دو رقمی کاهش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دلیل آنکه شیوع ویروس کرونا صادرات خودروی ژاپن به آمریکا را به میزان قابل توجهی کاهش داده صادرات این کشور برای پنجمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش دو رقمی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

اوضاع صادرات آلمان بدتر می‌شود

در عین حال سفارش برای ماشین‌ آلات صنعتی در ژاپن که یکی از نشانه‌های هزینه‌کرد شرکت‌ها است به شکل غیرمنتظره‌ای به کمترین میزان در ۷ سال گذشته در ماه ژوئن رسیده است و امیدها نسبت به کمک رشد تقاضای داخلی این کشور به بهبود اوضاع اقتصاد ژاپن را ناامید کرده است.

این آمارها نشاندهنده اوضاع نامطلوب اقتصادی در سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم سال جاری بوده و هیچ نشانه‌ای از بهبود سریع اوضاع در سه ماهه کنونی هم به چشم نمی‌خورد و در واقع همین مسئله به چالشی برای سیاستمداران که به دنبال بهبود اوضاع هستند، تبدیل شده است.

بنا به آمارهای دولتی که امروز منتشر شد صادرات ژاپن در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۲ درصد کاهش داشته که البته کمی کمتر از ۲۱ درصدی است که کارشناسان و بازار انتظار داشته‌اند.

صادرات این کشور در ماه ژوئن هم ۲۶.۲ درصد نسبت به سال قبل پایین آمده بود که کارشناسان رقم ماه جولای را نشانه‌ای از افزایش نسبی تقاضا در داخل ژاپن می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس