کد خبر 1100426
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
پرچم نمایه اسرائیل

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی، به این پرسش پاسخ داد که چرا اسرائیلی‌ها از حمله حزب‌الله اینقدر واهمه دارند؟

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این خبرگزاری نوشت: اسرائیلی‌ها متوجه شده‌اند نیروهای مقاومت تصمیم دارند اقدامات اسرائیل را تلافی کنند. چند سالی است اسرائیلی‌ها مواضعی را در سوریه بمباران می‌کنند. به‌دلیل اینکه نیروهای ایرانی و هم‌پیمانان آنها در سوریه ملزم به رعایت خواسته‌های میزبان خود یعنی دولت و ارتش سوریه بودند و تمرکز ارتش و دولت سوریه بر جنگ با گروه‌های  ‌تروریست بود، اکثر حملات اسرائیل بی‌پاسخ ماند.

در انتخابات اخیر آقای نتانیاهو رسما اعلام کرد که ارتش اسرائیل تحت فرمان او طی سه سال اخیر بیش از ۳۵۰ عملیات بر علیه نیروهای جبهه مقاومت در سوریه انجام داده است. حال که کار نیروهای مخالف دولت سوریه در شرف پایان است و آنها در منطقه ادلب محصور شده‌اند و دیگر همه می‌دانند اگر راهکار سیاسی به نتیجه نرسد ارتش سوریه و متحدانش به‌راحتی خواهند توانست کار را با عملیات نظامی یک سره کنند، مقامات اسرائیل به هراس افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کلافه شدن صهیونیست‌ها از جنگ روانی استادانه حزب‌الله

آنها به‌خوبی می‌دانند علی‌رغم مسلح بودن به مدرن‌ترین تسلیحات آمریکایی، امکان رویارویی با نیروهای مقاومت که از یک نیروی پارتیزانی مقاومتی، به یک ارتش مجهز با تجربه هفت سال جنگ تبدیل شده‌اند، را ندارند.

باید توجه داشت نیرویی که هفت سال است با انواع و اقسام چالش‌ها در جبهه‌های نبرد مواجه شده و تجربه جنگی کسب کرده، با سربازی که یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت طی کرده و تجربه جنگیدن ندارد بسیار فرق می‌کند، پشتوانه اصلی ارتش اسرائیل هم همین نیروها هستند.حتی سربازان ثابت ارتش اسرائیل هم آن‌قدر تجربه جنگی که نیروهای مقاومت دارند را ندارند.

کل توان ارتش اسرائیل به برتری هوایی‌اش وابسته است و با توجه به انتقال تسلیحات ضدهوایی ایرانی به سوریه، آنها به خوبی می‌دانند برتری هوایی‌شان با چالش جدی‌ای مواجه است.

اگر هدف از نیروی هوایی حمل بمب و موشک برای هدف قرار دادن اهداف باشد نیروهای مقاومت هم برای ایجاد نوعی توازن استراتژیک، موشک‌هایی در اختیار دارند که قدرت آتششان با قدرت آتش همان هواپیماها برابری می‌کند و باید توجه داشت که ما درباره جبهه جنگی صحبت می‌کنیم که عمق آن در بهترین شرایط به هشتاد کیلومتر می‌رسد، به هر حال اسرائیل عمق چندانی ندارد که نتوان جاهای مختلف آن را هدف قرار داد.

اگر نیروهای مقاومت بخواهند در مقابل هر حمله فقط یک موشک بر علیه اسرائیل شلیک کنند یعنی چیزی حدود ۳۵۰ موشک به اهداف مختلف در اسرائیل اصابت خواهد کرد و تازه به قول معروف حساب کتابشان صاف می‌شود، البته شاید.

اسرائیل به خوبی می‌داند حمله نیروهای مقاومت می‌تواند زیربناهای اقتصادی این رژیم را نابود کند..آن هم در شرایطی که به‌دلیل مشکل کرونا و مشکلات سیاسی داخلی، اسرائیل با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای روبه‌رو شده و ورود به چنین جنگی می‌تواند خاتمه حضور نتانیاهو در صحنه سیاست به‌حساب آید.

به همین دلیل است که می‌بینیم مقامات اسرائیل تلاش دارند چپ و راست میانجی پیدا کنند تا حزب‌الله را مجاب کنند به آنها حمله نکند و حتی وقتی ماجرای تهدید برای هواپیمای مسافربری ایرانی در سوریه رخ داد، سریعا هرگونه دخالت در ماجرا را رد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    12 0
    یهودیان دنیاپرست . ذلیل و ترسویند.
  • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    10 0
    وقتی صهیونیست ها به آخر راه رسیده اند!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 7
    اسپوتنیک و کیهان!!!! خخخخخ. شما اگر جواب بده بودی تا الان داده بودی!!!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس