محمدبن‌زاید نمایه

خبرگزاری فرانسه از گشوده شدن پرونده قضایی علیه ولی‌عهد ابوظبی امارات به دلیل دست داشتن در شکنجه و تجاوز جنسی در یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پرونده جنایت‌های ولی‌عهد امارت ابوظبی در جنگ یمن تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

این رسانه‌ی فرانسوی جمعه‌شب با اعلام این خبر گفت تحقیقات قضایی در رابطه با دست داشتن «محمد بن زاید» در پرونده شکنجه‌ها در یمن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش «بن زاید» و «بن سلمان» برای اجرای معامله قرن

نهادهای حقوق‌بشری و قضایی مستقل بین‌الملل بارها از اقدامات امارات عربی متحده به عنوان کشور مشارکت کننده در تهاجم علیه یمن در قالب ائتلاف سعودی انتقاد کرده و نظامیان اماراتی و نیروهای یمنی مورد حمایت ابوظبی را به نقض حقوق بشر و «تجاوز جنسی» متهم کرده‌اند.

روزنامه گاردین انگلیس شانزده روز پیش در گزارشی مفصل به میزان نقض حقوق بشر در مراکز بازداشت و زندان‌های غیر رسمی در یمن که تحت نظارت اماراتی‌ها و یا نیروهای یمنی هم‌سو با امارات است پرده برداشت.

در این گزارش که توسط سازمان یمنی «شهروندی» (المواطنه) تهیه شده بود، آمده است که روند بازداشت‌ها و قتل‌های غیرقانونی طی بیش از پنج سال در یمن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اماراتی و گروه‌های مسلح وابسته به ابوظبی در یمن بیشترین «رفتار وحشیانه» با زندانیان یمنی را داشته‌اند که آویزان کردن آن‌ها از پا برای ساعات طولانی و «تجاوز جنسی» به این زندانیان از جمله این رفتارهای وحشیانه اماراتی‌هاست.

در این گزارش نیروهای انصارالله یمن و نیروهای دولت مستعفی این کشور به ریاست «عبدربه منصور هادی» که مورد حمایت ریاض است، نیز متهم به شکنجه و بازداشت شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس