کرونا

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران به بیان توصیه‌هایی برای شهروندان پایتخت با توجه به رکورد زدن آمار مرگ و میر کرونایی در روزهای اخیر پرداخت.

به گزارش مشرق، زینب نصیری به تشریح آخرین وضعیت سلامتی شهروندان تهرانی با توجه به استمرار کرونا پرداخت و گفت: در طول این مدت هرگاه احساس کردیم که باید خدمت جدیدی در این زمینه باید انجام شود، فروگذار نکرده و به همان گستردگی قبل اقدامات در حال انجام است.

وی ادامه داد: خواهشی که از همه شهروندان تهرانی داریم و تلاش می‌کنیم که خدمات ارائه شده هم متناسب بر همین مساله باشد، این است که مردم تا جایی می‌توانند و برایشان امکان دارد تمام ترددهای و فعالیت‌‎های غیرضروری خود را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

مسافران خارجی چگونه تست کرونا بدهند؟

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: درست است که همه ما نیازمند برقراری تعاملات اجتماعی برای پیشبرد امور زندگی خود هستیم، اما بالاخره شرایط اکنون خاص است و در روزهای گذشته بالاترین میزان مرگ و میر را در تهران از ابتدای کرونا تاکنون داشتیم که این شرایط را به نحوی تغییر می‌دهد که نسبت به این مساله نگران باشیم.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنیم که مردم کرونا را جدی بگیرند و هر فردی اگر احساس می‌کند که علایم بیماری یا نشانه‌های کرونا را دارد ضمن تماس با سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، طبق پروتکل‌های بهداشتی سعی کند که در خانه بماند و سعی کند که ارتباطاتش را محدود کند چراکه هر فرد ناقل بی علامت به شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: شاید از خود بپرسید که چرا با وجود اجباری شدن ماسک همچنان شاهد کاهشی شدن آمار کرونا نیستیم و پاسخ به این سوال این است که بسیاری از افراد در فضاهای دوستانه و سربسته دورهم جمع می‌شوند، ماسک خود را برمی‌دارند یا خیلی از افراد در جلسات ماسک‌ها را برمی‌دارند، این مساله با درنظر گرفتن اینکه بسیاری از افراد بدون داشتن علامت خاصی ناقل کرونا هستند، بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۱ مرداد ماه

نصیری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که شاهد ابتلای کمتری از شهروندانمان به کرونا باشیم، هر کدام از ما باید در ابتدا تلاش کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که از ماسک به صورت استاندارد استفاده شود و در محیط‌های سربسته یا جلسات یا در محل کار ماسک خود را از صورتمان برنداریم، در عین حال که باید فاصله ایمنی خود را با همه افراد حفظ کنیم.

نصیری خاطرنشان کرد: شستن دست‌ها هم در کنار دو اقدام زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که بیماری کنترل شود و شرایط بهتری را در شهر داشته باشیم.

وی در ادامه به سوالی در خصوص اینکه آیا ارائه خدمات در مراکز سلامت به صورت رایگان است، یا خیر، تصریح کرد: خانه‌های سلامت با مردم تنها تماس می‌گیرند و بحث غربالگری را انجام می‌دهند و اگر نیاز به درمان داشته باشند، به مراکز ۱۶ ساعته وزارت بهداشت ارجاع می‌شوند که در آنجا خدمات رایگان است.

نصیری تصریح کرد: ما هیچ وقت چنین مساله‌ای را اعلام نکردیم که مردم بتوانند از خانه‌های سلامت ماسک و محلول ضدعفونی دریافت کنند، اما این اقدام را انجام داده‌ایم که خانه‌های سلامت ما با سالمندان، افراد بیمار، افراد دیابتی محله و افراد معلول تماس گرفته‌اند و دارو و خدمات را به آنان ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما برای اینکه این گروه‌ها از منزل خارج نشوند و زمینه ابتلا آنان به کرونا بالا نرود، این کار را انجام دادیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، شورایاری‌ها و خیرین این اقدامات به این افراد ارائه شده است.

نصیری در تشریح تاثیر اجرا یا لغو طرح ترافیک بر میزان شیوع کرونا خاطرنشان کرد: نکته مهم در زمینه حمل و نقل و ترافیک و ارتباط کرونا با این مساله این است که ما زمانی از این مساله سخن به میان می‌آوریم که تعدادی از افراد در شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: اول اینکه باید به این مساله توجه کرد که سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در تلاش است تا از عبور و تردد شهروندان در سطح شهر بکاهد برای مثال اکنون شاهدیم که عبور و مرور کارمندان دولت به یک سوم وضعیت عادی رسیده است.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به پیشنهادات شهرداری تهران برای فعالیت کارمندان به صورت دورکاری تصریح کرد: در نتیجه تسهیلات و تصمیمات باید به این سمت و سو برود که بدون نیاز به حضور فیزیکی آنان بتوانند تعاملات اجتماعی خود را داشته باشند و بالابردن پهنه اینترنت یکی از اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

نصیری با بیان اینکه خاطرنشان کرد: از طرفی اگر در زمینه فرهنگسازی برای حضور بیشتر افراد در منزل کار کرده بودیم، اساسا شاهد حضور کمتر مردم در بیرون از منزل هم بودیم و در نتیجه باید تلاش کنیم تا همه از ترددهای غیرضروری خود خودداری کنند.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 2
    چپکی توجیه نسازید دست آلوده به ماسک زدن باعث انتقال ویروس میشه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 1
    همه ماسک نمی زنند
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      2 0
      خدا نکنه این مریضی سر کسی بیاد فامیل ما گرفته بود رفت اون دنیا وبرگشت. گفت هیچ مریضی مثل کرونا نیست. مردم مواظب خودتان باشید. بفکر هم باشید وبرای همه آرزوی سلامتی دارم.
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      اگر نیم مثقال ماسک را تحمل نکنند باید یک مریضی سنگین را خدای نکرده تحمل کنند.!!!
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 1
    کجا بود بخدا رفتم بانک بیشتر مشتریا ماسک نزده بودن ما رو که میدیدن ازشون فاصله میگیریم بدشون میومد و بهشون برمیخورد میگفتن مگه کرونا داریم اینجوری میکنین
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      3 0
      خدا پدر ومادرتو بیامرزه مشکل همین بود که گفتی بعضیها هنوز باور به این بیماری رو ندارن
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      خب شما هم نباید طوری ازشون فاصله میگرفتید که بهشون بربخوره
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      حریرچی باور نداره. چون خودش بیماری رو رد کرده میگه کاری نداره که کنکور که بدتر از شمال رفتن مردم نیست که!!!! ؟؟ میبینین تو رو خدا چطور فکر میکنه!؟ دیگه نمیگه چقدر پزشک و جراح فوت شدن.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 23
    قدم شوم روحانی.!!!
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      اینجا بحث بی لیاقتی مردم و عدم همکاریشون هست.
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      جناب بحث بی لیاقتی روحانی هم هست.!!!
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      جناب نه اینکه روحانی لیاقت وهمکاری داره؟؟؟!!!
  • عبدالله IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 5
    چاره رفع بلای کرونا ، توبه از گناهان است نه ماسک زدن. کرونا یک بیماری ساده نیست ، یک بلای عظیم است که فقط با توبه کردن از بین می رود والسلام.
    • عبادالرحمان IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      5 1
      هم توبه و هم ماسک
    • شیعه IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 0
      جناب عبدالله اونهایی که کناه کردن مثل شما باید توبه کنن نه انسان های متدین
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    چون خریت همچنان بالاست. کنکور های رنگارنگ. آزمونهای استخدامی رنگارنگ. تجمعات تفریحی و غیر تفریحی رنگارنگ. کی در ایران قانونی با مسئله برخورد شد؟ علیرغم تمام توهمات کودکانه بعضی، همکاری مردم در امور فرهنگی به شدت پایینه. تشکلهای خودجوش مثل جهادی و بسیج هم با تمام زحمتی که میکشن به جایی نمی رسن چون یه عده مریض، زحمت این گروهها رو برای نظم دهی خنثی میکنند. کی در مملکت صدای وحدت واقعی شنیده شد؟ همش هر کس خواست خدمت کنه، یه عده مفت خور راحتیشون رو ترجیح دادند.
  • محسن .ف IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 0
    اولا ماسک اجباری نیست . همین امروز من بانک بودم هیچ اجباری نبود و.... بهتره دولت توپ رو زمین مردم نندازد . قرار بود دولت خودش از طریق خانه های سلامت ماسک و ضد عفونی کننده بده. قانون شل برعکس اثر میکنه . قانون ماسک اجباری رو تصویب کردند اما هیچ اجباری جهت اجراش نمی کنند . مثل خیلی از قوانینی که از اول شیوع کرونا گذاشتن .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    آموزش غلط پزشکان با دستورالعمل اشتباه سازمان بهداشت جهانی است، زمانی که گفتن ویتامین D نقش دارد آمار فوتی بالا رفته در حالیکه آمریکا و اروپا به سمت استفاده از ویتامین C رفتن ما همچنان تو تجویز ویتامین D موندیم.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      هم ویتامین D همCدر کرونا موثراست.
  • 1 IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    خود ماسک عامل انتقال و خطر بیشتر و همه گیری ویروس می شود مگر اینکه هر دو ساعت عوض شود اونم با دستکش. هیچ ماسکی به غیر از ماسک n95مانع ویروس نمی شود . این یعنی با پاچه تنبون نمیشه جلو ویروس و گرفت . تازه خود استفاده بلند مدت از ماسک مسمومیت تنفسی میده. پس بهتره فاصله رعایت بشه . اجتماعات غیر ضرور حذف بشه
  • رضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    شما یه سر به ادارات دواتی بزن ازدهام ارباب رجوعا رومیبینی ک پولشون ازجونشون واسشون مهم تره..ازیه طرفی دولت الزام به حضوریک سوم کارمندان کرده ولی هیچ فکری درباره ارباب رجوع ها نکرده....ارباب رجوع ها هم باید یک سوم باشن به طورمنطقی که اینطورنیست...اینم یعنی ازدهام وشلوغی...نتیجش بی فکریه ستاد کروناست
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    خانم بنده دیابت دارد تاکنون نه تماسی گرفته شده و نه دارویی به ایشان داده شده که از منزل بیرون نرود.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    چون 90 درصد ماسکها استاندارد نیست.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    خدایا توخود بر بندگانت رحم کن یک ماه پیش جوانی را در تلویزیون دیدم که که در بیمارستان بخاطر کرونا بستری بود او میگفت کرونا را شکست میدهم گفت هرموقع که میخواهم نفس بکشم انگار یک تریلی از روی سینه ام رد میشود متاسفانه این جوان به گفته دکترش به رحمت خدا رفت .جوانان عزیز مرگ برای همسایه نیست رعایت کنید هرکس کارش به بیمارستان بکشد بیرون امدنش با خداست.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    ماسک های یکبار مصرف باقيمت بالا بفروش می رسه مردم توان خرید ندارند. لطف کنند ماسک و ضد عفونی مجانی در اختیار مردم بگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس