کد خبر 1100289
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
image-20200728154508-1.jpeg

سنگ ها انواع مختلفی دارند از جمله آنها می توان سنگ گرانیت، سنگ آهک، سنگ کوارتزیت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ گابرو و سنگ گیوتین را نام برد.

سنگ جزو پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد.در گذشته مردم از سنگ فقط برای احداث منزل استفاده می کردند اما امروزه به دلیل استخراج زیاد آن به صنعتی تبدیل شده که در ساختمان سازی و سنگ کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله خصوصیاتی که باعث تمایز سنگ از دیگر مصالح ساختمانی می شود می توان به دوام و مقاومت بالا، جلا پذیری، مقاومت در برابر سایش و فرسایش، قابل شستشو، غیر قابل نفوذ، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و ثبات رنگ اشاره کرد.

از سنگ برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، دیوار، کف خیابان و پیاده رو و همچنین تزئینات مختلف استفاده می شود.

سنگ ها انواع مختلفی دارند از جمله آنها می توان سنگ گرانیت، سنگ آهک، سنگ کوارتزیت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ گابرو و سنگ گیوتین را نام برد.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان مبحث بسیار مهمی در معماری به شمار می آید که شامل بازسازی داخلی و خارجی ساختمان است.

در بازسازی محیط بیرونی ساختمان، از سنگ های لاشه به اضافه ملات و سیمان استفاده می شود اما به دلیل وزن زیاد این مواد و حمل و نقل مشکل آن، بیشتر از آجر استفاده می شود. اما برای بازسازی ساخت های سنگین مانند تونل و پل همچنان از لاشه استفاده ممی کنند.

یکی دیگر از سنگ هایی که در تعمیرات ساختمان استفاده می شود سنگ قرنیز است. این سنگ باعث می شود در صورتی که زمین را بشویید، رطوبت به دیوار گچی برخورد نکند.سنگ هایی مانند تراورتن و مرمر و بسیاری دیگر، از انواعی هستند که در ساخت سنگ قرنیز از انها استفاده می شود.

سنگ تراورتن

این نوع سنگ که از رسوب جریان آب گرم زیر زمینی ساخته می شود، دارای رنگ های مختلفی است و در تعمیرات و بازسازی ساختمان، برای نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 سنگ مرمریت

سنگ مرمر نیز از جمله سنگ های دگرگونی است که در بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمر دارای رنگ های سفید، خاکستری، سیاه، سبز و قرمز و ارغوانی می باشد که بر اساس نوع دکوراسیون داخلی یا خارجی می توان از آن ها استفاده کرد. از این سنگ برای کف سازی و نما سازی و کارهای هنری نیز استفاده می شود.

انتخاب سنگ برای بازسازی ساختمان

یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب سنگ برای تعمیرات ساختمان باید بدانیم این است که سنگ را بر اساس شرایط آب و هوایی محل مورد نظر و سازگار با آن محیط انتخاب کنیم تا به سرعت باعث خرابی نمای ساختمان نشود. در واقع با انتخاب سنگی مناسب، می توان هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان را در آینده کاهش داد.

 در محیط داخلی نیز بازسازی یک موضوع بسیار مهم است. از جمله بازسازی هایی که می توان در داخل خانه انجام داد تغییر کاغذ دیواری می باشد.

کاغذ دیواری پوششی است که برای تزیین دیوارهای ساختمان به کار میرود و باعث رنگ و لعاب به دکوراسیون داخلی می شود. در تهیه کاغذ دیواری مناسب نکاتی را باید در نظر گرفت، مثلا اینکه قابل شستشو، متناسب با محیط و با دوام باشد.

 همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجه به قیمت محصولات ساختمانی به سایت ساختمانچی http://price.sakhtemanchi.com  مراجعه کنید.


* این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس