کنث مک‌کنزی

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه جمعه گفته ایران برنامه‌های درازمدتی برای بیرون راندن آمریکا از منطقه دارد.

به گزارش مشرق، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه جمعه گفته ایران برنامه‌های درازمدت برای بیرون راندن آمریکا از منطقه دارد.

مک‌کنزی در این مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شد که توانایی‌های تصمیم‌گیری ایران در منطقه بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی «بی‌نظم» شده اما او انتظار ندارد این روند ادامه پیدا کند.

فرمانده سازمان تروریستی سنت‌کام گفته انتظار دارد بخش نظامی جمهوری اسلامی ایران تجدید قوا کرده و تمرکزش را روی اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه متمرکز کند.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: درز اطلاعات حساس نظامی باید متوقف شود

فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه وارد سوریه شد

او گفت: «ایران می‌فهمد که ما قابلیت این را داریم که حمله مستقیم یا غیرمستقیم آنها به خودمان یا یکی از شریکان و متحدانمان را با ضرباتی دردناک جبران کنیم.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر ایران تا حدی سکوت اختیار کرده. ولی فکر می‌کنم یکی از دلایلش این است که به دلیل اتفاقات ژانویه (زمان ترور سردار سلیمانی) کمی سرگردان هستند. فکر می‌کنم دارند خودشان را برای کاری که می‌خواهند انجام دهند جمع و جور می‌کنند.»

بلومبرک به نقل از مک‌کنزی نوشته عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت، جمهوری اسلامی ایران را از هدف نهایی‌اش برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی و همه متحدان غربی‌اش از منطقه غافل نخواهد کرد.

او گفت: «من درس پائیز گذشته را خوب به خاطر دارم. در آن دوره ما برای مدتی سکوت نسبی اختیار کرده بودیم و آنها ناگهان به آرامکو حمله کردند.»

اشاره فرمانده آمریکایی به حمله پهپادی اوایل سپتامبر سال گذشته به مجتمع نفتی عربستان سعودی است. انصارالله یمن اعلام کرده این حمله را انجام داده است.

مک‌کنزی اضافه کرد: «دوره‌های سکوت اصلاً در من اطمینان ایجاد نمی‌کنند. در چنین مواقعی است که با دقت زیاد شروع می‌کنم به بررسی اینکه ایرانی‌ها قصد دارند چه کاری انجام دهند، چون می‌دانم هدف درازمدتشان بیرون راندن ما است.»

فرمانده تروریست‌های آمریکایی مدعی شد: «ولی تا به اینجای کار در برابر آنها بازدارندگی ایجاد شده، چون از نگاه دشمن-یعنی ایرانی‌ها- هدف مطلوبشان که اخراج ایالات متحده از صحنه است گزندگی‌های بیشتری نسبت به ارزش دستیابی به آن را دارد-این همان نظریه کلاسیک بازدارندگی است. این اصلی است که ما طبق آن الان داریم فعالیت می‌کنیم.»

ترور سردار سلیمانی

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند. 

چندی پیش پایگاه «امریکن کانزروتیو» نوشت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کند.

گزارش سازمان ملل درباره عملیات آمریکا

«اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی برای توجیه دلیل انجام این حمله ارائه کند. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشدالشعبی در عراق و چند تن دیگر از همراهانشان، نقض منشور سازمان ملل متحد بوده خواستار اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری درباره کشتار به وسیله پهپادهای تهاجمی شد.

این کارشناس سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز توضیح داد: «در حوزه استفاده از پهپادها، جهان در برهه حساسی و احتمالا نقطه بحرانی قرار دارد... شورای امنیت اقدامی [در این باره] انجام نمی‌دهد، جامعه جهانی نیز عامدانه یا سهواً ساکت مانده است».

کالامارد روز سه‌شنبه یافته‌های خود در گزارش جدید را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد. آمریکا به دلیل خروج دو سال قبل خود از این شورا، در نشست مذکور حضور نداشت.

وی همچنین در این گزارش تصریح کرده است: «به دلیل نبود تهدید واقعی روند اقدامی که آمریکا انجام داد، غیرقانونی بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    12 0
    ازکشور افقانستان هستم و امیدوارم آمریکا و تمام کسانیکه در جنایاتشان شریک هستن هر چه سریعتر نابود شود
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 1
    خوک ابله، هدف دراز مدت اضمحلال خوکدانی آمریکاست، هدف کوتاه مدت با خفت بیرون انداختن شما خوک‌های کثیف آمریکایی از منطقه هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس