کد خبر 1095405
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
ترکیه نمایه

وزیر خارجه اسلواکی، ترکیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد و افزود در صورت ادامه تحرکات آنکارا در منطقه باید تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال شود.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه اسلواکی از اقدامات ترکیه در سوریه ، لیبی و حفاری در دریای مدیترانه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

توافق اردوغان و ترامپ برای همکاری در بحران لیبی

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» «ایوان کورچوک» وزیر خارجه اسلواکی در نشست مطبوعاتی گفت که اقدامات ترکیه در زمینه حفاری در آب‌های مدیترانه به ضرر یونان و قبرس، دو عضو اتحادیه است. وزیر خارجه اسلواکی به اشتراک نظر با سایر کشورهای اروپایی در اعمال تحریم‌های بیشتر بر ترکیه در صورت ادامه اقدامات این کشور در منطقه اشاره کرد.

ببینید:

عکس/ مخروطی‌های پول ساز ترکیه

کورچوک در ادامه مدعی شد که تصمیم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تبدیل موزه «ایا صوفیه» به مسجد، پذیرفتنی نیست.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه از دولت ترکیه درخواست کرد نسبت به تحرکات خود در مدیترانه و همچنین حضور نظامی در لیبی تجید نظر کند. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با «غیرقانونی» خواندن حفاری‌های گازی ترکیه در دریای مدیترانه و منطقه اقتصادی قبرس، از آنکارا خواسته این اقدامات را متوقف کند. اتحادیه اروپا همچنین از آنکارا خواسته در زمینه تبدیل «ایا صوفیه» به مسجد تجدید نظر کند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    29 0
    همه شما در اروپا جمع شوید نمیتوانید با یک ترکیه حریف بشید شما هنوز قدرت ترکها را نمیدانید و امتحان نکنید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    15 1
    اسلواکی گاو پیشانی سفید اتحادیه اروپا در زمینه رعایت حقوق بشره
  • علی خان IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    31 1
    سلام اسلواکی . ببخشید شما کجا تشریف دارید ؟
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    42 3
    مشرق خدا وکیلی پخش کن !!!! اتحادیه اروپا وقتی شما مساجد مسلمانان را در اندلس (اسپانیا) به کلیسا یا ویرانه یا میخانه تبدیل کردید صدایی ازتون درنیومد ؟؟؟وقتی در کشورهای اروپایی مساجد اتش یا بسته یا تغییر کاربری می یابند صدایی در نمیاد؟؟؟وقتی در عراق افغانستان و فلسطین مساجد رو ویران و تعرض کردید صدایی در نیومد؟؟ ایاصوفیه حق خون و شمشیر ترکان هستش جنگیدن گرفتند حالا میخوان موزه کنن یا مسجد یا هرچی ! ترکیه دولت و ملت ووقانون داره در امور داخلی دخالت نکنید به دور از دموکراسی وحقوق هست . تا وقتیکه پاتون گیر نیست از قانون دم میزنید وقتی پاتون ی جایی گیر کرد گردوخاک میکنید همه چی یادتون میره دولتهای محترم مسیحی اروپایی
  • NL ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    20 1
    برو بینیم، کشور اندازه نخود اومده واسه ترکیه شاخ و شونه میکشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس