کد خبر 1093305
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
لاوروف: خطر تقابل هسته‌ای افزایش یافته است/ واشنگتن مسئول تضعیف امنیت جهان است

وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره افزایش خطر درگیری هسته‌ای در جهان، گفت آمریکا مسئول تضعیف امنیت بین‌المللی است زیرا می‌خواهد سلطه جهانی خود را باز یابد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که خطر وقوع تقابل و رویارویی هسته‌ای در جهان نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف با اشاره به خروج آمریکا از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) با روسیه، گفت امنیت جهانی کاهش پیدا کرده زیرا واشنگتن مشغول از بین بردن نظام کنترل تسلیحاتی در جهان است.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، وی توضیح داد که روسیه در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل در موضوع هسته‌ای با حضور آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس، نگرانی شدید خود را از احتمال فزاینده وقوع درگیری هسته‌ای اعلام خواهد کرد.

در بیانیه رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: «قبول دارم که خطرات هسته‌ای اخیراً افزایش چشمگیری داشته، وضعیت امنیتی و ثبات استراتژیک بین‌المللی آشکارا رو به زوال بوده است. دلایل آن نیز برای همگان روشن است؛ آمریکا می‌خواهد سلطه جهانی خود را بازیابد و در چیزی که آن را رقابت قدرت‌های بزرگ می‌خواند، به پیروزی برسد».

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف درباره معاهده هسته‌ای جدید با آمریکا نیز اظهار داشت که سرنوشت پیمان «نیو استارت» از همین الان مشخص است زیرا واشنگتن نمی‌خواهد آن را تمدید کند.

وی همچنین به موضوع تنش‌زایی‌های اخیر آمریکا با چین در موضوعات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و اعمال تحریم به بهانه‌های حقوق بشری در مسئله سین‌کیانگ اشاره کرده و گفت مسکو نگران اتهاماتی است که واشنگتن به پکن می‌زند و امید دارد این وضعیت به نقطه بدون بازگشت نرسد.

وی با انتقاد از فشارهای واشنگتن به پکن برای وارد کردن این کشور به مذاکرات استراتژیک، افزود: «نشانه‌های بسیار بسیار نگران‌کننده‌ای وجود دارد که... مقامات آمریکایی به شکل فزاینده‌ای موضوع را شخصی کرده و حالت خشنی به خود می‌گیرند. این نشان‌دهنده سطح بالایی از تنش در دو طرف است. و این تنش بالا نگران‌کننده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کرامت سلیمی FR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 2
    اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا" اقای سرگئی لاوروف و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد. معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود. معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست. تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران) وحشت دارند.
  • کرامت سلیمی FR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 1
    یک نکته بسیار مهم که رسانه ها به ان نمی پردازند و از روی ان می گذرند این است که ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد . چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد. ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 2
    زارت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس