کد خبر 1098649
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
عراق

پایان عملیات «خط سبز» و تامین امنیت چهار روستای آزاد شده و اعلام نتایج عملیات امنیتی حشد شعبی در استان دیالی از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

به گزارش مشرق، یکی از فرماندهان حشد شعبی امروز جمعه از پایان عملیات موسوم به «الخط الاخضر»(خط سبز) در شمال شرقی استان دیالی خبر داد.

احمد التمیمی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت نیروهای امنیتی مشترکی از لشکر پنجم و گردان‌هایی از حشد شعبی، محورهای عملیات نظامی برای پیگیری اهداف مشخص شده در بخش شمالی شهر المقدادیه(در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) را تکمیل کردند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق

التمیمی افزود این عملیات با هدف تامین امنیت چهار روستای آزاد شده(از اشغال تروریستهای داعشی)  و باغات آن انجام و این اهداف محقق شد، همچنین یک انبار تسلیحاتی از جمله شامل چندین گلوله آر پی چی کشف شد.  وی ادامه داد این عملیات در چارچوب تقویت امنیت روستاهای آزاد شده برای دفع خطرات تروریسم از آنها و ایجاد خط امنیتی در اطراف آن در چارچوب باغات و زمینهای کشاورزی وسیع انجام شده است.

برخی از روستاهای شمال شهر المقدادیه هر از چند گاهی از نظر امنیتی به سبب فعالیتهای تروریستهای داعشی آسیب می بینند.

اعلام نتایج عملیات امنیتی حشد شعبی در استان دیالی

سخنگوی رسانه ای محور دیالی حشد شعبی نتایج عملیات امنیتی محورهای عملیاتی خود در استان دیالی طی نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی را اعلام کرد.

صادق الحسینی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت نتایج عملیات امنیتی واحدهای سیزده گانه عملیات حشد شعبی در استان دیالی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تاکید می کند که میانگین تجاوزات امنیتی(ناشی از فعالیت تروریستهای داعشی) در مقایسه با سال قبل آن(۲۰۱۹ میلادی) در کمترین سطح خود قرار دارد به ویژه با توجه به طرحهای مهمی که حشد شعبی در تامین امنیت این مناطق اجرا کرد.

این سخنگو افزود محورهای عملیاتی تحت کنترل حشد شعبی در مقایسه با دیگر مناطق عملیاتی امن تر است و میانگین اقدامات نقض کننده امنیت بسیار محدود است که این وضعیت، قدرت حشد شعبی و تاثیرگذاری آن در رویارویی با هسته های تروریستی داعش را مورد تاکید قرار می دهد به ویژه با توجه به هلاکت و یا بازداشت شمار زیادی از سرکرده های آن و متلاشی شدن شبکه های بسیار خطرناک که طی ماههای گذشته صورت گرفت.

الحسینی اظهار داشت تغییر طرحها و راهبردها و آرایش مجدد و مستمر نیروها و ادامه عملیات منحصر به فرد و با همان شدت و قدرت از عوامل کاهش اقدامات تروریستی در مناطق عملیات حشد شعبی است هر چند این مناطق در مقایسه با مناطق دیگر خطرناک تر و پیچیده تر است.

نیروهای حشد شعبی در سیزده منطقه عملیاتی در مرزهای دیالی مستقر هستند و کنترل مناطق پرپیچ و خم و بسیار خطرناک به ویژه در حوزه حمرین را برعهده دارند.

دستگیری سه تروریست داعشی در کرکوک

خبر دیگر اینکه سه تروریست داعشی در استان کرکوک دستگیر شدند.

واحد اطلاعات وزارت کشور عراق امروز جمعه از دستگیری سه تروریست در استان کرکوک خبر داد. در بیانیه این اداره آمده است نیروهای اداره اطلاعات وزارت کشور سه تروریست را در مناطق مختلف استان کرکوک دستگیر کردند که این افراد بر اساس ماده چهار تروریسم به سبب وابستگی به باندهای تروریستی داعشی تحت پیگرد بودند.

این بیانیه افزود همچنین یک انبار تسلیحاتی به جا مانده از تروریستهای داعشی در جزیره مکیشیفه شامل تجهیزات و وسایل ساخت مواد منفجره کشف شد.

هشدار درباره خطر بازگشت داعش به برخی مناطق آزاد شده

خبر دیگر اینکه «علی الوائلی» کارشناس امنیتی درباره بازگشت تروریستهای داعشی به برخی مناطق آزاد شده در استانهای نینوا، صلاح الدین و الانبار هشدار داد و گفت آمریکا از تحرکات داعشی ها با هدف برهم زدن ثبات داخل عراق حمایت می کند.

الوائلی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی و حشد شعبی هر روز دهها تروریست را در مناطق مختلف استانهای دیالی، صلاح الدین، الانبار و نینوا دستگیر می کنند که نشان دهنده وجود تروریسم با وجود تحقق پیروزی است.

وی افزود تروریستهای فراری داعش از سوریه به سمت عراق به ویژه مناطق آزاد شده و امن حرکت می کنند به طوری که در آنجا پناهگاهی امن برای تحرکات خود به دور از دیدگان نیروهای امنیتی پیدا می کنند.

این کارشناس امنیتی خاطر نشان کرد آمریکا بر برخی مناطق به ویژه در صحرای غربی سیطره دارد که این عامل، پوشش و راههای تحرکاتی امن برای تروریستها فراهم می کند و ممکن است مراکزی برای آماده سازی و آموزش مجدد تروریستها پیش از آغاز حرکت به سمت استانهای غربی و شمالی وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس