ناصیف حتی

یک روزنامه لبنانی تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتمالی وزیر خارجه لبنان دانست.

به گزارش مشرق، رخی رسانه‌ها یکشنبه شب اعلام کردند که «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) استعفا خواهد کرد.

 روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: آمریکا تصمیم خود را گرفته، دولت «حسان دیاب» باید ساقط شود اما اجرای این طرح همچنان دچار تزلزل است.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه ضمن اشاره به برخی تلاش‌های قبلی برای کنار زدن دولت دیاب، ادامه داد: امروز بار دیگر درتلاش هستند که دولت را ساقط کنند اما این بار ضربه قویتر است. ناصیف حتی  پس از به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای قانع کردن وی به استعفا، از پست خود استعفا خواهد کرد. این تلاش‌ها را سفیر پیشین آمریکا به نیابت از آمریکایی‌ها به شکلی ویژه بر عهده دارد اما فشارهای اصلی از جانب فرانسه است، کشوری که از دیاب عصبانی است.

در ادامه این گزارش آمده، ناصیف حتی در اعتراض به نحوه تعامل دولت با پرونده‌هایی که مربوط به روابط خارجی لبنان است، از تمایل خود برای استعفا سخن گفته و این تصمیم خود را به اطلاع «جبران باسیل» وزیر خارجه سابق رسانده است. وی گفته، اعتراض اصلی وی به رفتار حسان دیاب در خصوص «جامعه بین‌المللی» است.

الاخبار افزود، نکته قابل توجه آن است که «ناصیف حتی» که به نحوه رفتار دولت و نخست‌وزیر و «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان معترض است در طول دوره‌ای که این پشت را بر عهده داشته هیچ طرح ارزشمندی به هیأت دولت ارائه نداده است.

این روزنامه به نقل از منابع دیگری نوشت، ناصیف حتی از افزایش نقش دیپلماتیک عباس ابراهیم در ارتباط با کشورهای دیگر به حساب وزارت خارجه عصبانی است.

الاخبار در پایان افزود، حسان دیاب و جبران باسیل در تلاشند که از میزان تأثیر استعفای ناصیف حتی به سرعت بکاهند و در همین زمیه نام جایگزین وی نیز بر سر زبان‌ها افتاده و گفته می‌شود، قرار است «شربل وهبی» مشاور پیشین رئیس‌جمهور لبنان جایگزین حتی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    امریکا تنها دنبال هرج و مرج در لبنان است تنها نکته ضعف لبنان اقتصاد است که با توزیع کوپن و سیل گوشت و برنج نیمه رایگان حل می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس