کد خبر 1092756
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
پیراهن شهید «رضایی‌مجد» به موزه ملی ورزش اهدا شد

خانواده کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان و بازیکن پیشین پرسپولیس، شهید «مهدی رضایی‌مجد» لوازم ورزشی، جام و مدال‌های افتخارات این شهید بزرگوار را به موزه ملی ورزش اهدا کردند.

به گزارش مشرق، در نشستی که با حضور  «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک، سردبیران ورزشی رسانه‌های مختلف در محل ساختمان کمیته ملی المپیک برگزار شد، مادر و برادر شهید «مهدی رضایی مجد»، یادگاری‌های ورزشی (مدال و لباس‌های) این شهید بزرگوار را تحویل موزه ورزش ایران دادند.

بیشتر بخوانید:

حمایت خانواده شهید رضایی‌مجد از اقدام مهدی ترابی

صالحی امیری در این نشست ضمن تجلیل از شهدای ورزشکار بویژه شهید رضایی‌مجد گفت:‌ اختصاص غرفه‌هایی در موزه ملی ورزش به شهدای ورزشکار می‌تواند نقطه عطفی در موزه ملی ورزش ایران باشد.

او ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری شهید «مهدی رضایی‌مجد» در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد:‌ این شهید بزرگوار با اینکه می‌توانست با حضور خود در تیم‌های فوتبال به افتخارات ورزشی خود اضافه کند اما با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از خاک و سرزمین خود دفاع کرد و افتخارت خود را با کسب مدال با ارزش شهادت تکمیل کرد.   

در این مراسم «زهرا حاج علی‌اکبری» مادر شهید رضایی‌مجد از خصوصیات اخلاقی این شهید ورزشکار گفت. او با تشکر از مسوولان عالی ورزش به ویژه رییس کمیته ملی المپیک در ارج نهادن به مقام شهدا، اظهار داشت: به داشتن چنین فرزندی که به مقام شهادت نائل آمد، افتخار می‌کنم.   مهدی فوتبالیست خوبی بود که علاقه شدیدی به این رشته داشت. او اهل نماز و روزه بود و به خواندن نماز اول وقت توجه ویژه‌ای داشت. خوشحالم در کنار اینکه مادر شهید هستم خواهر شهید نیز می‌باشم.

این مادر شهید ادامه داد:‌ مهدی از کودکی علاقه خاصی به توپ فوتبال داشت. در کنار کلاس درس و تحصیل فوتبال هم بازی می‌کرد، مهدی واقعا پرتلاش بود. بعد از مسابقات فوتبال ساک ورزشی‌اش را پر می‌کرد و با عذرخواهی از من می‌خواست لباس‌ هم تیمی‌هایش را نیز بشورم و خشک کنم.

خانم علی‌اکبری افزود: پس از انتخاب در تیم ملی جوانان او همیشه به پدرش (حسین رضایی‌مجد)  گفت: بابا می‌بینی فیلم و عکس‌های من در حال پخش شدن در شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه های ورزشی (کیهان ورزشی و دنیای ورزش) ‌است. و پدرش همیشه راهنمایی می‌کرد که این تصاویر تو را از بُعد قهرمانی دور نکند و واقعا مهدی من یک پهلوان بود.

مادر کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان ایران خاطر نشان کرد:‌ چندین بار بعد از رفتن به مسابقات بین‌المللی با تیم ملی جوانان به جبهه اعزام شد و در آخرین بار به جای دایی شهید خود که از کودکی  با هم در یک خانه بزرگ شده بودند به منطقه شلمچه اعزام شد و ۴۰ روز پس از شهادت برادرم در تاریخ دهم اسفند سال ۶۵ یعنی روز ولادت خود در روز دهم اسفند ماه به شهادت رسید و به اولیاالله پیوست.

مادر شهید رضایی‌مجد با بیان اینکه الان هم به عشق پسرم برخی اوقات فوتبال را نگاه می‌کنم گفت:‌ با نگاه کردن به برخی مسابقات فوتبال یاد مهدی می‌افتم و در دل می‌گم اگر بود الان مانند بسیاری از این ورزشکاران و مربیان موفق و برای بالا بردن پرچم کشورش تلاش می‌کرد.

«رضا رضایی‌مجد» برادر این شهید بزرگوار نیز در این نشست ضمن قدردانی از ریاست کمیته ملی المپیک به دلیل اختصاص غرفه‌هایی از شهدای ورزشکار از جمله شهید رضایی‌مجد در موزه ملی ورزش ایران در کنار قهرمانان و پهلوانان ورزش کشور گفت:‌ برادرم کاپیتان وقت تیم فوتبال جوانان جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ بود. او همچنین در تیم‌های باشگاهی تهران از جمله اکباتان تهران، تهران‌جوان و در پایان پرسپولیس تهران بازی کرد.

وی افزود:‌ شهید رضایی مجد ۱۵ گل ملی دارد که یک گل او مقابل تیم ملی بزرگسالان کره‌جنوبی در جام پادشاهی بنگلادش به ثمر رسید. این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود کره‌جنوبی تمام شد و تک‌گل تیم جوانان ایران را شهید رضایی‌مجد وارد دروازه حریف کرد. شهید رضایی‌مجد ۲ دوره نیز آقای گل جوانان باشگاهی تهران شد.

برادر شهید رضایی‌مجد ادامه داد:‌ وقتی ۴ ماه در اردوی آماده‌سازی پرسپولیس شرکت داشت، «علی پروین» سرمربی تیم بود. هم‌دوره‌ای‌های شهید رضایی مجد الان خودشان صاحب تیم‌ها و پست‌های ورزشی هستند. می‌توان از آقای «امیر قلعه‌نویی» نام برد که خیلی با هم صمیمی بودند و در تیم جوانان با هم حضور داشتند. آقای «محمد پنجعلی» هم در جبهه هم‌رزمش بود.

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در پایان جلسه با اهدای لوح یادبود به مادر شهید «مهدی رضایی‌مجد» از راه‌اندازی غرفه شهدای ورزشکار در موزه ملی ورزش در روزهای آینده خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس