وزرای خارجه آمریکا و مصر

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود بر اهمیت تحقق آتش‌بس در لیبی تأکید کرد.

به گزارش مشرق،  «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «سامح شکری»، همتای مصری خود در مورد تحولات شمال آفریقا به ویژه لیبی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

حزب مسیحی لبنانی: با کمک کشورهای دوست، بیروت را آباد می‌کنیم

بنا بر گزارش رسانه‌های مصری، پامپئو و شکری طی این تماس بر اهمیت دست‌یابی به آتش‌بس در همسایه غربی مصر از طریق گفت‌وگو با سازمان ملل متحد تأکید کردند.

لیبی در سایه نبود دولت مرکزی مقتدر، شاهد دو دستگی و روی‌ کار آمدن دو دولت متخاصم است که هر کدام ارتش و پارلمان دارد؛ یکی دولت وفاق ملی که بر اساس توافق الصخیرات تشکیل شده و از حمایت سیاسی و نظامی ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است؛ در مقابل این دولت، دولت طبرق است که حمایت مصر، فرانسه، عربستان سعودی و امارات را دارد.

دولت مصر طی خرداد ماه با پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی و ترکیه به سمت جنوب و شرق لیبی، ضمن هشدار به ترکیه و دولت وفاق، خطوط درگیری «سرت» و پایگاه هوایی «الجفره» را خطر قرمز و تجاوز از این خطوط را تهدید امنیت ملی خود دانست و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

با این حال دولت وفاق ملی و ترکیه این ابتکار عمل مصر را رد کردند و بر ادامه عملیات نظامی علیه نیروهای ژنرال حفتر که مورد حمایت مصر است، تأکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس