کد خبر 1079299
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
گوترش نمایه

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان قصد دارد تا طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری به یمن را به تصویب برساند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که سازمان‌های بشردوستانه در یمن به یک بودجه فوری معادل با ۲.۵ میلیارد دلار نیاز دارند تا بتوانند اقامات مهمی را در یمن عملی کنند.

آنتونیو گوترش افزود: «نهادهای بشردوستانه تخمین می‌زنند که برای پوشش کمک‌های اساسی از ژوئیه تا دسامبر سال جاری میلادی به ۲.۴۱ میلیارد دلار نیاز دارند، از جمله مهمترین اقدامات اعلام شده از سوی این نهادها مبارزه با ویروس کرونا است».

بیشتر بخوانید:

مقام یمنی: از کنفرانس ریاض بوی حیله و نیرنگ می‌آید

به گفته وزارت بهداشت یمن در روز دوشنبه، ۳ نفر دیگر در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد آن‌ها به ۸۰ نفر رسیده است، این در حالی که تعداد موارد تایید شده به ۳۲۳ نفر رسیده است. به گفته مقامات سازمان ملل، آمارهای اعلام شده با ارقام واقعی بسیار تفاوت دارد.

عدم دسترسی یمنی‌ها به ادوات بهداشتی و تجهیزات پزشکی از جمله دلایل غیردقیق بودن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در یمن است. به گفته سازمان ملل، بسیاری از یمنی ها نمی‌دانند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یمن از سال ۲۰۱۵ و در پی حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، یک بحران انسانی را تجربه می‌کند. بیماری‌های مسری و سوءتغذیه از جمله بحران‌هایی است که یمنی‌ها با آن مواجه‌اند. بر اساس تخمین‌ها، ده‌ها هزار یمنی در پی تجاوز آل سعود کشته شده‌اند. همچنین میلیون‌ها نفر در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس