کد خبر 1101134
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
عبدالملک بدرالدین الحوثی

رهبر انصارالله یمن با انتقاد از سعودی‌ها گفت که آن‌ها به بهانه کرونا، مناسک حج را به یک «مناسبت سمبیلک» تقلیل داده‌اند، در حالی که هیأت تفریح به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، سید عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن اقدام عربستان سعودی در ایجاد محدودیت برای مراسم حج امسال را مخالف نص صریح قرآن دانست و از این کشور انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی

رهبر انصارالله یمن شانگاه پنجشنبه طی سخنانی فرارسیدن عید سعید قربان را به یمنی‌ها و مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت که عید امسال در حالی فرامی‌رسد که حوادث بزرگی برای امت سلمان رخ داده که عدم استقبال حجاج از سایر کشورهای اسلامی و تبدیل آن به یک «مناسبت سمبلیک» از مهمترین این اتفاقات است.

او گفت: «منحصر کردن حج به تعداد بسیار کمی از حضار و حاجیان آن هم از یک کشور مخالفت آشکار با آیات صریح قرآن بوده و زیرپا گذاشتن یکی از ویژگی‌های برجسته مناسک حج به عنوان فریضه جهانی است».

رهبر انصارالله یمن اقدام سعودی‌ها در ایجاد محدودیت در تعداد حجاج را «اقدامی غیرقانونی» دانست و گفت که این گونه اقامات «جنایت بزرگی» در حق یکی از ارکان مهم دین اسلام و بیت‌الله الحرام و مشاعر مقدس است.

ببینید:

فیلم/ حج متفاوت سال ۱۴۴۱

سید بدرالدین الحوثی به تاریخ مناسک حج اشاره کرد و گفت که در گذر تاریخ و حتی تاریخ معاصر بیماری‌ها و حوادث زیادی بوده ولی آیین حج از کشورهای اسلامی هرگز تعطیل نشده بود.

او گفت که در شرایط کنونی و با توجه به وجود امکانات پزشکی می‌شد بین کشورهای اسلامی در نحوه انجام اقدامات پزشکی لازم در مناسک حج امسال هماهنگی و همکاری کرد.

او گفت که تصمیمات امسال سعودی‌ها در رابطه با مراسم حج نشان می‌دهد که آن‌ها متأثر از دشمنان اسلام و مسلمین و ائتلاف با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

او ادامه داد: «اینکه رژیم سعودی بسیاری از فعالیت‌ها[ی تجاری و اقتصادی] را از سرگرفته ولی در مقابل از برگزاری باشکوه حج ممانعت می‌کند، دلیل دیگری است بر این که این رژیم مناسک و آیین‌های اسلام را تحقیر کرده و هم‌صدا با دشمنان اسلام شده است».

رهبر انصارالله گفت: «رژیم سعودی به هیأت موسوم به هیأت تفریح که نقش ویران‌گری در تخریب ارزش‌های انسانی و اخلاقی دارد، اجازه داده است فعالیت‌های خود را از سر بگیرد و [جالب اینکه] ویروس کرونا مانع از این کار نیز نشده است!».

حوثی تناقض در تصمیمات سعودی‌ها را جنایت علیه اسلام و شعائر آن دانست و گفت که این جنایت‌ها اوج سلسله جنایت‌های رژیم سعودی از توطئه علیه قدس گرفته تا سایر مقدسات اسلامی فلسطین و خود فلسطینیان است.

بیشتر بخوانید:

تلاش برای ایمنی حجاج از کرونا؛

آب زمزم و سنگریزه رمی جمرات بسته‌بندی شد + عکس

رهبر انصارالله یمن حمله به یمن توسط ائتلاف سعودی را نیز یکی از جنایت‌های بزرگ رژیم سعودی علیه کشور و مردم یمن دانست که با نظارت آمریکایی‌ها و همکاری صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

حج امسال به دلیل شیوع کرونا با محدودیت زیاد و با حضور حجاجی از  عربستان سعودی و ملیت‌های مقیم این کشور برگزارش شد. با این حال، برگزاری بسیاری از مراسم هنری و باز بودن مراکز فرهنگی و تفریحی در عربستان سعودی باعث شده است، بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مسلمانان جهان از این تصمیمات متناقض ریاض انتقاد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    آل یهود و اسلام ؟! معاذالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس