کد خبر 1093104
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۶
ضدعفونی کردن میوه شستن میوه

سازمان بهداشت جهانی تأکید دارد که به هیچ عنوان از مواد شوینده و شیمیایی برای شست‌وشوی میوه‌ها و سبزی‌های تازه نباید استفاده کرد.

به گزارش مشرق، شاید باور این نکته پس از چند ماه عادت به شست‌وشو و استفاده از ترفندهای مختلف ضدعفونی‌ کردن که در شبکه‌های مجازی برای پیشگیری از انتقال کرونا از مواد غذایی خام، میوه‌ها و سبزیجات آموخته‌ایم کمی دشوار باشد.

اما به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، تا به حال هیچ شواهدی از اثربخشی نمک، سرکه یا آبلیمو برای ضدعفونی کردن مواد غذایی تازه به دست نیامده است. به توصیه این مرکز و همین‌طور سازمان بهداشت جهانی برای شستن میوه‌ها و سبزیجات، شست‌وشوی آنها زیر آب روان و تمیز کافی است.

بیشتر بخوانید:

ضدعفونی‌کردن بسته‌های خرید چقدر ضروری است؟

همچنین برای شست‌وشوی سطح برخی سبزیجاتی که پوست‌های ناهموار و آلوده‌تری دارند مانند سیب‌زمینی، بهتر است از برس‌های شست‌وشو کمک گرفته شود.

سازمان بهداشت جهانی تأکید دارد که به هیچ عنوان از مواد شوینده و شیمیایی برای شست‌وشوی میوه‌ها و سبزی‌های تازه نباید استفاده کرد. اما اگر همچنان نگران هستید بهتر است از محلول‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید و از استفاده از سایر مواد شوینده بپرهیزید.

نگران غذای رستوران‌ها نباشیداگرچه برخی از کارکنان مراکز تهیه مواد غذایی و رستوران‌ها در این دوران به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند ولی تاکنون شواهدی مبنی بر انتقال ویروس از سوی کارکنان این مراکز به مشتریان ازطریق لوازم و مواد خوراکی که این افراد لمس کرده بودند گزارش نشده است. با این وجود به توصیه سازمان بهداشت جهانی و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا، کارکنان چنین مراکزی حتما باید از ماسک تنفسی استفاده کنند.

بنابراین اگر قصد دارید در رستوران غذا میل کنید در صورتی که نکات بهداشت فردی در رستوران به‌خوبی رعایت شود، می‌توان گفت جای نگرانی وجود ندارد.انتقال با آب آشامیدنی ممکن است؟یکی دیگر از نگرانی‌هایی که شاید در ذهن برخی از ما به وجود آمده باشد این که آیا ممکن است منابع آب شهری به این ویروس آلوده شوند و از طرق آشامیدن آب به کووید-۱۹ مبتلا شویم؟ در پاسخ باید گفت تاکنون هیچ ویروس کرونایی در منابع آب آشامیدنی گزارش نشده است. مراکز تصفیه آب آزمایش‌های متعددی روی منابع آبی انجام می‌دهند تا آبی گوارا و عاری از عوامل بیماری‌زا به دست شهروندان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    22 5
    به نظرم بهداشت جهانی مدتی سکوت کنه، مدام داره حرفهای خودش رو نقض میکنه
  • حامد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    11 5
    غلط کرد این جور گفت. حروم لقمه ها هر روز یک چیز می گن. سازمان بهداشت جهانی اگر کاری می تونست بکنه جلوی کرونا رو می گرفت
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    6 14
    شستشوی دست و استفاده از ماسک از همه بیشتر موثرتر است . بنده کرونا مثبت شدم ، و فقط 2 روز به علت ضعف فراوان در بدن افتادم . داروی امام کاظم و جامع امام رضا ع و بخور جوش شیرین خیلی کمکم کرد .
    • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      13 0
      کاسب هم کاسبهای قدیم .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    6 1
    سازمان کشتار جهانی بیشتر برازنده این موسسه صهیونیستی هست.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 4
    سازمان بهداشت جهانی غلط کرد خاصیت ضد عفونی و گندزدایی سرکه همه جا ثابت شده نمک هم که اضافه بشه قدرتش افزایش پیدا میکنه. اینو از هر بی سوادی بپرسی قبول داره . خواهشا به این سازمان صهیونیسیتی اعتماد نکنید. رانیتیدین رو که یادتون هست. ...
  • افسانه IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 3
    بهترین روش ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات سرکه غست
    • اسطوره IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      1 1
      منظورتون غسل میوه و سبزیجات در سرکه است؟!
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    سیب زمینی که به ضد عفونی کردن نیاز ندارد چون پخته می شود یا سرخ می شود و انگلهایش در اثر حرارت کشته می شود
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 1
      نژاد ستیز!
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 3
    سازمان بهداشت جهانی بیجا کرد بهترین وبی ضررترین مواد برای ضدعفونی میوه وسبزی نمک وسرکه هست
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 0
    سازمان بهداشت جهانی فکر می کند همهسبزیجات گلخانهای واز اب تمییز ابیاری میشود ابهای سطحی وانگل دار وپر از هزاران نوع میکروب جز با مواد ضدعفونی وشوینده پاک نمی شوند بنابراین نسخه هر کشوری بدرهمان کشور می خورد نمک وسرکه هم کارساز نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس