کد خبر 1110020
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
یمن نمایه

شبکه الجزیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد که امارات اقدام به آموزش و اعزام ده‌ها یمنی به لیبی به منظور مقابله با دولت وفاق ملی این کشور کرده است.

به گزارش مشرق، منابع یمنی می‌گویند امارات عربی متحده که در ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مشارکت داشته، ده‌ها تن از یمنی‌ها را برای جنگ در لیبی، آموزش داده و سازماندهی کرده است.

بیشتر بخوانید:

شهادت ۲ زن یمنی در جدیدترین یورش جنگنده‌های سعودی

این منابع امنیتی امروز یکشنبه به شبکه الجزیره گفتند که امارات در پایگاه نظامی «بلحج» واقع در جنوب یمن و پایگاه نظامی «عصب» امارات در «اریتره» اقدام به آموزش این نیروها کرده و آن‌ها را برای مقابله با دولت وفاق ملی لیبی (به ریاست فایز السراج) به این کشور فرستاده است.

پیشتر نیز منابع یمنی در باره اقدام امارات و اعزام نیروهای یمنی برای جنگ در یمن افشاگری کرده بودند و از طریق سودان و اریتره این نیروها و تجهیزات نظامی را به لیبی فرستاده بود.

امارات و عربستان سعودی به همراه مصر از دولت شرق لیبی یا دولت طُبرُق که حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» است، در جنگ با دولت وفاق ملی حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده‌اند؛ این سه کشور از قدرت‌گیری دولت وفاق ملی که گرایش اسلامگرایانه و اخوانی دارد، نگران هستند.

دیروز شنبه هر دو دولت (دولت وفاق و دولت طبرق) از نیروهای تحت امر خود خواستند که به درگیری در جبهه‌ها پایان دهند تا آتش‌بس برقرار شود؛ اقدامی که استقبال کشورهای یاد شده، اتحادیه عرب، انگلیس و روسیه را در پی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    9 0
    امارات نه جمعیت زیادی دارد نه ارتش قدرتمندی دارد نه وزن سیاسی بین المللی دارد معلوم نیست این همه ماجرا جویی در گوشه و کنار دنیا از این شیخ نشین برای چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس