ویژه ها

«رویارویی تهران-واشنگتن، این بار در آسمان». این تیتر خنثی که با ادبیاتی مشابه رسانه های معاند تنظیم شده است، این پیام را به مخاطب می دهد که هر دو طرف در ماجرای اخیر به یک اندازه مقصر بوده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**معاون ظریف:با آمریکا مقابله به مثل نمی کنیم

در پی تعرض دو جنگنده متعلق به دولت تروریست آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، خلبان هواپیما برای حفظ جان مسافران مجبور به کاهش ارتفاع شد که در اثر آن برخی از مسافران اعم از زنان و کودکان دچار جراحت شدند.

روزنامه ها در شماره امروز با تیترهایی از جمله «تروریسم آمریکایی در آسمان»، «شرارت در آسمان»، «تروریسم آمریکایی در تعقیب هواپیمای مسافربری»، «جنون تروریست ها در آسمان» و...به این اقدام جنایتکارانه واکنش نشان دادند.

نکته قابل توجه اینجاست که روزنامه اصلاح طلب اعتماد با این تیتر به استقبال این خبر رفت:«رویارویی تهران-واشنگتن، این بار در آسمان». این تیتر خنثی که با ادبیاتی مشابه رسانه های معاند تنظیم شده است، این پیام را به مخاطب می دهد که هر دو طرف در ماجرای اخیر به یک اندازه مقصر بوده اند.

در ادامه «محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر خارجه در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «پس از وقوع این رویارویی میان جنگنده امریکایی و هواپیمای مسافربری ایرانی، برخی از لزوم مقابله به مثل ایران سخن گفتند. تا چه اندازه چنین مساله‌ای را به صلاح می‌دانید و البته آیا در دستور کار است؟» گفت:«در مورد بحث مقابله به مثل ایران قصد چنین اقدامی ندارد. عمل امریکا یک عمل غیرقانونی است و پاسخ به یک عمل غیرقانونی الزاما تکرار آن عمل نیست. دو کار بد الزاما نتیجه خوب به بار نمی‌آورد. اگر نظامیان امریکا علیه یک هواپیمای غیرنظامی چنین اقدامی کرده‌اند، نیروهای مسلح ایران به خاطر اقدام غیرقانونی آنها جان افراد بی‌گناه را با مخاطره روبه‌رو نمی‌کنند. نیروهای مسلح ما در عین شجاعت و صلابت اصول حرفه‌ای، اخلاقی و انسانی را رعایت می‌کنند و این تفاوت ما با قدرت‌هایی است که همه مسائل خود را سعی می‌کنند با زورگویی حل کنند و تکیه‌گاه اصلی آنها قدرت مادی بدون اخلاقیات است».

سوال شیطنت آمیز این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که هیچکدام از مقامات ارشد نگفته اند که ما دقیقا همین اقدام را در پاسخ به آمریکا انجام می دهیم.

دولت تروریست آمریکا به جان مسافران ایرانی تعرض کرده است و این اقدام ددمنشانه سیلی سختی در پی خواهد داشت و به فضل الهی روند اخراج دولت جنایتکار آمریکا از منطقه تسریع خواهد شد.

متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف به اقدام دولت تروریست آمریکا در تعرض به جان مسافران ایرانی، ضعیف و حداقلی بود. این مسئله واکنش منفی افکارعمومی و فعالین رسانه ای را نیز در پی داشت.

در مصاحبه معاون ظریف با روزنامه اعتماد نیز این تصور وجود دارد که مخاطب اصلی، مقامات نظامی ایران هستند، نه آمریکایی ها! در اظهارات آقای بهاروند هیچ پاسخ محکم و قاطعی به اقدام غیرانسانی دولت تروریست آمریکا داده نشده است.

در روزهای گذشته «محسن امین زاده» معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه 88 که پیش از این مدعی بود که «بجای پرتاب موشک باید با آمریکا آشتی کنیم»! در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود نظامی ها نباید در سیاست منطقه ای ایران دخالت کنند!

چندی پیش نیز «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در اظهارنظری مشابه گفته بود:«ترور سردار سلیمانی "معلول ضعف در سیاست منطقه‌ای" ایران است»!

**آواربرداری از دولت احمدی نژاد حداقل 8 سال زمان می برد

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«زمانیکه دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد خیلی از کارشناسان پیش بینی کردند که دولت با شرایط سختی فعالیت خواهد کرد چرا که دولت گذشته سیاست هایی را اتخاذ کرده و منابع مالی بردوش دولت جدید گذاشته است که برای اصلاح آن باید حداقل 8 سال کار کرد؛ نمونه بارز آن پرداخت یارانه نقدی بود. دولت یازدهم به امید برجام و اصلاحات، فعالیت خود را آغاز کرد اما با خروج امریکا از برجام و فشار بیشتر تحریم ها بر اقتصاد ایران، روز به روز اقتصاد ضعیف شد به گونه ای که فروش نفت به پایین ترین سطح خود رسیده است    علاوه بر این شیوع بیماری کرونا نیز اقتصاد را دچار مشکلاتی بیشتری کرد».

«شهربانو امانی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران- اردیبهشت 99- در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «نزدیک به ۷ سال از پایان کار دولت دهم گذشته و فکر نمی‌کنید شهروندان انتظار تغییراتی اساسی و نمودی روشن‌تر از حضور اصلاح‌طلبان درقدرت دارند؟» گفته بود:«زمانی که آقای روحانی و دولت تدبیر و امید که با حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ روی کار آمد، بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که اگر همه‌چیز هم در دنیا و هم درکشور به‌صورت عادی پیش برود، دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

روزنامه آرمان نیز چندی پیش در مطلبی مشابه نوشته بود:«انتظار اینکه آقای روحانی معجزه کند، انتظاری بیهوده است. دکتر روحانی همچنان کار آواربرداری از دولت قبل از خود را انجام می‌دهد».

روحانی در سال 92 گفته بود:«والله‌العلی العظیم (قسم جلاله) اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار و بسیار پیچیده است، راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم. بدانید برادران و خواهران عزیز، همه آنهایی که کلید را تکان دادید، واقعاً برای این قفل‌ها کلید وجود دارد».

برخی حامیان عملکرد دولت مدعی هستند که روحانی در سال 92 نمی دانست که چه چیزی تحویل گرفته است. اگر بر فرض محال این ادعا درست باشد، سوال اینجاست که چرا روحانی مجددا در سال 96 برای ریاست جمهوری کاندیدا شد و دوباره همان وعده های سال 92 و از جمله وعده گشایش 100 روزه را مطرح کرد؟!

چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح‌طلب گفته بود:«جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

به عقیده کارشناسان، دولت احمدی نژاد در حوزه مسائل اقتصادی اشتباهاتی داشت. برهمین اساس سوءمدیریت دولت در 2 سال آخر محرز بود. اما واقعیت آن است که میزان ویرانه ای که دولتمردان و حامیان دولت روحانی از دولت قبل توصیف می کنند، به هیچ عنوان با واقعیت تطابق ندارد.

اگر دولت روحانی به انجام امور اهتمام داشت، خیلی پیشتر از این ها باید این آواربرداری های کذایی به پایان می رسید. نه اینکه در هفت سالگی دولت و در زنگ حساب، قصور و تقصیرها همچنان به گردن دولت قبل انداخته شود.

** نباید مشکلات اقتصادی را به گردن دولت بیندازیم

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه، بخش خصوصی، بخش عمومی، بخش‌های آکادمیک، نظامی، امنیتی و... باید در برابر تأثیرات منفی اقدام و عمل‌شان در جامعه پاسخ‌گو باشند. کشورها در جهان به یک حکمرانی خوب در تمامی زمینه‌ها نیاز دارند. دورانی که فقط دولت و قوه مجریه را باید مسبب تمامی گرفتاری‌های اقتصادی و... مردم بدانیم، به پایان رسیده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مجلسیان باید برای جلب اعتماد و حمایت اکثریت مردم جامعه بیشتر تلاش کنند و از طرح موضوعات کوتاه‌مدت به‌منظور نیل به اهداف سیاسی کوتاه‌مدت پرهیز کنند و دولت و مجلس با هم بیشتر به بحث درباره برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت بپردازند».

قوه مجریه در ایران اختیارات و امکانات بسیار گسترده ای دارد. به همین خاطر است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان خود را به آب و آتش می زنند تا هر طور شده- ولو با دروغ تقلب- کلید پاستور را در دست بگیرند.

یکی از نقاط ضعف جدی طیف اصلاح طلب این است که چه در انتخابات پیروز شود و چه شکست بخورد، در هر دو حالت به مطالبات اصلی مردم و به خصوص مطالبات معیشتی دهن کجی می کند.

اصلاح طلبان اکنون اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارند. این طیف اکنون باید درباره کارنامه خود به افکارعمومی پاسخگو باشد اما با بی مسئولیتی در پی فرار از پاسخگویی است.

روزنامه آرمان چندی پیش با اشاره به امکانات و اختیارات گسترده دولت در مطلبی نوشته بود: «مهم‌ترین مسئله و دلیل ناامیدی در جامعه به دولت برمی‌گردد، اگر دولت با امکانات و اختیاراتش فضای کشور را به سمتی ببرد که از حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بکاهد، چه کسی می‌تواند در مردم حس ناامیدی ایجاد کند؟ اما وقتی در مسیر تحولات اقتصادی، گشایشی در معیشت مردم رخ نمی‌دهد؛ شکل‌گیری احساس ناامیدی در آنها طبیعی است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    113 6
    عجب حکایتی شده این ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد شاید آقایان بخواهند تمام گنده کاریهای خودشان را تا یوم القیامه بدوش دولت احمدی نژاد بیاندازند ولی من حس می کنم حملات پیش دستانه به احمدی نژاد از ترس حضور ایشان در انتخابات پیش روست .
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      40 1
      آواربرداری از دولت احمدی نژاد حداقل 8 سال زمان می برد! اگر ۸ سال طول می کشید وعده ۱۰۰ روز برای چه بود؟!! وعده ۱۰۰ روز نشان از شرایط خوب موجد بود که توسط دکتر جلیلی پیش رفته بود.
    • حاج سالار IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      44 1
      اگه اوار برداری از دولت احمدی نژاد ۸ سال زمان می برد اوار برداری از دولت روحانی فک کنم ۸۰ سال زمان می بره یهنی هر وقت روحانی کفت مردم نگران نباشن انگار به گرانی و مافیای ارز و طلا و خودرو و غیره دیکته شده که با شدت بیشتری خون مردم رو بمکن والله با این نوناشون
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      21 0
      32 سال بعد از انقلاب اصلاحات و کارگزاران زمام اداره امور جاری کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و تبعیض بوده است و دیگر هیچ.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      13 0
      فتنه 88 کودتای باند قدرت و ثروت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      22 1
      مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      18 0
      دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولت های هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد اما دولت روحانی 300 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعدی به ارث گذاشت.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      11 0
      آوار برداری از دولت روحانی 800سال طول می‌کشد.!!!
  • سید IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    44 3
    احتمالاً اصلاح طلبان تهوع آور که پس از گذشت 7 سال هنوز هم مشکلات را به دولت احمدی نژاد منتسب می کند و حداقل 16 سال برای جبران آن طلب می کند، در لفافه می خواهند این گونه به مردم القاء کنند که نیاز است ایشان مادام العمر نظام جمهوریت در ایران، باید در مسند قدرت باقی بمانند والّا .......
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      15 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    51 3
    برخلاف تمام مواضع ظاهر انقلابی دولت در چند وقت اخیر واقعیت این است که این دولت هیچ برنامه ایی جز ادامه راه خسارت بار مذاکره بر سر منافع ملی با آمریکا ندارد
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      19 0
      دولت روحانی کشور را 150 سال به عقب برگرداند.
    • علی IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      32 0
      دکتر احمدی نژاد همیشه در قلب مردم جای دارند، تخریب غارتگران اصلاحات تاثیری رو محبوبیتش نداره، تو ۸ سال دکتر جلو ویژه خواری و چپاول شما رو گرفت و برا شما مثل آوار میمونه
  • اقدام متقابل GB ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 8
    البته تا یه حدودی حرف بهاروند درسته، اقدام متقابل ینی تحدید هواپیمای جنگی اونها نه مسافربری،حزب الله هم در جنگ ۳۳ روزه با اینکه بین نظامیان و مردم عادی اسرائیل فرقی نیست ولی به مراکز نظامی حمله میکرد...
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    32 1
    خب شما که میدونستی ۱۶ سال زمان میبره بیجا کردی واسه هشت سال٬ دروغ و فریب رو به مردم قالب کردی قشنگ بگو هدف چیزی فراتر از ۱۶ سال بوده که اونم بدیهیه چیزی جز تغییر نظام نبود.والله شاهد علی ما فی قلوبکم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    27 2
    این حرفهای بی ربط را که مشنویم ، خود بخود در دوران ۸ ساله کاری احمدی نژاد حق را به او میدهد .. با کارهای بزرگی که دولتش کرد .. من اورا در همه رفتارش محق شناختم .. به جز انجا ک حرف رهبری را گوش نکرد .. شکر خدا بیشتر اعضا دولتهای او در مجلس فعلا هستند .. تا دولت عدالتی اگر بیا رو کادر
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    50 1
    به راستی اگر احمدی نژاد نبود بی عرضه بودن ها وگندکاری ها وگرانی ها وکثافتکاری هایتان وزدوبندها واختلاس ها ودلار26000 تومان را گردن که می انداختید؟؟؟!!! اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید، هرچند این خواسته بزرگ وسنگین از شماست. اگر داشتید مملکت را به خاک سیاه نمی نشاندید ای منافقان ریاکار دروغگو وفریبکار
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    15 0
    روحانی که که یک کلمه در موردش حرف نزد اصلا ککش نمیگره ...
  • SE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    33 1
    آوار برداری از دولتهای سازندگی و اصحالات و بی‌تدبیران برجامچایی تا نسلها زمان میبرد
  • حسام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    24 0
    این اصلاح طلبان لیبرالیسم از فرنگ بر گشته بدانند ایران کشور بخورو در رو نیست باید ماسخ گو باشند.
  • مهدی US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    42 0
    قسم میخورم اواربرداری ۸ سال دولت روحانی ۸۰۰ سال زمان میبره
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    28 0
    آواربرداری از گندکاری های شما هم سی سال زمان میبرد اون گندهایی که تو کشور زدین
  • علیرضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    36 8
    فقط آقای احمدی نژاد اختصاص سهام عدالت به حدود 50 میلیون نفر و میلیون ها مسکن مهر ساخته شده در زمان ایشان در طول تاریخ بی نظیر است. حالا آقایان اصلاحطلب هرچی دوست دارند بگویند. فقط و فقط و فقط احمدی نژاد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    20 0
    آواربرداری از گندکاری های شما هم سی سال زمان میبرد اون گندهایی که تو کشور زدین
  • امید IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    28 6
    اگر به اصلاحطلبان رو بدید به زودی خواهند گفت گلابی های برجام در زمان احمدی نژاد از بین رفت. احمدی نژاد دوست داریم
  • امید IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    23 5
    برای اینکه رییس جمهور محبوب اصلاحطلبان رای بیاورد تا توانستند آقای احمدی نژاد محبوب دل مستعضعفان ایران را تخریب کردند ولی حتی فکرش را نمی کردند محبوبیت آقای احمدی نژاد. خیلی بیشتر از قبل بشود.
  • دانیال IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    22 8
    فقط احمدی نژاد
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      16 6
      احمدی نژاد عاشقتیم
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      4 4
      احمدی نژاد بدون تفکر مشایی.!!!
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      4 0
      فقط خدا گرا.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 4
      لعنت بر احمدی نژاد و احمدی نژادیسم و لعنت بر دولت فعلی
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    23 1
    آوار دولت احمدی نژاد: چهل دلار به هر ایرانی-مسکن ارزان-......-کارلوس کیروش. تقریبا کامل آوار برداری کردن
  • ح IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    25 7
    فقط اگر دکتر احمدی نژاد آمد رای خواهیم داد اصلاحات رو سیاه ترین دولت
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      15 2
      احمدی نژاد به فکر مردم قشر ضعیف بود . حتی ما که قشر متوسط جامعه هستیم از وی حمایت کامل می کنیم و این همه تبلیغات علیه دکتر احمدی نژاد را قبول نداریم . اتفاقا آدمهای مهم را ترور شخصیتی می کنند .
    • DE ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      2 2
      برو آلباني خر خودتي
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    15 0
    تازه بعد از هفت سال خون مردم رو خوردن میگن من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود رو که نیست جوی فاضلابه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 5
    آوار برداری از اقدامات انحرافی و شیطان شاد کن دولتهای اکبر رفسنجانی ، محمد خاتمی و حسن روحانی همت جهادی می طلبد .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 0
    الان دارید آوار بر میدارید؟!
  • ناشناس IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 12
    نمی دانم که بقول حافظ که خوب است و که زشت ولی همین قدر میدانم که اینقدر که اصول گرایان پاچه اصلاح طلبان را میگیرن آنها کاری ندارند.ثانیا اصلاح طلبان اگر شیر ندهند لااقل لگد نمی زنند .اگر خیر نرسانند لااقل ملت از شر شان در امان است8837
  • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 0
    آقای دکتر مرد بحرانهاست کم بد بگید محبوب دل همیشه محبوب می ماند ۸۵۳۷
  • مهدی IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 0
    بجای چرت و پرت گفتن سریع اوارو بردارید خخخ
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 1
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 0
    از نظر ما ۸ سال خدمت کرده از نظر شما سیاستمداران مخالف ۸ سال خرابکاری، البته خرابکاری علیه شماها! حقدونه دکتر شماهارو خوب شناخته
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 0
    همانطور که جای شهید وجلاد را عوض می کنید جای دولت کارآمد را بادولت ب نفوذی وناکارآمد را هم عوض می کنید .#اصلاح طلب _پادوی یهودیان صهیونیست =سرمایه صهیونیست ها
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 3
    فقط نطرات طیفی خاص که از خودتان هستند رو میگدارید .اگر جرات دارید نطرات مردم را بگذارید.
  • محمود IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 0
    گودبرداری از دولت روحانی چند قرن طول می کشد .علی برکت الله
  • فرهاد IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 0
    معاون ظریف خیلی‌ غلط زیادی کرده
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    برجام=خسارت محض
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    اصلاح طلبان بلندگوی ترامپ در ایران هستند
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 0
    یک زمانی طرفدار مشرق بودم به عنوان یک سایت تحلیلی انقلابی ولی کاملا غیرمنصفانه احمدی نژاد رو میزنید و این نشانه بدی است جواب دولت بی عرضه و بی شرف روحانی این نیست که احمدی نژاد در عرصه اقتصادی اشتباهاتی داشته و الان فقط بحث درباره زمان اواربرداری است!!! خیلی بی انصافی است مردم زحمات احمدی نژاد رو کاملا در زندگی شون دیدن و الان هم دارن میبینن، مسکن مهر و سهام عدالت و یارانه شما اصولگراها هیچ کاری برای مردم نکردید روحانی و رفقای اصلاح طلب و کارگزارانی ش که دیگه روی قاجاریه رو سفید کردن
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 0
    سرمون آوار بمونه بهتر از اینه که خونمون را تو شیشه کنند
  • امید IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    برجام= آوار دولت روحانی 50 میلیون سهام عدالت و میلیونها ساخت مسکن = هنر بیادماندنی دولت احمدی نژاد
  • احسان IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    اصلاحطلبان چه بخواهند چه نخواهند احمدی نژاد برمی گردد وعده اصلاحطلبان گلابی های برجام بود که بیشتر به یک رویای تلخ شبیه است
  • طنز IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    خدایی خیلی روتون زیاد به هر بن بستی می خورید میگید تقصیر احمدی نژاد هست آخه بدبخت ها شما که قصد جمع کردن یارانه رو داشتید چرا کاری نکردید تازه وقتی وام هم دادید و از یارانه ها کم میکنید نشون میده تا پایان پرداخت اقساط مربوطه نمی تونید یارانه فرد مورد نظر رو حذف کنید خب وام نمی‌دادید حذف میکردید چون اینطوری بازم میگید تقصیر احمدی نژاد هست که ما مجبور شدیم وام بدیم
  • زرین آبادی IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    9 0
    خدای دکتر احمدی نژاد دروغ گویان را رسوا کرده و شکی نیست که مردم شعور و درک واقعیت ها رو عینا مشاهده می کنند کاش در هر دوره مدیریت این کشور به اندازه دولت احمدی نژاد کار می شد
  • DE ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    آواربرداری از دولت احمدی نژاد حداقل 8 سال زمان می‌برد ما اینقدر گود برداری کردیم و به عمق رفتیم که رسیدیم به منافع گاز مظور منابع گاز 8 سال دیگه هم باید گودبرداری کنیم تا برسیم به منابع نفت . تازه دولت بعدی بایستی 50 سال گودهایی را که ما اصلاحاتچی ها و غربگدایان به همه جا زدیم پاک کند اگر 100 سال طول نکشد.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    آوار برداری از دولت روحانی ۸۰۰ سال زمان می‌برد
  • محمدعلی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 0
    خدا لعنت کنه این اصلاح طلبان خدانشناس که ما ملت نفهم گولشون رو خوردیم. اقتصاد مملکت رو نابود کردند و باز هم با بی شرمی مشکلات رو گردن دیگری می اندازند. اگه الان دارند هنوز خواب راحت میکنند از صدقه سر رئیس جمهور قبلی هست که در دولتش طرح مسکن مهر رو پیاده کرد وگرنه الان در همه جای کشور به خاطر کمبود شدید مسکن و اجاره بهای نجومی مردم دست به شورش و آشوب میزدند وتبعات اینکار روی همه مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگه هم تاثیر میگذاشت.
  • علی حسین مولائی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    براستی تاریخ راکماکان مطالعه کردم ،این یاوه گوئی هایی که دولت مردان وافساد طلبان ورانت خواران وغارتگران وخیانت کاران دولتهای اصلاح طلب وامید وبی تدبیر میزنند ،الحق ووالانصاف دولت معاویه لعنت الله علیه درباره مولا امیرالمومنین علی ع میزد ،شرمتان باد غارتگران بیت المال. !!!!!کشوررا غارت کردید،قلب هسته ای رابتن ریختید ،تورم راپانصد درصد کردید،سردار مقاومت کشتید،حالا آمده اید سراغ موشکها ورهبری ،ننگتان باد ای بی شرمها حیاکنید ازخون شهدا
  • وحید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 5
    بله قبول داریم احمدی نژاد خیانت کرد از اون روزی خیانت کرد که ذخایر ارزی رو ریخت تو بازار و منابع ارزی کشور صرف واردات پوشاک درجه چند چینی شد بله در شش سال اول ایشون 700میلیارد دلار منابع ارزی کشور از بین رفت خوب شما که دو سال آخر اون خائن رو دیدی چرا منابع ارزی کشور رو ( ولو کمتر ) حدر دادی تا صرف خرید خانه برای عده ای تو کانادا ترکیه و... بشه به راستی اگر از اول ذخایر ارزی مو رو اغزایش میدادیم مثلا چهارصد میلیارد دلار به صورت طلا امربکا جرات میکرد تحریم کنه
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    ننگتان باد الان آواربرداری میکنید یا تخریب میکنید چپاولگران بیت المال
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 6
    هیچ تفاوتی در عملکرد احمدی نژاد و روحانی وجود نداره
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 0
      در دولت احمدی نژاد دلار 3 برابر شد اما حالا 8 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    شماها اگر 100سال دیگه بر کرسی ریاست بنشینید از آتش شما ما گرم نمی‌شیم فقط میسوزیم درود بر احمدی نژاد دولت مستضعفان
  • حسن‌ رنجبر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    راست میگی شما در دولت احمدی هواپیمای که فقط یک ترویست داخلش بود همچنان اورد پایین که همه ازش تشکر کردن نه هواپیمای ما از سوریه و لبنان گذر میکنه مورد تهدیدات قرار میگیره
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    بی عرضه بودنتونو برای چندمین دفعه اثبات کردین. همش ب گردن دیگران می اندازید. خود چ عملی مفید انجام دادید. دزدی.چپاول.اختکار . گرانی. رانت. رشوه. هر روز ی دادگاه
  • تهرانی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 0
    به اذعان مقامات اسرائیل اصلاح طلبها امید اسرائیل در داخل کشورند
  • عاشق ایران IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 1
    با این که بعلت عدم تبعیت احمدی نژاد از مقام عظما ولایت هیچ خوشی از ایشان ندارم اما می خواهم بگویم اقایانی که سال 92 با این شعار آمده بودید که کاری خواهیم کرد که دیگر مردم به گرفتن یارانه نیاز نداشته باشند که خدا وکیلی هم خوب عمل کردید یعنی ارزش پول کشور را انقدر پایین آوردید که ارزش گرفتن یارانه را ندارد دیگه چی دارید بگید اصلا این حرفهایی بی ارزش که زدید . نگید چه بگید توصیه می کنم مثل خاتمی . ناطق . مصظفوی و.... خفه خون بگرید اینطوری سنگین تره ... اره ببم
  • هاشم IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 0
    اوار برداری از تخریب این دولت چه کوتله ها های بی عرضه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    تو نه شهربانویی نه امانی در کار است !
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 0
    دولت احمدی نژاد بس که خدمت کرد شماها نمی نتوانید آثارش را برای مردم از بین نابود کنید. مثلا 8 سال تلاش کردید یارانه و سهام عدالت و .... را حذف کنید نشد. شما استاد فرافکنی هستید.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 3
    اگر حرف راست میزنید بدون حرف حدیث استعفا بده احمدی نژاد به تاریخ پیوست
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 0
    آواربرداری از دولت بنفش 80 سال طول می کشد !
  • علی عزیزی ارجستان IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 0
    سلام جناب روحانی بخدا من بجای شما خجالت میکشم و چطوری این همه بی انصاف هستی به دولت دکتر احمد نژاد این حرف های که درد خودت هست و آوار کردن کارتو بود را به ایشان نسبت میدی
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 0
    بر دشمنان پاکترین ،ریس جمهور ،لعنت،درود بر خادم ملت ،دکتر احمدی نژاد ،عزیز
  • یوسف US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    فقط میشه گفت رو که نیست هزار رحمت به سنگ پا
  • لیلا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    خداکنه همه دولت ها به اندازه دولت احمدی نژاد به فکر مردم باشند
  • شجاع IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 0
    اینکه یه دولت بیاد جای دولت دیگه و بگه ۱۰۰ روز یا هشت سال لازم هست تا اشتباهات دولت قبلی پاک بشه یعنی تا الان کجا بودی چرا ساکت بودی اگه میدونستی الان آقای احمدی نژاد داره اشکالات این دولت رو روز به روز میگه مسائل رو برای مردم روشن میکنه شما اون موقع کجا بودین لندن یا پاریس؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    آواربرداری از دولت شما شاید یک قرن طول بکشد.
  • Viliam IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 0
    احمدی نژاد به مراتب از شما مرد تر بود، چقدر میخواین تخریبش کنین، بهترین دوران زندگی ما ایرانیا در زمان احمدی نژاد بود، در زمان روحانی جز زجر و کوچیک شدن سفره مردم چیزی به دست نیومد، شما از قاجار بدتر بودین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس