نتانیاهو و ترامپ

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده رژیم صهیونیستی و آمریکا راهبرد جدیدی علیه ایران طراحی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده رژیم صهیونیستی و آمریکا راهبرد جدیدی علیه ایران طراحی کرده‌اند که هدف آن انجام عملیات‌های مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران، بدون ورود به جنگ است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» مدعی شده تنش‌های روزافزون میان ایالات متحده و تهران ظاهراً در حال ورود به مرحله‌ای است که می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خطرناک شود.

بیشتر بخوانید:

شکایت یک انگلیسی از جنایت‌های جنگی ترامپ و نتانیاهو

نیویورک‌تایمز به نقل از چند مقام که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مدعی شکل‌گیری «راهبردی مشترک» میان آمریکا و اسرائیل برای انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف بلندپایه‌ترین ژنرال‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عقب راندن تأسیسات هسته‌ای ایران شده است.

این روزنامه می‌نویسد نزدیکترین اظهارنظری که از سوی مقام‌های دولت آمریکا در توصیف این راهبرد مطرح شده را «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران مطرح کرده است. او ماه پیش گفت: «در گذشته شاهد بوده‌ایم که ضعف و بزدلی باعث تشدید ستیزه‌جویی ایران می‌شود.»

نیویورک‌تایمز ادعا کرده دیگر گام دولت آمریکا می‌تواند اقدام علیه چهار نفت‌کشی باشد که در حال حمل محموله سوخت ایران به ونزوئلا هستند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند وزارت‌خانه‌های خارجه، دادگستری و خزانه‌داری آمریکا در حال تلاش برای همکاری با دولت یونان جهت متوقف کردن این نفتکش‌ها و تخلیه محموله آنها هستند. نماینده ایران در سازمان ملل گفته چنین اقدامی مصداق «دزدی دریایی» خواهد بود.

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    28 2
    نقشه های شیطان بزرگ و شیطان کوچک
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    15 2
    نقشه های شیطان بزرگ و شیطان کوچک
  • US ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    26 1
    امروز یک مقام بالای نظامی آمریکا گفت بعد از (ترور) سردار سلیمانی، ایران دچار سر در گمی شده. انشا الله سردار قا آنی‌ و سرداران پاسخ محکمی در عمل به آنها نشان دهند.
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    7 4
    اّه که چقدر مفتضح و وقیحید . این انقلاب اسلامی بقدرت خداوند متصل است و خواسته اوست تا بنیان هر چه پلیدی و شر هست از جای بّرکند . هر آنچه فکر و تصور برای تضعیف آن داشته باشید خیالی بیش نیست و این انقلاب جهانی پیوسته قدرتمندتر میشود . کافیست به روند اقدامات چهل و دو سال گذشته تان بیاندازید . کدام قویتر شده و شما که در حال اضمحلال هستید . این وعده الهیست . مسلمانان و مستضعفان جهان در حال اتحاد علیه ظلم شما گام های بلندی بر میدارند . روزگار دیگر بکامتان نخواهد بود . اینجا ایران است بیشه شیران . آیا اینهمه ترور و خسارت راه ما را بست . نه . ما قویتر شده ایم و اعتقاد داریم که شهدا عند ربهم یرزقون اند و نزد خدای خودشان روزی میخورند . وبا همین اعتقاد دعامون شهادت در راه خداست . و چه افتخاری بالاتر از آن
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 9
      اگه خدا با ماست پس کی با اوناست؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 5
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند فرمایش پیر و مرشدمان حضرت روح الله . چراغ راه ماست
  • CZ ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    7 2
    ومکروا و مکر الله ، والله خیر الماکرین
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 2
    باید جفتشونو بزنیم هم آمریکا و هم اسرائیل وای بر حالشان از روزی که ما صبر استراتژیک را که فعلا اتخاذ کرده ایم کنار بگذاریم...
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    6 0
    «راهبردی مشترک» میان آمریکا و اسرائیل برای انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف بلندپایه‌ترین ژنرال‌های سپاه پاسداران ...// فرماندهان سپاه باید از سوار شدن به هواپیما خودداری کنند. چون این هواپیماهای غربی قابلیت کنترل از دور دارند.وقتی موساد و CIA از حضور فرماندهی در هواپیما مطمئئن شدند (توسط خبرچین های خائن) با فشار دادن یک دکمه هواپیما را در حال شیرجه بسمت زمین قرار میدهند و از خلبان داخل هواپیما هم هیچکاری ساخته نیست. مگر شهید احمد کاظمی را همینطور حذف نکردند؟ چرا هنوز به غرب قاتل خوشبین هستیم؟ این بیشرف های حرومزاده به مردم خودشون هم رحم نمی کنند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 3
    خوب آقا کاری نداره، شما هم بگین ما هم داریم همین کارو میکنیم! حتی اگر انجام ندین کلی فشار و هزینه سیاسی و غیره براشون درست کردین. البته اگه چهارتاشونم نفله کنین بی ضررنیست!!!
  • حسین IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 9
    امریکا داره زورهای اخرش رو میزنه.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    3 4
    اتفاقات اخیر ایران باعث شده سالها اسم پدافند هوایی را به زبان نیارم
    • ع IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 1
      دهنتو ببند آلبانی نشین وطن فروش.... همین پدافند هوایی اگ نبود آمریکا و اسرائیل ما رو هزار تیکه کرده بودن. البته بعد زدن پهباد گلوبال هاوک میدونم کجات داره میسوزه.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    امریکا بیجا کرده گاو چرانای نجس ملت مارو تحریم کردن مارو با جنگ در گیر کردن باید جلوی قلدریشون وایسیم اونا منتظرن ما ضعیف بشیم بعد حمله کنند باید نگذاریم به هدفشون برسند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 2
    چرا انفجارسیلوی موشکی را پنهان میکنید انفجاری که تهران را لرزاند وستون ودود اتش از همه جای تهران مشخص بود امروز حسن روحانی خودش‌ را به کوچه علی چپ زده بوداین کار بهترین گزینه برای دشمن است مشرق نظرات مخالف را پخش کن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 0
    اشتباه پشت اشتباه. همون موقع که سردار همدانی رو شهید کردن پاسخ دندان شکن میگرفتن امروز سردارمون قاسم سلیمانی هنوز زنده بود و کلی از نیروها مونو توسوریه ازدست نمیدادیم و در ضمن دشمن امروز جرات نمیکرد به تاسیسات حساس نظامی و هسته ای ما بیمهابا حمله کنه.
  • شهریار IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    بطور حتم ما توان نظامی فوق العاده ای داریم که به دلیل ووارد نشدن ما به یک جنگ مستقیم ابعاد آن برای جهان هنوز نامکشوف است. ولی کارشناسان خبره نظامی می توانند پتانسیل این قدرت را تخمین بزنند. در صورت حماقت دشمن قدرت موشکی ما زندگی را برای تمام نوکران آمریکا غیر ممکن خواهد ساخت ما می توانیم هر سازه ای را در خاورمیانه تا شمال آفریقا و شرق اروپا به خاکستر تبدیل کنیم. افراد آموزش دیده و مواد موشکی ما قابل تحریم. تهدید. تسلیم و تحقیر نیست. چون در دستان مردان واقعی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس