درعا.jpg

حزب الله تاکنون در خصوص شهادت رزمنده خود موضع نگرفته و همین سکوت صهیونیست ها را در وضعیت آشفته ای قرار داده تا جایی که هراس از انتقام باعث شده نیروهای تحت فرمان تیپ گولانی را به الجلیل فراری دهند.

به گزارش مشرق، پس از حملات موشکی دوشنبه شب (سی ام تیرماه) صهیونیست ها به پایتخت سوریه که منجر به شهادت یکی از رزمندگان جبهه مقاومت شد، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ احتمالی حزب الله در آماده باش کامل قرار گرفته است.

به گفته یک منبع میدانی، ترس از واکنش جبهه مقاومت حزب الله باعث شده تعداد گشت زنی خودروهای نظامی صهیونیست ها از سه شنبه هفته گذشته (سی و یکم تیرماه) در نوار مرزی مشترک به صورت محسوس افزایش یابد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته، در روزهای گذشته شماری از خودروهای نظامی صهیونیست ها نیز از مناطق مرزی به سمت مثلث شهرک های اشغالی (میروم هاگولان، آلونی هبشان و اورطال) در جولان اشغالی در تردد بوده‌اند.

این منبع میدانی که تحولات را در مناطق مرزی مشترک با جولان اشغالی از نزدیک دنبال می کند، افزود: هدف صهیونیست ها از این جابه جایی های گسترده، انتقال تجهیزات نظامی و نیروهای ویژه گردان ۱۳ به سمت مناطق امن تر است.

وی با بیان این که نیروهای ویژه گردان ۱۳ زیر نظر تیپ ویژه گولانی هستند، تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بافراری دادن نیروهای گردان ۱۳ به منطقه الجلیل تلاش می کند آنان را از آسیب در امان نگه دارد چرا که از انتقام در هراس است و این در حالی است که حزب الله تاکنون موضع رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است که صهیونیست ها تا این حد دچار اضطراب و سردرگمی شده اند.

مناطق مرزی جولان اشغالی با سوریه

تحرکات صهیونیست ها برای فرار از واکنش جبهه مقاومت و به حداقل رساندن تلفات و خسارت ها فقط به عقب کشاندن نیروها خلاصه نشده است و پهپادهای جاسوسی آنان در روزهای گذشته به صورت مستمر در مناطق مرزی مشترک با شمال استان قنیطره سوریه به پرواز درآمده اند.

به گزارش مشرق، ماموریت پهپادهای جاسوسی صهیونیست ها رصد و شناسایی نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در نواری مرزی است اما این تلاش ها با آمادگی تمامی یگان ها از جمله پدافند هوایی ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیده است.

یکی از این تلاش های ناکام پنج شنبه شب (دوم مردادماه) بود که پهپاد جاسوسی در نزدیکی خط مرزی شمال استان قنیطره برای انجام عملیات شناسایی در پرواز بود که سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه این پهپاد را رصد و با واکنش به موقع مجبور کرد به سمت عمق جنوبی جولان اشغالی عقب نشینی کند.

پاسخ پدافند هوایی ارتش سوریه در شمال استان قنیطره که به وضوح در شهرک «الحضر» شنیده شد، به تعدادی از خانه ها و خودروهای صهیونیست ها در منطقه «مجدل شمس» جولان اشغالی خسارت وارد کرد.

به گفته منابه میدانی، واکنش قاطع پدافند هوایی ارتش سوریه، صهیونیست ها را به وحشت انداخت و باعث شد آنان به نیروهای خود در منطقه «مجدل شمس» و نقاط حومه و شهرک «نیفی آتیف» آماده باش کامل اعلام کنند.

تحولات میدانی در نزدیکی مرزهای مشترک با جولان اشغالی به اینجا ختم نشد و جمعه شب (سوم مرداد ماه) ساعت ۲۳:۰۰ به وقت دمشق، یک بالگرد رژیم صهیونیستی دو موشک ضد زره را به سمت شمال استان قنیطره سوریه شلیک کرد.

حمله بالگرد صهیونیست ها به مقر ارتش سوریه در محور شهرک «الحضر»

صهیونیست ها در جریان این حمله که از جولان اشغالی صورت گرفت، مقر نیروهای ارتش سوریه را در منطقه عین التینه (تل صیحات) در محور شهرک الحضر هدف قرار دادند؛ ۲ تن از نیروهای سوری در این حمله زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بالگرد صهیونیست ها پس از این حمله به مقر اصلی خود در جولان اشغالی بازنگشت و در عمق مناطق اشغالی فرود آمد؛ مقر بالگردها در جولان اشغالی دو سال قبل توسط رزمندگان جبهه مقاومت هدف قرار گرفت و اقدام جمعه شب رژیم صهیونیستی از ترس حمله دوباره به این مقر انجام شد.

به گفته منابع میدانی، رژیم صهیونیستی پس از حمله جمعه شب به شمال استان قنیطره، آسمان خود را به طور کامل مسدود کرد و آماده باش نیروهای خود را در جولان اشغالی به بالاترین حد ممکن افزایش داد.

پس از حمله بالگرد رژیم صهیونیستی برخی رسانه های محور غربی - عبری - عربی اعلام کردند مقر اطلاعات ارتش سوریه هدف قرار گرفته شده است اما یک منبع میدانی این خبر را تکذیب و از اساس دروغ دانست و گفت تمامی نیروهای امنیتی در حال انجام ماموریت های روزانه خود هستند.

روند تحولات میدانی و تحرکات در نزدیکی منطقه جولان اشغالی نشان می دهد ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که انتقام جبهه مقاومت حزب الله قطعی است و به همین دلیل در موضع ضعف و آشفتگی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، صهیونیست ها در حالی با واقعیت های میدانی مواجه شده اند و با سراسیمگی به دنبال به حداقل رساندن خسارت های احتمالی هستند که در هفته ها و روزهای گذشته در محافل رسانه ای مشغول رجزخوانی و لاف زدن بودند و حالا باید منتظر ماند جبهه مقاومت حزب الله عملیات را در همین مقطع انجام می دهد یا انتقام را با توجه به این که تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در جریان است برای جلوگیری از متحد شدن صهیونیست ها به روزهای آینده موکول می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • بیسیمچی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 8
    برسه روزی که رزمندگان ما در قدس نماز بگذارند ان شاالله
  • نيازمند اصلاحاتيم IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    22 93
    پس كار ايران ديگر تمام است .
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      54 24
      کار ایران وقتی تمام است که اسراییل محو شده باشه و امریکا هم تجزیه و دیگه ابرقدرتی بجز ایران نباشه
    • فرزند ایران IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      41 19
      واقعا برای کسی که فارسی می نویسد کار ایران تمام است متاسفم. کار ایران تمام باشد کار ایرانی هم تمام می شود. دشمنان ایران قافیه را باخته اند با این اباطیل راه به جایی نخواهید برد. در یک کلام کار دشمنان ایران تمام است
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      5 4
      معلومه دزدی دلالی چیزی هستی که از اسهالات خوب بهت رسیده.
    • یوسف IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      2 7
      زنده بادمقاومت
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    32 55
    دوباره زر مفت از مشرق....
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      22 7
      فهمت هم مثل تربیتته.
    • خداپرست IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      7 7
      اگر چنین مطالبی از نظر منافقی چون تو زر مفت است، خب کسی اسلحه روی سرت نذاشته. مجبور نیستی بخونی. برو به وطن‌فروشی و کاسه‌لیسیت بِرس.
  • SG ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 16
    جولان مورد مناقشه
    • FI ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      0 0
      ما ایرانیان جوری اسراعیلو خواهیم زد که دیکه اثری نمونه انشالله به زودی این وعده خداوند هست
  • سید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    41 24
    حرام زادگان صهیون شما که جرات ندارید چرا غلط اضافه میکنید بهتر است شنا یاد بگیرید بیشرفان
  • BE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    29 57
    فعلا که اسرائیل است مرتب حمله می کند. اگر می ترسید لابد کمی محتاط تر عمل می کرد.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      5 28
      می خواهد که بداند تو بیشه چند تا شیر کمین کرده است . این کارها از استراتژیک اسرائیل غاصب است . هر چه تحمل ایران بیشتر باشد ، حملاتش کوبنده تر و قوی تر خواهد بود .
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      8 0
      شیر قصد خروج از بیشه را ندارد؟۵،۶ ساله که کمین کرده
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 1
      صبر استراتژیک را فراموش نکن عزیز . حالا اگر انها داخل ایران را زدند و مقامات هم همه تایید کردند که کار خود اسرائیل است شاید ما هم تلافی کنیم.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    38 4
    خوب اگر اینقدر می ترسه چرا می زنه ؟ یه طور نوشتی کسی نفهمه فکر می کنه حزب الله و سوریه هستند که هر هفته اسراییل رو بمباران می کنند.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      5 6
      اینجاهاایی که می زنه به خیال خودش یه مشت ماکتن پایگاه های اصلی زیر زمینن
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    14 24
    به نظر من دیگه وقتشه که یه درس حسابی و مهلک و بزرگ و عظیم و نابود کننده به اسرائیل و آمریکای وحشی شیطان بدیم خیلی دیگه پررو شده و باید جوابمون خیلی اساسی باشه البته هرچا ولی فقیهه بگه باید همون را عمل کنیم و با درایت ایشان باید اجرا و عمل کنیم اگر ایشان گفتن بزنید یعنی صد در صد بزنید پدرشون را دربیارید من هم به عنوان یک فرد آماده جنگ با شیطان هستم و اگر فرمودند نزنید باید صبر کنیم تا وقتش برسد ولی این حرومزاده ها خیلی پررو شدن بجای اینکه کشور خودشون را جمع کنن و مردمشون را نکشن میان حمله میکنن به هواپیمای مسافر بری ما اگر پدافند اشتباه کرده بود چی!!!!!! اگر خلبان اینقدر حرفه ای خودش را تو رادار معلوم نمیکرد چی ؟!؟!؟!؟!؟!!!!! اینهمه آدم مسافر بی گناه کشته میشدن !!!! ؟؟؟ نمیشه به همین سادگی از این گهی که اونا خردن رد شد اگر به نظر من جواب خیلی خیلی بزرگ و قاطع نگیرن پرو میشن و کار خطرناکتری میکنن ما باید انتقام اصلی حاج قاسم عزیز دلم و جانم را بگیریم باید بزرگ و مردانه و عظیم و تمام کننده باشد باید دشمن را از تعجب به ترس برساند باید باعث جمع شدن کل آمریکایی ها از منطقه ما بشود و نابودی آل سعود که خیلی خیای مهم است این آل سعود ضربه هایی که به اسلام زده را نمیشه شمرد و نابودی آل سعود به نظر من باید یکی از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و بزرگ باشد مرگ بر آل سعود مرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعودمرگ بر آل سعود انشاالله عزیزان یمنی پیروزی قطعی را بدست بیارن و تنگه های باب المندب و تنگه هرمز را ببندیم و بگیم تا نگید گه خوردیم باز نمیکنیم و تمام قرامتهای ما و یمنیها را بدید تا این دو تنگه را باز کنیم مرگ بر آل سعود و کسی که بخواد رابطه ایران با آل سعود را دوباره برقرار کنه مردم عربستان را باید آماده انقلاب اسلامی کنیم و به دنیا نشون بدیم که این اسلامی که در عربستان هست ساخته انگلیس حرومزاده و شیطان هست و اسلام واقعی را با قدرت بعد از آل سعود ولدزنا به دنیا نشون بدیم
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    44 4
    این گزاره های منبع میدانی مشرق را درست متوجه نمی شوم : 1- صهیونیست ها به سوریه حمله کردند 2- از پاسخ قاطع سوریه دچار وحشت شدند 3- دو روز بعد دو باره از روی بالگرد دو موشک به سوریه شلیک نمودند
  • علی IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    19 8
    اگه یه بالگرد یا جنگنده رژیم صهیونسیتی را میزدن خیلی خوب بود،به نظرم باید تعداد تلفات زیاد باشه تا دیگه از این غلطا نکنن
  • US ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 14
    فکر نمیکردم این مقدار از خاک سوریه در اشغال باشد.
  • سرباز میهن DE ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 31
    همین که نوچه هاشون رو میفرستن واسه کامنت گذاری خود گواهی بر خراب بودن اوصاشون هست ، حالا هم ترامپشون رفتنی هم نتانیابو به نظر علاوه بر شنا یه مرور ریزی هم بر ماسادا داشته باشن بد نیست
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      7 0
      دوست عزیز! چرا فکر می کنی هر کی تعریف و تمجید نمی کنه نوچه اسراییل اشغالگر هست؟
  • 1 IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 0
    آهان. پس توی فرهنگ های لغت فرار رو اشتباه معنی کرده . چون مثلا فرهنگ عمید نوشته: ۱. دور شدن ناگهانی و با سرعت زیاد از موضع خطر. ۲. دور شدن از دسترس و نظارت کسی. ۳. [مجاز] تن ندادن و تسلیم نشدن در برابر کار یا وضعیتی و ...
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 5
    وقتی این همه خائن وطن فروش در این مملکت هستند باید هم کار این مملکت تمام باشد ولی صاحب اصلی خودش نگهدار این مملکت و مومنین واقعی است
  • نصر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 4
    این تظاهراتشان هم ممکنه برای مظلوم نمایی و جلو گیری از واکنش حزب الله باشد.ممکنه ننه من غریبم بازی در بیارند .سیاست های صهیونیست ها سیاست های عمرو عاصی است.باید خیلی هوشیارشان باشیم.شهروندان اسرائیلی بیشتر شهروند درجه صهیونیست ها هستند که فقط حفظ اسرائیل بعنوان دفتر کار صهیونیزم جهانی کار آنهاست و الی از نظر آنها هیچ ارزشی ندارند.چون آنها نه به خدا اعتقاد دارند نه به تورات و حضرت موسی (س).و صهیونیست ها دین یهود را بعنوان پوششی برای جنایات خود استفاده میکنند
  • علی خدایی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 5
    اسراییل اشغالگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس