کد خبر 1084809
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
ناو

وزارت دفاع فرانسه در واکنش به فعالیت‌های نیروی دریایی ترکیه در دریای مدیترانه، گفت ناتو نباید در مواجهه با اقدامات ستیزه‌جویانه سر خود را زیر برف کند.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع فرانسه امروز (چهارشنبه)، نیروی دریایی ترکیه را به داشتن رویکرد ستیزه‌جویانه در قبال کشتی‌های جنگی فرانسوی متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی در زیردریایی هسته‌ای فرانسه

به نوشته وبگاه «اسکای‌نیوز»، این مقام وزارت دفاع فرانسه با بیان اینکه نیروی دریایی ترکیه در زمان عملیات ناتو در دریای مدیترانه، رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای علیه یک کشتی فرانسوی داشته، گفت: «ناتو نباید در برابر این اقدامات ترکیه سر خود را زیر برف کند».

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با حمله به فرانسه به دلیل حمایت‌های این کشور از «خلیفه حفتر» گفت که فرانسه باعث شعله‌ور شدن بحران لیبی شده است.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است. جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک‌نشین» در شمال و «یونانی‌نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد. تاکنون نیز تلاش‌هایی برای تنش زدایی صورت گرفته، اما به شکست انجامیده است.

اتحادیه اروپا  چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    40 34
    وقتی یه اخوانی عقب مونده میشه رئیس جمهور کشوری مثل ترکیه، نتیجه اش میشه همین.
  • ایران US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    52 2
    هررررر....آرام حیوان آرام...همه از دستت شاکین
  • بهزاد US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    12 3
    بز کوهی ها رو بفرستیم در فرانسه جمهوری قبرستانشون رو تاسیس کنن! هم اینها صاحب یه کشور میشن هم اروپایی ها یه همسایه آریایی جدید پیدا میکنن
  • فردین LU ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    11 2
    فرانسه بهتره با ترک ها در نیوفتی عمویی
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    7 1
    فرانسه کیلویی چنده؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 1
    فرانسه برو تو محلت بازی کن بدو ذر زیاد نزن ترکا شبیه اقوام دیگه نیستن خوب بلدن گوش ببرن
  • Sahand IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 2
    خدا رهبر بزرگ آتاتورک رو بیامرزه توی جنگ گالیپولی یا همان چناق قلعه خوب دماغ این فرانسه و اروپایی هارو به خاک مالید حال فرانسه گوزو بعد از شکست در جنگ گالیپلی و تحقیر شدن حالا میخواد در لیبی جبران کنه البته عربهای احمق مصرو عربستان و امارات مزدوران همین فرانسه هستن ترکها ملت دلاور و مستقلی هستن لیبی هم بخشی از امپراطوری عثماتی بود حالا تورکها به سرزمینهای خودشون برگشتن عامل اصلی فقر و بدبختی در آفریقا همین فرانسوی ها بودن که یکی از وزرای دولت ایتالیا هم همین حرف رو بارها در مورد فرانسه گفته است
    • سینا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      البته آخرش که عثمانی رو نابود کردن. پیروزی تو گالیپولی چه فایده ای داشت وقتی که آخر جنگ متفقین پیروز شدند و حتی استانبول رو هم فتح کردن
    • سینا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      اما آخرش که عثمانی نابود شد. پیروزی تو گالیپولی چه فایده ای داشت وقتی که آخر جنگ متفقین پیروز شدن و حتی استانبول رو هم فتح کردن
    • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 1
      تو که میگی لیبی چون در گذشته جز عثمانی بوده پس الان ترکیه در لیبی حق داره. خب ترکیه هم قبلا جز امپراتوری هخامنشی بوده پس الان ما باید بگیم ترکیه جز خاک ایرانه؟ حتی مصر و لیبی هم تحت سلطه امپراتوری هخامنشی بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس