کد خبر 1099428
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و کمربندی شهرها

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی گفت: اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها که در دست احداث است به زودی اجرا می شود.

به گزارش مشرق، محمود غفاری‌ در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: طبق قانون فرصتی درباره آزاد راه ها و واگذاری آنها ایجاد شده است. 

وی افزود: در سال ۹۹ برای اولین بار این فرصت فراهم شد که در بزرگراه ها و راه های اصلی هم از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و اگر قرار باشد فقط از منابع عمومی استفاده کنیم کافی نیست.

وی بیان کرد: بزرگراه ها بار ترافیکی لازم را دارند و با توجه به فرصتی که  در بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ فراهم شده است، اولویت اصلی را بر روی کمربندی شهرها قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید:

غفاری اضافه کرد: در دهها شهر کمربندی تکمیل نشده است در حالی که آزاد راه ها و بزرگ راه های آنها تکمیل شده و این خود موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این بخش شده است.

وی افزود: بسیاری از ترافیک ها آزاد راه ها، راه های اصلی و راه های فرعی به داخل شهرها می رسد و این خود موجب ایجاد ترافیک در درون شهرها می شود.

وی بیان کرد: ورود این ترافیک ها موجب کاهش ایمنی و ترافیک شدید در مسیر داخلی شهرها می شود بنابراین باید در این فرصت حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش ها استفاده کنیم. 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در یک دوره مشخص و در قالب تعیین دوره احداث که سه ساله تعیین شده این کمربندی ها احداث می شود و در دوره بهره برداری که اصل و سود سرمایه گذاران باز می گردد می توانند از طریق عوارض این سرمایه بازگردد.

غفاری گفت: در دوره بهره برداری سرمایه گذاران مجاز هستند از کارگزاران عوارض دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه ها هم اکنون گزارش واگذاری آنها آماده و در کارگروه واگذازی تعیین و تکلیف شده است گفت: این پروژه ها آماده فراخوان و واگذاری برای بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: به محض انعقاد قرارداد این پروژه ها وارد مرحله فاز اجرایی می شود و امیدواریم تا دو ماه آینده این اقدامات انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    اصحالات درپی تصاحب زیر ساختهای کشور است
  • مرصاد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    چند وقت دیگر ؛ مدعی می شوند ، که چون در هوای پاک تهران تنفس می کنید ، باید عوارض بدهید ! دولت تکثیر درآمد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس