کد خبر 1103518
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
وزیر بهداشت روسیه: تست بالینی واکسن کرونا کامل شده است

وزیر بهداشت روسیه خبر داد که تست بالینی واکسن کرونای ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا کامل شده است.

به گزارش مشرق، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه گفت که تست بالینی واکسن کووید-19 که توسط موسسه «گامالیا» تولید شده، کامل شده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آزمایش بالینی واکسن تکمیل شده ، گفت: «واکسن ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا توسعه یافته، تست بالینی خود را کامل کرده است.»

بیشتر بخوانید:

موراشکو در ادامه گفت: «ما انتظار داریم که طی یک ماه و نیم تا دو ماه آینده دو درخواست دیگر برای مجوز انجام تست های بالینی (واکسن های دیگر) داشته باشیم.»

همچنین وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند.

 انتظار می‌رود تولید سریالی اولین واکسن تولید روسیه که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya تولید شده، در ماه سپتامبر آغاز شود.

همچنین  «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه روز شنبه گفت که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    32 15
    ودر ایران مسئولین آرزو میکنند هر چه دیرتر واکسن ساخته شود
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      7 7
      به چه دلیلی ؟ فقط میای یه چی میندازی میری . یا اینکه رئیست فعلا دلیلی پیدا نکرده بهتون گفته فعلا فقط چرت و پرت بنویسین تا ببینم بعدا چی میشه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      6 9
      آلبانی چه خبر هنوز آتش های جاری به آنجا نرسیده ؟
    • محمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      0 0
      واقعا هم همینطوره.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    خوب خدارو شکر چون من یکی و خونوادم اصلا از واکسن آمریکایی، فرانسوی استفاده نخواهیم کرد. یاد خونهای آلوده ارسالی به ایران و واکسن‌های آلوده به ویروس ایدز که به 500 بچهٔ لیبیایی زده بودن و آلودشون کرده بودن می‌افتم میفهمم که نباید به دشمن خونیت اعتماد کنی، به هیچ وجه!!!
  • دانشجو IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    بیشتر کامنت های منفی از آلبانی نوشته میشه.اینو داشته باشید تا روزی که اینترنت ملی بشه.یک روزه کامنت منفی نصف میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس