عفو بین الملل

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، از دولت سعودی خواست تا به شکنجه و نقض گسترده حقوق فعالان زن در زندان‌ها خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این بیانیه که در دومین سالگرد صدور مجوز برای رانندگی زنان در عربستان، صادر می‌شود، از دولت سعودی می‌خواهد به شکنجه و آزار و اذیت فعالان حقوق زنان در زندان‌ها پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

نقشه عفو بین‌الملل از خشونت‌های فاحش پلیس آمریکا

انتقاد عفو بین‌الملل از حکم اعدام ۲ جوان بحرینی

زنانی همجون «لجین الهذلول»، «ایمان النفجان» و «عزیره الیوسف» و تعدادی دیگر از زنان، فعالانی هستند که به علت درخواست برای برابری حقوق زنان و مردان از دو سال پیش تا کنون بدون برگزاری دادگاهی، در زندان به سر می‌برند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که تعدادی از این فعالان زن در زندان‌ها تحت شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته‌ و یا برای مدت‌های طولانی در انفرادی به سر برده‌اند و در تمام این مدت اجازه دسترسی به وکیل یا ارتباط با خانواده را نداشته‌اند.

به گفته این سازمان غیر دولتی، اصلاحات ادعایی رهبران سعودی نمی‌تواند پوششی برای «نقض حقوق بشر» و «سرکوب وحشیانه» فعالان حقوق بشر باشد.

در تاریخ ماه می ۲۰۱۸، نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از فعالان زن عربستانی را بازداشت کرده و تا کنون دادگاهی برای رسیدگی به اتهامتشان برگزار نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس