تهدید دیپلمات‌های روسی در نیویورک و اهمال پلیس آمریکا

کنسولگری روسیه در شهر نیویورک آمریکا گفته‌ با وجود اینکه فردی ناشناس بارها جان دیپلمات‌های روسی را تهدید کرده اما پلیس از ارائه گزارش در مورد او سر باز می‌زند و بعد از دستگیری، او را آزاد کرد.

به گزارش مشرق، کنسولگری روسیه در نیویورک آمریکا به خبرگزاری تاس گفته یک مرد ناشناس بارها جان دیپلمات‌های روسی در نیویورک را تهدید کرده است. 

به نوشته خبرگزاری تاس، یک دیپلمات روسی در این باره گفت «از دهم اوت یک مرد شناس، کارکنان این کنسولگری در نیویورک را تهدید کرده و همچنین به سمت‌ آنان سنگ پرتاب کرده است.» 

بیشتر بخوانید:

طبق گفته این دیپلمات این فرد بر اساس شواهدی دستگیر شده است، اما پلیس حتی نتوانسته گزارشی در مورد او تهیه کند. 

بر اساس گفته دیپلمات‌های این کنسولگری، زمانی که این فرد دستگیر شد، بازهم وی در حضور پلیس این دیپلمات‌ها را تهدید کرد و روز بعد بار دیگر به ماشین‌های پارک شده در پارکینگ این کنسولگری سنگ پرتاب کرد.  

این دیپلمات‌های روسی همچنین گفته‌اند:‌ «با توجه به این مسئله، سؤال اینجاست که چرا یک فرد، که بارها کارکنان روسی این کنسولگری را تهدید می‌کند، هر دفعه آزاد می‌شود.»  

ظاهراً برخی تنش‌ها میان روسیه و آمریکا موجب شده برخی مقامات و مردم دو کشور اقداماتی تلافی‌جویانه را در قبال یکدیگر انجام دهند. 

دو هفته گذشته بود که دادگاهی در مسکو، «تِروِر رید»، یکی از ملوانان سابق نیروی دریایی آمریکا را به جرم حمله به یک افسر پلیس روسی به ۹ سال زندان محکوم کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس