کد خبر 1098702
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
آشنایی با شهیدی که گلزن پرسپولیس عکسش را نمایش داد+عکس

علی علیپور پس از گلزنی به نفت مسجدسلیمان، تصویر شهید علی غیرتی را نشان داد.

به گزارش مشرق، علی علیپور در دقیقه 39 دیدار نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس با به ثمر رساندن گل، تیمش را جلو انداخت تا شاگردان یحیی گل محمدی با این نتیجه تنها یک نیمه تا قطعی کردن قهرمانی در لیگ برتر فاصله داشته باشند. وی پس از به ثمر رساندن این گل، در حرکتی جالب زیر پیراهنی اش که منقش به عکس «شهید علی غیرتی» بود را نمایش داد اما این شهید کیست؟

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گل اول پرسپولیس به نفت

فیلم/ گل دوم پرسپولیس به نفت

شهید غیرتی دهم آذر 1342، در شهرستان آران و بیدگل چشم به جهان گشود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و دوم آذر 1360 در گیلانغرب به دلیل اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده محمد هلال بن علی (ع) زادگاهش واقع است.

شجاعت این شهید را به سالار شهیدان نسبت می دادند و آزادگی و مردانگی اش را در جبهه به حُر تشبیه می کردند. یکی از همرزمان شهید غیرتی می گوید یک بار جنازه 5 تن از شهیدان را اگر با شجاعت جمع نکرده بود، شاید به دست خانواده هایشان نمی رسید. 

مدتی فرماندهی تعدادی از نیروها را به عهده داشت و دلیرانه در عملیاتها شرکت داشت. غیرت و مردانگی علی‌اکبر تا آنجا بود که اجازه نمی داد رزمندگان مستقر در ارتفاعات گیلانغرب وسایل، تجهیزات و آذوقه به بالای ارتفاعات ببرند. او همیشه در رساندن وسایل و تجهیزات برای شروع عملیات در کوه‌ها پیش قدم می شد و آنها را به بالای کوه می برد.

وی با فقرا همدردی می‌کرد تا جایی که در یکی از زمستان‌ها، وقتی فقیری را دیده بود که از شدت سرما به خود می لرزد و لباس گرم در تن ندارد، گرانقیمت ترین بالاپوش خود یعنی اورکت آمریکایی که از قیمت بسیار بالایی برخوردار بود و در آن زمان بعضی از اغنیا می پوشیدند، از تن در می آورد و هدیه می دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    22 1
    ماشاا..به غیرتتون مردان پرسپولیس،فوتبال ایران زیر پایتان ویادشهیدان تاج سرتان شده،ماشاا..،ای ولا
  • حسن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    24 1
    آفرین واحسنت به این بازیکن انقلابی ووطن دوست/
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    18 1
    دمش گرم...
  • صدرای‌دهلرانی US ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    8 1
    ازشهدا نگویید، چون همه خوب بودند.....ازخ ودمان بگویید که بعداز انها چگونه ماندیم، هم عقیده با انها یا....؟
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 1
    احسنت به این بازیکن پرسپولیس. همیشه باید به یاد شهدا باشیم
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    15 2
    من عاشق این. کار بچه های پرسپولیس هستم. خدا عزتشون رو بیشتر کنه. هم علیپور هم ترابی و هم عبدی هر سه بعد از گل عکس یک شهید رو نشون میدن. در عوض نمیدونم چرا استقلالی ها شدن نمایشگاه تتو. مگر تتو کردن مشکل کمیته انصباطی ایجاد نمیکنه یا زورشون به استقلالی ها نمیرسه؟
  • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    3 15
    تیم حکومتی با همین زیر پوش هاشون قهرمان میشه
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      10 3
      بدجوری با نظرت مخالفم علی آقا
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      8 1
      از یه نظر بله درست میگید یاد همین شهدا و دعایشان باعث پیروزیشون میشه وگرنه طرز بازی کردن وبرنده شدن تو یه مسابقه چه ربطی به حکومت داره گل زدن که خریدنی نیست بازی خوب میخواد بازی خوب و بردهم یه نیرو میخواد که اینا بایاد شهدا انرژیشونو به دست میارن یاد شهدا گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس