1

مقامی در دولت منصور هادی، با بی نتیجه دانستن تلاش‌ها برای اجرای توافق ریاض در یمن، از اصرار شبه نظامیان وابسته به امارات بر مواضع قبلی خود خبر داد.

به گزارش مشرق، مقامی مسئول در دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی»، اعلام کرد با این که بیش از یک ماه از گفت‌وگوها بر سر اجرای توافق ریاض، بین این دولت و شورای انتقالی جنوب که هم‌سو و وابسته به امارات است، گذشته اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر گفت که منصور هادی اجرای توافق ریاض را مشروط به این دانسته است که شورای انتقالی جنوب یمن، به لغو اعلام خودمختاری در جنوب این کشور بپردازد.

او همچنین در خصوص مذاکرات برای اجرای توافق ریاض نیز گفت: در رابطه با مذاکرات بر سر توافق ریاض میان دولت یمن و شورای انتقالی مورد حمایت امارات هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. هادی و شورای انتقالی به توافق رسیده بودند که اگر توافق مذکور امضا شود، دولت جدید (با مشارکت شورای انتقالی) توسط او تشکیل خواهد شد.

مقام دولت مستعفی یمن درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات میان دو طرف درگیر گفت: شورای انتقالی به منظور ادغام نیروهای خود با نهادهای نظامی دولت بعد از تشکیل دولت جدید، هیچ تضمینی نداده است.

وی در ادامه اظهار داشت که شورای انتقالی وابسته به امارات شرط کرده که در صورت تشکیل دولت جدید، جنوب یمن سهم این شورا خواهد بود.

این مقام که دولتشان تحت حمایت سعودی‌ها قرار دارد اعلام کرد که خود سعودی‌ها نیز هیچ گونه تضمین‌های واضحی در خصوص اجرای توافق ریاض از سوی شورای انتقالی نداده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس