دیپلمات روسیه: از ماندن گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل حمایت می‌کنم

یک دیپلمات بلندپایه روسیه گفته از ماندن آنتونیو گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفته از ماندن «آنتونیو گوترش» به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت پامپئو از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

نبنزیا خاطرنشان کرد که گوترش هنوز قصد خود برای نامزد شدن جهت انتخاب مجدد اعلام نکرده است. او گفت: «من به شخصه  مخالفتی با اینکه برای دور دوم کارش را به عنوان دبیر کل سازمان ملل انجام دهد ندارم.»

نبنزنیا گفته که گوترش صاحب تخصص بالایی است. او گفت: «وقتی با او صحبت می‌کنی او حاضر است ساعت‌ها درباره اینکه چه اتفاقاتی در کشورهای مختلف آفریقا، در سوریه در جنوب شرق آسیا در جریان است صحبت کنید. او واقعاً همه چیز را با جزئیات می‌داند.»

نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد در حال حاضر جایگزینی برای گوترش سراغ ندارد. او گفت مطمئن است اگر گوترش بار دیگر نامزد دبیر کلی سازمان ملل شود بسیاری از کشورها از او حمایت خواهند کرد.

دوره ریاست دبیر کل سازمان ملل پنج ساله است. محدودیتی برای تعداد دفعاتی که فرد می‌تواند در این سمت باقی بماند وجود ندارد اما تا به حال هیچ فردی بیش از ۱۰ سال در این سمت نبوده است.

آنتونیو گوترش ۱ ژانویه ۲۰۱۷ به این سمت رسید و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ در این پست خواهد بود. او جایگزین «بان کی‌ مون»، دیپلمات ژاپنی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس