کد خبر 1101808
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر به سخنان مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور واکنش نشان داد .

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به جلسه استماع دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در کنگره واکنش نشان داد و سخنان وی را غلط توصیف کرد.

دکتر فائوچی در جریان جلسه استماع خود در کنگره درباره دلایل شیوع گسترده مجدد کرونا در آمریکا توضیح دد حال آنکه کشورهای اروپایی شاهد کاهش شدید تعداد مبتلایان در این کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: ترامپ ۶ ماه است نتوانسته برای مهار کرونا کاری بکند

فائوچی در تشریح دلایل این موضوع گفت که کشورهای اروپایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تقریبا ۹۵ درصد اقتصاد خود را تعطیل و متوقف کردند حال آنکه آمریکا تنها ۵۰ درصد اقتصاد خود را متوقف کرد.

ترامپ در واکنش به این سخنان فائوچی در پیامی در توئیتر نوشت: «غلط است! ما تعداد مبتلای بیشتری داریم چون بیش از هر کشور دیگری تست گرفته‌ایم،‌۶۰ میلیون تست. اگر ما هم تست کمتری می‌گرفتیم تعداد موارد مبتلا نیز کمتر می‌شد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این پیام توئیتری خود نوشت: «در حال حاضر متاسفانه (شیوع کرونا) در اروپا شعله‌ور شده است. اغلب فرماندهان ما سخت و باهوش کار کرده‌اند. ما قدرتمند باز خواهیم گشت.»

شمار قربانیان ویرس کرونا در آمریکا در شبانه‌روز گذشته دست‌کم هزار و ۴۵۳ مورد افزایش یافت که از ۲۷ مه (۷ خرداد) بی‌سابقه بوده است. با این حساب، طبق آمار خبرگزاری رویترز، تعداد کل تلفات این کشور که در جایگاه نخست کشورهای درگیر با این بیماری به لحاظ تعداد مبتلا و قربانی قرار دارد، به ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

به شمار مبتلایان این کشور هم دست‌کم ۶۶ هزار و ۹۸۶ مورد جدید اضافه شد تا شمار کل مبتلایان به ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    ترامپ مثل بچه ننه ها گفته چرا کسی منو دوست نداره اما مردم فاوچی رو دوست دارن !؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس