کد خبر 1093869
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
هشدار سازمان ملل متحد درباره آغاز موج قحطی و گرسنگی در یمن

سازمان ملل متحد هشدار داد که بدون کمک فوری به روند غذارسانی به مناطق نیازمند، کمک رسانی به میلیون‌ها یمنی متوقف می‌شود امری که آنان را در خطر گرسنگی و قحطی قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد درباره تشدید خطر گرسنگی وقحطی در یمن طی چند هفته آینده هشدار داد.

در همین باره دفتر هماهنگ کننده امور حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار یک پیام ویدئویی در حساب توییتری خود تاکید کرد: بدون کمک فوری به روند غذارسانی به مناطق نیازمند، کمک رسانی به میلیون ها یمنی متوقف می شود امری که آنان را در خطر گرسنگی و قحطی قرار می دهد.

این دفتر همچنین توضیح داد: اکنون ۲۰ میلیون یمنی (از ۳۰ میلیون نفر) از کمبود موادغذایی رنج می برند. بایستی اکنون برای نجات آنان وارد عمل شد؛ این وضع زیاد طول نخواهد کشید.

دفتر امور حقوق بشر در ادامه گزارش خود آورد: سازمان ملل متحد از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون به ۱۵ میلیون یمنی کمک رسانی کرده است.

در ابتدای ماه جولای سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان فقط ۵۵۸ میلیون دلار کمک نقدی از مجموع ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون دلار کمک وعده داده شده از سوی کشورها را برای حمایت از وضعیت یمنی ها دریافت کرده است.

یمن برای ششمین سال متوالی از جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی اماراتی، شاهد یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان است. نزدیک به ۸۰ درصد از شهروندان این کشور نیازمند کمک های فوری غذایی و دارویی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 1
    آه خدا... چقدر دردناکه... ماهام که فقط شعار میدیم... ای کاش یه تودهنی حقیقی به نفت عربستان وارد میکردیم... حالشون رو جا می آوردیم... این بچه بازیا چیه بخدا... 20 میلیون شیعه حسین بن علی در گرسنگی، ماها اینجا نشستیم نگاه میکنیم...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس