کد خبر 1102494
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
ناصیف حتی

پس از برخورد قاطع «دیاب» در مقابل بی‌ادبی‌های وزیر خارجه فرانسه علیه لبنان، «ناصیف حتی» که به داشتن گرایشات خارجی به ویژه به پاریس مشهور است، از قاطعیت نخست وزیر ناراحت شد و استعفا داد.

به گزارش مشرق، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان امروز رسما استعفای خود را تقدیم «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور کرد.

بر خلاف آنچه برخی گروه‌های سیاسی نزدیک به جریان مخالف دولت مدعی شده‌اند که دخالت‌های «جبران باسیل» وزیر خارجه پیشین و داماد «میشل عون» رئیس جمهوری فعلی در امور خارجی موجب این استعفا شده، اطلاعات رسیده به «نورنیوز» از پشت پرده دیگری حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

آغاز رایزنی‌ها برای تعیین جایگزین وزیر خارجه لبنان

بنابر این اطلاعات؛ پس از برخورد قاطع «حسان دیاب» در مقابل بی‌ادبی‌های وزیر خارجه فرانسه علیه لبنان در سفر اخیر او به بیروت، «ناصیف حتی» که به داشتن گرایشات خارجی به ویژه به پاریس مشهور است، از قاطعیت نخست وزیر ناراحت شده و استعفا داده است.  

در سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به لبنان حسان دیاب به قدری از برخورد تحقیرآمیز وزیر فرانسوی و هتاکی او علیه مقاومت عصبانی شده که به او می‌گوید: «ما در لبنان از کسی دستور نمی‌گیریم. من هم سعد الحریری نیستم که هرچه امر از خارج آمد انجام دهم.»

بر این اساس؛ آمریکایی‌ها که بهانه فعالیت حزب‌الله در فرآیندهای سیاسی لبنان این کشور را زیر فشارهای اقتصادی قرار داده‌اند، در یک برنامه‌ریزی هدفمند، وزرای هم‌سو با غرب در کابینه حسان دیاب را به سمت استعفا کشانده تا در نهایت جریان مقاومت را مسئول شرایط لبنان معرفی کنند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    حسان جون؛ لایک داری عزیززززززز!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس