کد خبر 1097523
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
رایزنی پامپئو با جانسون برای مقابله با قدرت چین

منابع دیپلماتیک می‌گویند وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی درباره روش مقابله با قدرت‌گرفتن چین و همچنین پیدا کردن جایگزینی برای شرکت هوآوی به انگلیس سفر کرده است.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که به انگلیس سفر کرده، قرار است با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره راه‌های مقابله با افزایش روزافزون قدرت جهانی چین رایزنی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دیپلمات‌های آمریکایی با اعلام این خبر، گفتند همزمان با سخت‌تر شدن موضع انگلیس در قبال پکن به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس «کووید۱۹» و تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین، سفر پامپئو نیز با هدف تقویت مواضع جانسون خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: سیاست جدیدی در قبال ایران در پیش گرفتیم

وزارت خارجه آمریکا نیز درباره سفر پامپئو به انگلیس گفته است: «ما از اخبار مبنی بر اینکه انگلیس خرید تجهیزات نسل جدید اینترنت (5G) از شرکت هوآوی را ممنوع می‌کند و تجهیزات موجود را نیز از شبکه‌های مخابراتی 5G خود کنار می‌گذارد، استقبال می‌کنیم».

این بیانیه همچنین افزود: «انگلیس تصمیم مهمی را برای حفاظت از منافع امنیت ملی خود گرفته، همانطور که کشورهای دیگر در جهان نیز همین کار را می‌کنند».

به نوشته رویترز، پامپئو همچنین با جانسون درباره پیدا کردن جایگزین‌هایی برای شرکت هوآوی جهت راه‌اندازی اینترنت نسل جدید در این کشور صحبت خواهد کرد.

«لیو شیائومینگ» سفیر چین در انگلیس روز یکشنبه با هشدار درباره عواقب لغو قرارداد لندن با هواوی، گفت: «روز تیره‌تری برای بریتانیا رقم زده شد زیرا شما فرصت را برای پیشرو بودن از دست دادید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس