جایزه 5 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری رئیس دیوان عالی ونزوئلا

واشنگتن در ادامه سیاست‌ فشار حداکثری علیه دولت «نیکلاس مادورو»، برای اطلاعاتی که به دستگیری رئیس دیوان عالی ونزوئلا منتهی شود، جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرد.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای منزوی کردن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای دستگیری «مایکل مورنو» رئیس دیوان عالی ونزوئلا پاداش پنج میلیون دلاری تعیین کرد.

شبکه آلمانی «دویچه‌وله» در این خصوص گزارش کرد، واشنگتن، رئیس دیوان عالی ونزوئلا را به دریافت رشوه متهم کرده است و مورنو تأکید کرده است که این اتهامات واشنگتن بر پایه دروغ است.

ایالات متحده آمریکا روز گذشته (سه شنبه) با متهم کردن مورنو به دریافت رشوه و مشارکت در جرایم سازمان‌یافته فرامرزی، برای اطلاعاتی که به دستگیری رئیس دیوان عالی ونزوئلا منتهی شود، جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که مورنو که یکی از همپیمانان مادورو محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر«شخصاً برای اعمال نفوذ در نتیجه پرونده‌های مدنی و جنایی در ونزوئلا، پول و املاک بعنوان رشوه دریافت می‌کرده است».

وی ادامه داد: «مورنو در بیش از ۲۰ پرونده در قبال اقدامات قضایی رشوه دریافت می‌کرده است» و به قضات دادگاههای بدوی دستور می‌داده تا متهم را آزاد کرده یا پرونده را بسته اعلام کند.

واشنگتن همچنین تحریم‌هایی را علیه مورنو وضع کرده است که طبق آن این رئیس دیوان عالی ونزوئلا و همسرش به اتهام آنچه که «مشارکت در فسادهای مهم» تلقی شده، از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا که از ماه می ۲۰۱۷، رئیس دیوان عالی ونزوئلا را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، روز گذشته، مورنو را به لیست جداگانه‌ای از تحریم‌ها افزود.

رئیس دیوان عالی ونزوئلا نیز در واکنش به جدیدترین اقدام ایالات متحده تصریح کرد: «این اولین باری نیست که سخنگوی امپراطوری آمریکای شمالی از طریق حملات غیرماهرانه که پر از فریب و دروغ است، به دنبال حمله کردن به من است. آنها هرگز موفق نخواهند شد زیرا درباره استقلال و حاکمیت سرزمین من هیچ بحثی وجود ندارد».

اوایل سال جاری میلادی، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک کمپین «فشار حداکثری» را به امید خلع «نیکلاس مادورو» از قدرت آغاز کرد و او را به تروریسم از طریق قاچاق مواد مخدر متهم کرد و ۱۵ میلیون دلار برای بازداشت وی جایزه تعیین کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه دولت مشروع ونزوئلا، مادورو و ۱۴ مقام فعلی و سابق ونزوئلا را به تروریسم از طریق قاچاق مواد مخدر و دیگر اقدامات جنایی متهم کرد.

ترامپ که پیشتر «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته است و از هر اقدامی برای برکناری مادورو از قدرت استفاده کرده است، اخیراً در مصاحبه با شبکه اسپانیولی زبان، «نوتیسیاس تله‌موندو» با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا بر لزوم تغییر سیستم حاکم بر این کشور تاکید کرد و مدعی شد که «یک اتفاق» برای این کشور آمریکای لاتین در راه است.

 سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ بود که «خوان گوایدو» خودش را رئیس‌جمهور خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر پیام‌های گاها متناقضی از رئیس‌جمهور آمریکا درباره ونزوئلا مطرح شده است.

پیشتر یک رسانه آمریکایی خبر داد که دونالد ترامپ از خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا دلسرد شده و به دنبال دیدار با نیکلاس مادورو است.

واکنش‌های محافل و سیاستمداران تندروی آمریکایی به این خبر سبب شد که ترامپ اعلام کند: «با مادورو تنها برای بحث یک چیز دیدار خواهم کرد: خروج مسالمت‌آمیز از قدرت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 0
    جاالب است قاضی یک کشور را نظام متوحش آمریکا تحت تعقیب قرار می دهد - روزی برسد شرارات این آمریکا دامن همه ی حامیانش را بگیرد - پیامبر خدا می فرمایند هرکس از ظلم حمایت کند ظلم بر او مسلط می شود
  • سید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    3 0
    گمانم پمپئو دائم الخمر کم کم آماده نوشتن خاطراتش می شود تا برای دوران پساوزارت بابت نشر آن ها پولی کف دستش بگذارند! مثل بولتن!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس