کد خبر 1102605
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
موشک

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته که این کشور نمی‌تواند تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که استقرار موشکهای سطح به سطح کوتاه و میان برد آمریکا در نقاط مختلف جهان، اقدامی تحریک کننده است.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» وزارت خارجه روسیه  طی بیانیه ای به مناسبت خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» اعلام کرد: «واضح است که استقرار موشکهای سطح به سطح  برد کوتاه و متوسط ​​ آمریکا در جهان به طور جدی به امنیت منطقه و جهان لطمه میزند و مرحله خطرناک جدیدی از رقابت تسلیحاتی را بر می انگیزد. روسیه نمیتواند ظهور تهدیدهای موشکی بیشتر علیه سرزمین خود که از اهمیت راهبردی برای این کشور برخوردار است را نادیده بگیرد.»

بیشتر بخوانید:

روابط آمریکا و روسیه در پایین‌ترین حدِ خود

روسیه و آمریکا به توافق رسیدند

وزارت خارجه روسیه افزود: «تنها گام موجه و معقول و منطقی که در پیش رو داریم این است که با هم به دنبال دستیابی به توافق قابل قبول از طریق سیاسی و دیپلماتیک باشیم. روسیه برای بازگرداندن اعتماد و تقویت امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آماده است. ما امیدواریم که از طرف ایالات متحده نیز علاقه و احساس مسئولیت مشابهی  وجود داشته باشد.»

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه  بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در پیامی در توئیتر به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از پیمان‌های دوجانبه و بین‌المللی اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: «در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    8 3
    آمریکا بزرگترین مرکز نفرت پراکنی و کشتار دنیا "مرگ بر آمریکا"
  • سعید IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 1
    براستی آمریکا در صدر قدرتهای بزرگ دنیاست
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 1
    آمریکا به وضوح گفت که زمانی به این قرارداد برمی گرده که چین رو هم شامل بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس