کد خبر 1102507
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
جزئیات امتحانات شهریور دانش‌آموزان + برنامه امتحانی

برنامه امتحانات نهایی شهریور ۹۹ اعلام شد و بر این اساس، امتحانات از ۲۲ مرداد آغاز می‌شود و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

به گزارش مشرق، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برنامه امتحانات شهریور را به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این شیوه‌نامه آمده است: در راستای اجرای فعالیت کد ۴-۸  با عنوان «برنامه‌ریزی - طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی در سه نوبت خرداد، شهریور و دی ماه (داخل و خارج از کشور) در سال ۹۹»، ذیل برنامه شماره ۵، با عنوان «ارزشیابی از عملکرد دانش آموزان بر اساس استانداردهای ملی (طراحی و اجرای نظام ارزشیابی پیشرفت تعلی نتیجه محور در سطح ملی)»، از زیر نظام برنامه درسی، برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹ موضوع بخشنامه هشتم مرداد ۹۹، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مجوز برگزاری امتحانات نهایی و هشت برگ برنامه امتحانات نهایی تمام رشته‌های تحصیلی دوره های متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه به انضمام شیوه‌نامه برگزاری امتحان داخلی و هماهنگ دوره‌های تحصیلی در شهریور ماه ۱۳۹۹ جهت استحضار و اقدام ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در این شیوه‌نامه تصریح شده است: رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت الزامی است؛ بر اساس شیوه‌نامه و وظایف عوامل اجرایی امتحانات، ستاد امتحانات استان/ شهرستان نواحی و مناطق تشکیل و نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و در سامانه فاینال درج شود.

واحدهای آموزشی تابعه، در اسرع وقت و به نحو مقتضی، عین برنامه های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب نموده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمامی دانش آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

 ارزشیابی از دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی، تغیرشاخه / رشته پایه دهم و تغییر رشته درون شاخه ای پایه یازدهم، مطابق بخشنامه های ارسالی به شیوه حضوری انجام خواهد شد.

ارزشیابی دروس داخلی پایه دوازدهم و دروس افتاده سنوات قبل برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس داخلی و هماهنگی داوطلبان آزاد (طرح جامع، پایه ششم، تعیین پایه و ...) و دانش آموزان مدارس بزرگسالان، ایثارگران و آموزش از راه دور برابر ضوابط مندرج در آیین نامه های مربوط در سطح مدارس به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مجوز ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا، از نیمه دوم شهریورماه سال جاری خواهد بود، پیشنهاد می شود زمان شروع و پایان ارزشیابی دروس غیر نهائی تمامی دوره های تحصیلی در نوبت شهریورماه مطابق با جدول زمانی امتحانات نهایی برنامه ریزی و اجرا شود.

این بخشنامه را می‌توانید دانلود کنید:  برنامه امتحانات شهریور  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس