کد خبر 1092882
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
آمریکا کرونا نمایه

جدیدترین آمارهای دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۳ میلیون نفر گذشته است.

به گزارش مشرق، شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) از ۳ میلیون نفر گذشت تا یک چهارم کل مبتلایان در دنیا در آمریکا باشند.

بیشتر بخوانید:

نانسی پلوسی: ترامپ مقابله جهان با کرونا را فلج می‌کند

جدیدترین آمارهای «دانشگاه جان‌هاپکینز» نشان می‌دهد ۳۰۰۹۶۱۱ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که بالاترین رقم ابتلا در حال حاضر در دنیا است. برزیل با ۱۶۶۸۵۸۹ نفر در رتبه دوم قرار دارد.

دانشگاه «جانز هاپکینز» در جدیدترین آمار و ارقام خود گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ هزار و ۲۹۲ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا آمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به دو میلیون و ۹۹۴ هزار و هشت نفر برسد.

بیش از ۱۲ میلیون نفر در حال حاضر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آمارهای جدید نشان می‌دهد یک چهارم کل مبتلایان در آمریکا هستند.

ببینید:

فیلم/ صف‌های طولانی آزمایش کرونا در هیوستون آمریکا

شیوع ویروس کرونا در آمریکا اخیراً شدت گرفته است. دانشگاه جان هاپکینز روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش داده بود در ۲۴ ساعت قبل‌تر، یکهزار و ۱۷۱ مورد جدید در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار کلی قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور به ۱۳۱ هزار و ۴۵۵ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید جانز هاپکینز با آمار چند روز گذشته این مرکز نشان می‌دهد که مجدداً تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون یک رکورد تازه‌ای زده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز علیرغم آنکه در روزهای گذشته روندی نزولی داشته، مجدداً به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 2
    خب تلویزیون ایران گفت که آمار مبتلایان ایران هم از 20 میلیون گذشته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس