پرچم نمایه ترکیه

ترکیه طی ماه‌های اخیر اقدام به استقرار چند سامانه دفاع موشکی در مناطق شمالی سوریه کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش منابع خبری،‌ ترکیه طی ماه‌های اخیر تعداد سامانه دفاع موشکی در مناطق تحت نفوذ خود در سوریه مستقر کرده تا مانع از حملات هوایی و پهپادی به نظامیان خود شود.

در حمله‌ای که روز ۲۷ فوریه به نظامیان ترکیه‌ای در شمال غرب سوریه در استان ادلب انجام شد، دست کم ۳۴ نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شدند. این بزرگترین تلفات در میان نظامیان ترکیه در یک حمله طی سال‌های گذشته بود.

بیشتر بخوانید:

انفجار بمب در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریه

انفجار بمب در مسیر کاروان نظامیان آمریکا در شرق سوریه

پس از این حمله، ترکیه از آمریکا درخواست کرد تا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در مرزهای جنوبی این کشور مستقر کند اما آمریکا تا کنون به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است.

ترکیه پیشتر نیز سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه خریداری کرده اگر چه این سامانه هنوز راه‌اندازی نشده است. در کنار آن، اغلب سامانه‌های دفاع موشکی ترکیه کوتاه و میان‌برد بوده و تقریبا همگی قدیمی هستند.

بر اساس گزارش‌ها، ترکیه سامانه دفاع موشکی MIM-۲۳ در استان ادلب مستقر کرده که در مقایسه با سامانه پاتریوت قدیمی بوده و کارآمدی کمتری دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Sep IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    99 34
    خردوغان دیگه نفس های آخرشو میکشه
  • RO ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 37
    ترکیه سامانه پدافندی هاوک پدافند بومی حصار کوتاه برد و میان‌برد .و سامانه های کورکوت و چند سامانه دیگر نصب کرده با این وجود حمله هوایی خیلی خطرناک است احتمال سقوط جنگنده ها زیاد است تو عملیات قبلی ترکیه سامانه های پدافندی در سوریه مستقر نکرده بود اما سه جنگنده سوریه رو ساقط کرد
  • فرزند ایران IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    93 24
    اسم جبهه النصره رو عوض کردن. تا تروریستی اعلام نشه. ولی فقط صورت مسئله رو پاک کردن. ترکیه در حمایت از تروریست های آدم کش که دستشان به خون هزاران زن وبچه بی گناه آغشته است، دست امریکا را هم از پشت بسته است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    28 96
    پدافند نداشت ابوطیاره های اسد قاتل میفتاد الان دیگه واویلاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس