کد خبر 1103388
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
مایک پامپئو نمایه پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا به کشوهای شرق اروپا سفر می‌کند تا درخصوص استقرار نیروهای آمریکایی خارج شده از آلمان در این کشورها به مذاکره بپردازد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد هفته آینده جهت مذاکره درباره چینش جدید نیروهای آمریکایی، به کشورهای شرق اروپا سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: همه تحریم‌ها علیه ایران را اجرا خواهیم کرد

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، یکی از مقامات جمهوری چک روز چهارشنبه گفت، احتمالاً پامپئو در آغاز سفر اروپایی خود روز سه‌شنبه به پراگ سفر خواهد کرد تا درخصوص استقرار نیروهای آمریکایی و هشدار درباره استفاده از تکنولوژی چینی نسل پنجم اینترنت با نخست‌وزیر این کشور دیدار کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا نیز گفت، پامپئو روز پنجشنبه وارد اسلوونی خواهد شد و یک مقام دیگر بروکسل نیز گفت وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه وارد ورشو پایتخت لهستان می‌شود. همچنین اتریش مقصد دیگر پامپئو در این دور از سفرها خواهد بود.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفت دولت این کشور قصد دارد حدود ۱۲۰۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در آلمان را بیرون بکشد. ایالات متحده  در این طرح حدود ۶۴۰۰ نظامی را به ایالات متحده  آورده  و حدود ۵۴۰۰ نفر را نیز به کشورهای دیگر در اروپا منتقل کند.

«پیتر بیر» یکی از مقامات دولت آلمان با انتقاد از برنامه های آمریکا گفت، این امر برای ایالات متحده از نظر ژئوپلیتیک بی نتیجه است. وی  گفت که طرح کاهش ۳۵۰۰۰ نظامی به ۲۵۰۰۰ به نفع منافع امنیتی آلمان یا ناتو نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده بود که نیروهای خود را از آلمان به دلیل عدم تمایل این کشور برای افزایش هزینه های نظامی به دو درصد از تولید ناخالص داخلی، بیرون خواهد کشید.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن ۱۲ هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسیده است. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس