هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۷/۱۹| افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ/ آغاز دوباره بارش باران از چهارشنبه

سازمان هواشناسی کشور با انتشار هشدار زرد رنگ از نفوذ سامانه بارشی به کشور خبر داد. این سامانه بارشی از چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) وارد کشور می‌شود و فعالیت آن تا جمعه ( ۱۴ آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: سامانه بارشی با بارش باران به همراه وزش باد شدید در برخی استان ها همراه است همچنین در مناطق جنوبی این استان‌ها بارش باران و وزش باد توام با رعدوبرق خواهد بود. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش برف پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشداراین وضعیت چهارشنبه ( ۱۲ آبان ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، همدان، کرمانشاه، کردستان و زنجان مورد انتظار است.

همچنین پنج‌شنبه (۱۳ آبان ماه) استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، غرب سمنان، قزوین و شرق کرمانشاه درگیر این پدیده جوی خواهند بود.

جمعه (۱۴ آبان ماه) استان‌های  گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، نیمه غربی یزد، ارتفاعات خوزستان، نیمه شمالی فارس، غرب سمنان نیز این شرایط را تجربه خواهند کرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با حاکمیت این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به‌ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.

همچنین توصیه می‌شود احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین با اعلام سازمان هواشناسی  سامانه پرفشار سرد در سطح زمین از پنج‌شنبه (۱۳ آبان ماه) وارد کشور خواهد شد و فعالیت آن تا جمعه (۱۴ آبان ماه) ادامه خواهد داشت. با ورود این سامانه کاهش دمای هوا به میزان ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و کاهش دمای هوا به مقدار ۸ تا ۱۴ درجه سلسیوس در شمال شرق و نواحی مرکزی کشور قابل انتظار است همچنین کاهش دمای هوا به میزان ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در غرب کشورو ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان های جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه مناطق شمال غربی و سواحل شمال کشور را  نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. جمعه(۱۴ آبان ماه) شمال غرب کشور، سواحل شمال، شمال شرق کشور، استان‌های مرکزی و غرب شرایط متاثر از نفوذ این سامانه را تجربه خواهند کرد.

با ورود این سامانه احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی بر اثر سرد شدن هوا وجود دارد و توصیه می‌شود جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار انجام شود و استفاده از ضدیخ در رادیاتورها در دستور کار قرار گیرد. اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی و مدیریت در مصرف حامل های انرژی نیز نکاتی است که باید به آن‌ها توجه شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    10 3
    الحمدالله رب العالمین.خدا کنه زیاد بباره سیلاب شدیدی بیاد رودخانه ها پرآب تر شن
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آخ جوون! حالا می تونید شب و روز توی این هفته مازوت بسوزونید! کسی هم نمی فهمه
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      باید گفت باران با برکت و بی خطری بباره ک خسارتی ب منازل و کشاورزان نداشته باشه وگرنه مردم ایران بدبختن گرفتار شن کسی ب دادشون نمیرسه
  • ناشناس IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    خداکنه بارون نیادازبارون متنفروتنفرونفرت دارم دلگیره
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    خدا کنه بباره،چشمه هزار ساله کوهرنگ خشک شده(خوشکوندنش)مردم سردسیرترین منطقه ایران به لطف بی سوادای مملکت داره کویری میشه،خدا خودش به ما کمک کنه
  • مهدی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    هیچی نمیاد ، خراسان چندساله نفرین شده
  • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    خدا کنه دوباره بباره دونه های بارون، بارون ، بارون بهارون
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    انشالله بارون بیاد بوشهر کمی هوا خنک بشه مررررردیم از گرماااااا
  • قدرت اله لدنی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    والله ما هنوز کولر روشنه خوزستان
  • پرستو نوشادی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    بوشهر داخلش نیست که
    • رضا IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      انشالله که باشه
  • مهدی معیری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    از وقتیکه یادم میاد سازمان هواشناسی کشور بجز دروغ و پیش بینی اشتباه کاری نکرده اند و حتی میزان بارش رو هم اشتباهی زدن!!!
  • سارا احمدی IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    بارون رو دوست دارم ولی سرد شدن هوا رو امسال نمیخوام چون گاز نداریم و واقعا سخت میگذره
  • عشقی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    انشاالله بارون می یاد نعمت الهی میاد
  • مریم‌سعید IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    انشالله‌زیاد‌باران‌ببارد‌بویژه‌جنوب‌شرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس