بی بی سی: ائتلاف ضدداعش فقط به فکر چاه‌های نفتی سوریه است

شبکه بی بی سی در گزارشی گفت که ائتلاف آمریکایی ضد داعش فقط به فکر تأمین امنیت چاههای نفتی در سوریه است و جدیتی در مبارزه با داعش ندارد.

به گزارش مشرق، شبکه بی بی سی انگلیس امروز (شنبه) در گزارشی از زبان بزرگان و رهبران عشایر شرق سوریه به انتقاد از ائتلاف آمریکایی ضد داعش پرداخت.

به نوشته وبگاه المعلومه، این شبکه گفت که ائتلاف آمریکایی و عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) جدیتی برای تأمین امنیت جان غیر نظامیان از حملات تروریست‌های داعش ندارند و در مناطق مرزی با عراق صرفا به تأمین امنیت چاههای نفتی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید:

بنابراین گزارش، حضور تروریست‌های داعش در استان «دیرالزور» و مناطق مرزی با عراق در ماههای گذشته افزایش یافته و تروریست‌ها شروع به جمع‌آوری سلاح و نفرات برای انجام حملات خونین کرده‌اند.

به گفته منابع محلی، عناصر داعش اخیرا دست به حملات با سلاح‌های سبک و بمب‌گذاری‌ها کرده‌اند و این درحالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه حاضر در منطقه، اقدامی انجام نمی‌دهند.

یکی از بزرگان محلی به بی بی سی گفت که عملیات‌های ائتلاف و قسد بیش از هر چیزی موجب ایجاد هرج و مرج و نا امنی در منطقه شده هدف از این عملیات‌ها نیز دسترسی آسان به چاههای نفتی است.

در هفتم خرداد ماه منابع خبری معارض سوریه از افزایش اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند و گفتند که نیروهای ائتلاف آمریکا، در اطراف میدان گازی «کونیکو» در شرق دیرالزور، سامانه موشکی پاتریوت مستقر کرده‌اند.

آمریکا بارها اعلام کرده است که برای نفت سوریه در شرق و شمال شرق این کشور حضور دارد. منابع خبری در اسفند ماه سال گذشته نیز از همکاری عناصر آمریکا با کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای غارت نفت سوریه خبر دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس